Spørgsmål om p piller.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.709 visninger
23 svar
7 synes godt om
27. maj 2014

Anonym trådstarter

Hvor mange dage skal man være på p piller før de beskytter? 

Hvis jeg ekspemlvis starter onsdag, er jeg så beskyttet til weekenden? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2014

Joerg2

Anonym skriver:

Hvor mange dage skal man være på p piller før de beskytter? 

Hvis jeg ekspemlvis starter onsdag, er jeg så beskyttet til weekenden? 

Nej, det ville du ikke være. Man skal normalt tage P-piller i 7 dage, før man er beskyttet mod graviditet. Sådan har det i hvert fald været med dem, jeg har taget

Anmeld

27. maj 2014

Niikita

Hvis du starter med pillerne på menstruationens første dag (altså der, du starter med at bløde) så er du beskyttet med det samme. Hvis du starter med pillerne på menstruationens 2.-5. dag, så skal der bruges anden beskyttelse samtidig i 7 dage. 

Sådan står der i hvert fald i min indlægsseddel

Anmeld

27. maj 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Du er beskyttet lige med det samme at du har taget den første pille. Så knald du bare løs 

Anmeld

27. maj 2014

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Joerg2 skriver:

Nej, det ville du ikke være. Man skal normalt tage P-piller i 7 dage, før man er beskyttet mod graviditet. Sådan har det i hvert fald været med dem, jeg har taget

Af hvem har du fået det at vide??

Anmeld

27. maj 2014

Anonym trådstarter

Omsorgsgiver skriver:

Du er beskyttet lige med det samme at du har taget den første pille. Så knald du bare løs 

Tak, så tar min kæreste og jeg på turne lørdag aften og nat 

Anmeld

27. maj 2014

Pinkypie

Omsorgsgiver skriver:

Af hvem har du fået det at vide??

Tillader mig at svare.

Sådan er det altså med langt de fleste P-piller mærker, jeg har prøvet en del forskellige, og det har været sådan med alle de mærker jeg har taget  

Til ts:  mit svar er det samme som mange af de andres, og det burde også meget gerne stå i indlægsedlen på din P-piller

Fortsat god aften

Anmeld

27. maj 2014

An&Jo

Anonym skriver:

Tak, så tar min kæreste og jeg på turne lørdag aften og nat 

Ifølge læger OG indlægsseddel vil det være en meget dårlig ide hvis ikke i vil have en baby..

Faktisk sagde min læge til mig dengang jeg var på dem, at når du skifter mærke eller starter op fra bunden, vil det bedste være at bruge anden beskyttelse sammen med pillen i op til en måned, men som minimum i 7 dage..

Anmeld

27. maj 2014

Anonym trådstarter

Pinkypie skriver:

Tillader mig at svare.

Sådan er det altså med langt de fleste P-piller mærker, jeg har prøvet en del forskellige, og det har været sådan med alle de mærker jeg har taget  

Til ts:  mit svar er det samme som mange af de andres, og det burde også meget gerne stå i indlægsedlen på din P-piller

Fortsat god aften

Ej det er svært.... 

Anmeld

27. maj 2014

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Pinkypie skriver:

Tillader mig at svare.

Fortsat god aften

Sådan har det slet ikke været med de p-piller jeg har taget og hvis man googler det på nettet så kan man også læse at hvis man tager p-pille på den første menstruationsdag så er man beskyttet med det samme. Jeg har aldrig hørt at man skal vente i hele 7 dage før de beskytter???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.