Spørgsmål om p piller.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2014

Pinkypie

Jeg har lige været inde på nettet og læse at hvis man tager den første pille på den første dag man bløder opnår man fuld beskyttelse med det samme???!!! Hvordan kan det være??

Tror du har misforstået vores indlæg lidt

Det er rigtigt at hvis man tager pillen på den første dag i menstrationen burde man være sikret (jeg ville dog vente de 7 dage aligevel , men ja).

Det var bare ikke mit indtryk at ts ville tage P-pillen den første dag, men midt i cyklussen(altså efter D.1 dag i hendes mens) - og så skal hun vente min.7 dage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Pinkypie skriver:

Tror du har misforstået vores indlæg lidt

Det er rigtigt at hvis man tager pillen på den første dag i menstrationen burde man være sikret (jeg ville dog vente de 7 dage aligevel , men ja).

Det var bare ikke mit indtryk at ts ville tage P-pillen den første dag, men midt i cyklussen(altså efter D.1 dag i hendes mens) - og så skal hun vente min.7 dage

Nååå... Okay. Blev da lige forvirret der, he he  Kunne simpelthen ikke forstå det da der står flere steder på nettet at de beskytter med det samme hvis man tager den første pille på menstruations første dag. 

Men ja hvis ts bare vil starte op med p-piller midt i hendes cyklus så har I ret i at de ikke beskytter fra dag 1.

Anmeld

27. maj 2014

An&Jo

Omsorgsgiver skriver:

Men hvordan kan det være at jeg har læst noget andet på nettet??? Prøv og skrive p-piller i Google...

Jeg synes det er rigtig misvisende, for det er ikke hvad lægerne fortæller når de udleverer dem..

Anmeld

27. maj 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
An&Jo skriver:

Jeg synes det er rigtig misvisende, for det er ikke hvad lægerne fortæller når de udleverer dem..

Hvis du læser lidt længere oppe så har jeg misforstået det I skrev. Jeg forstod på ts at hun ville tage sin p-pille på hendes første menstrutionsdag og der beskytter p-piller jo med det samme. 

Men i mente at ts ville tage sin første p-pille midt i hendes cyklus uden at hun har sin menstruation. Så er det rigtig nok at de ikke beskytter med det samme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.