Søger råd vedr. uddannelse..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.382 visninger
27 svar
13 synes godt om
30. maj 2014

bobbles

Jeg skal have en uddannelse så jeg kan få et vedvarende job bagefter. jeg har sende skede hinde betændelse i mine håndled og gigt i arme og skuldre så butik og løfte tunge ting er et no go. Jeg er ikke så faglig klog, da jeg bliver nød til at droppe ud af min uddannelse som er kontor og handel på handelsskolen, da jeg ikke er faglig begavet nok, og kæmper stadig med angst og depression. ( negative kommentarer frabedes tak)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2014

Sandratoft

bobbles skriver:

Jeg skal have en uddannelse så jeg kan få et vedvarende job bagefter. jeg har sende skede hinde betændelse i mine håndled og gigt i arme og skuldre så butik og løfte tunge ting er et no go. Jeg er ikke så faglig klog, da jeg bliver nød til at droppe ud af min uddannelse som er kontor og handel på handelsskolen, da jeg ikke er faglig begavet nok, og kæmper stadig med angst og depression. ( negative kommentarer frabedes tak)

Så du kan ikke lave noget fysisk krævende arbejde og du er heller ikke særlig boglig? 

Nu ved jeg ikke hvor din interesse ligger, men hvad med at læse hjælper, assistent og så bagefter socialrådgiver ? 

Anmeld

30. maj 2014

bobbles

Sandratoft skriver:

Så du kan ikke lave noget fysisk krævende arbejde og du er heller ikke særlig boglig? 

Nu ved jeg ikke hvor din interesse ligger, men hvad med at læse hjælper, assistent og så bagefter socialrådgiver ? 

skal have en HG for at blive social rådgiver.. og det er netop denne uddannelse jeg må droppe ud af.. og hjælper uddannelsen er jo også fysisk hårdt. så det kommer til at spænde ben for mig

Anmeld

30. maj 2014

Tip!

bobbles skriver:

skal have en HG for at blive social rådgiver.. og det er netop denne uddannelse jeg må droppe ud af.. og hjælper uddannelsen er jo også fysisk hårdt. så det kommer til at spænde ben for mig

Du kan læse hf og så tage læse til socialrådgiver bagefter... 

Men jeg tvivler på at du vil kunne gennemføre hf og socialrådgiver uddannelsen, hvis du ikke er fagligt godt med... 

Hg er jo i den lave ende af uddannelser.. 

Hvad med noget erhvevs uddannelse af en art, måske med mad? Ernærings assistent...? Der skal jo ikke løftes, ingen skod arbejds tider... 

Anmeld

30. maj 2014

Sandratoft

bobbles skriver:

Eller hvad med klinikassistent hos en tandlæge ? 

Anmeld

30. maj 2014

Wik

Tænker dine muligheder er mange, selvom dit indlæg lyder bekrænsende. Hvilket gør mig lidt ked af det, for synes du er hård ved dig selv, selvom du måske selv ser det som selverkendelse. 

Det med seneskedhindebetændelse er jo ikke kronisk. Jeg har selv gigt i ryg og albuer, men kan det meste med træning og god kost, det er hårdt til tider, men lyst til det man laver gør en flexibel, synes jeg. 

Det faglige er noget man kan blive god til, det kræver meget men intet er umuligt.

Skal selv til at læse psykologi på trods af jeg blev erklæret uegnet til gym. i sin tid, man skal gå efter det man brænder efter, lad aldrig nogen holde dig nede, heller ikke dig selv. Selvudvikling og terapi det er noget der dur 

Jeg tror på dig!!

Anmeld

30. maj 2014

Loa

Tænker også det er begrænset med en decideret uddannelse hvis du ikke er boglig nok til en HG.
Ret mange steder forlanger jo som minimum en HG...
Ved ikke med de der erhvervsuddannelser, for der er jo også skole i mellem praktik perioderne, og det er nok ikke et lavere niveau end HG.
Kan en studievejleder slet ikke guide dig i en retning?
Tænker også at ufaglært er utrolig svært at klare sig med i dag, med alle dem der kæmper om jobsne.
Så tænker din vejleder må kunne råde dig mere præcist når han/hun nu mener du bør droppe ud af det du er igang med.

Kan du forresten ikke få noget hjælp/kurser eller lign til måske at forbedre din faglighed, så du evt kunne tage den HG?

Anmeld

31. maj 2014

FrkGranger

Wik skriver:

Tænker dine muligheder er mange, selvom dit indlæg lyder bekrænsende. Hvilket gør mig lidt ked af det, for synes du er hård ved dig selv, selvom du måske selv ser det som selverkendelse. 

Det med seneskedhindebetændelse er jo ikke kronisk. Jeg har selv gigt i ryg og albuer, men kan det meste med træning og god kost, det er hårdt til tider, men lyst til det man laver gør en flexibel, synes jeg. 

Det faglige er noget man kan blive god til, det kræver meget men intet er umuligt.

Skal selv til at læse psykologi på trods af jeg blev erklæret uegnet til gym. i sin tid, man skal gå efter det man brænder efter, lad aldrig nogen holde dig nede, heller ikke dig selv. Selvudvikling og terapi det er noget der dur 

Jeg tror på dig!!

Jeg vil give dig ret...

Jeg lever lidt efter ordsproget "intet er umuligt, for den der bære viljen"

Nu ved jeg ikke hvor dine faglige udfordringer er, men jeg er ordblind, har koncentrationsbesvær og indlæringsvanskeligheder, men er nu pædagog...

Jeg tog pgu'en (nu Pau) og gik så på seminariet, hvor jeg fik støtte pc, vejledningstimer med en lære og samtaler med en psykolog på skolen..

Men jeg ville klart finde ud af hvor meget støtte du kan få ved en given uddannelse, før du fra vælger den... 

Anmeld

31. maj 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvad med tandklinikassistent. Det kræver ikke så meget fagligt og du vil være i praktik det meste af din uddanbelse 

Min veninde er stærk ordblind og har altid haft svært vedcdet faglige. Hun endte med at blive super glad for denne uddannelse og fik super flotte karakterer

Anmeld

31. maj 2014

LinLin

bobbles skriver:

Jeg forstår ikke hvad du mener med "ikke så fagligt klog" når du ikke ved hvad branche du vil/kommer til at arbejde i?
Mener du ordblind, koncentrationsbesvær eller...?

Min mand er fx ikke ret god til at stave og har faktisk ikke engang afsluttet folkeskolen (det er nok en god ide i dag ) men han er super dygtig teknisk og har et rigtigt godt job! - dog ikke med helt så 'børnevenlige' arbejdstider (han er fotograf for TV2)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.