Spørgsmål om p piller.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2014

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

Ifølge læger OG indlægsseddel vil det være en meget dårlig ide hvis ikke i vil have en baby..

Faktisk sagde min læge til mig dengang jeg var på dem, at når du skifter mærke eller starter op fra bunden, vil det bedste være at bruge anden beskyttelse sammen med pillen i op til en måned, men som minimum i 7 dage..

Vi sikre os på anden vis kan jeg godt høre.... Knald balloner med i lommen...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
An&Jo skriver:

Ifølge læger OG indlægsseddel vil det være en meget dårlig ide hvis ikke i vil have en baby..

Faktisk sagde min læge til mig dengang jeg var på dem, at når du skifter mærke eller starter op fra bunden, vil det bedste være at bruge anden beskyttelse sammen med pillen i op til en måned, men som minimum i 7 dage..

Wat!? Nu er jeg forvirret  Passer det så slet ikke at man er beskyttet med det samme?? 

Anmeld

27. maj 2014

Pinkypie

Omsorgsgiver skriver:

Sådan har det slet ikke været med de p-piller jeg har taget og hvis man googler det på nettet så kan man også læse at hvis man tager p-pille på den første menstruationsdag så er man beskyttet med det samme. Jeg har aldrig hørt at man skal vente i hele 7 dage før de beskytter???

Ja, men det er KUN hvis du tager den på første menstrations dag, ellers skal du vente 7 dage (hvor du både tager pillerne OG bruger en anden form for prævention samtidig )

Anmeld

27. maj 2014

An&Jo

Anonym skriver:

Det tror jeg vil være det absolut smartestes hvis ikke i vil have en baby..

Anmeld

27. maj 2014

An&Jo

Omsorgsgiver skriver:

Wat!? Nu er jeg forvirret  Passer det så slet ikke at man er beskyttet med det samme?? 

Nej, og det kan jeg ikke forstå at du har fået afvide..

Du skal bruge anden beskyttelse i minimum 7 dage, men det bedste ville være at du gør det i hele den første cyklus efter du er startet, og så efter mens nr to er du fuldt beskyttet..

Anmeld

27. maj 2014

Pinkypie

Anonym skriver:

Lyder fornuft !så burde du ihvertfald være mest sikker 

Anmeld

27. maj 2014

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2

Jeg har lige været inde på nettet og læse at hvis man tager den første pille på den første dag man bløder opnår man fuld beskyttelse med det samme???!!! Hvordan kan det være??

Anmeld

27. maj 2014

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

Det tror jeg vil være det absolut smartestes hvis ikke i vil have en baby..

Nej ikke endnu... Vil have mit studie færdigt først og finde fast job inden vi starter på projekt baby.. 

Anmeld

27. maj 2014

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Pinkypie skriver:

Ja, men det er KUN hvis du tager den på første menstrations dag, ellers skal du vente 7 dage (hvor du både tager pillerne OG bruger en anden form for prævention samtidig )

Men man skal da også tage den første pille på den første dag man bløder ikke??? Er der andre der bare kan finde på at tage dem uden at de bløder først?

Anmeld

27. maj 2014

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
An&Jo skriver:

Nej, og det kan jeg ikke forstå at du har fået afvide..

Du skal bruge anden beskyttelse i minimum 7 dage, men det bedste ville være at du gør det i hele den første cyklus efter du er startet, og så efter mens nr to er du fuldt beskyttet..

Men hvordan kan det være at jeg har læst noget andet på nettet??? Prøv og skrive p-piller i Google...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.