hun trak ikke vejret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2014

mor88

Ms.Sunshine skriver:

min lille pige stoppede med at trække vejret igår... 

I går aftes sad min kæreste, mig og min svigermor og slappede af på sofaen med en god film... min svigermor sad med vores lille datter på 6 uger og pludselig rettede hun sig op i sofaen og udbrød; "træk lige vejret" for så var hun pludselig holdt op med at trække vejret.

Jeg stivnede helt men efter et kort øjeblik - der føltes som en evighed - begyndte hun heldigvis at græde...

jeg var chokeret og vågnede flere gange i nat for lige at tjekke at hun stadig trak vejret, men det var først her til morgen at sandheden gik op for mig; min svigermor gav hende instinktivt hjertemassage, for min datter var faktisk død. 

Lige nu ligger hun i sin lift og siger en masse lyde i sin søvn...

Det samme skete også for mig da jeg var nyfødt, og selvom jeg stadig er her i dag, pga at min far fik givet mig hjertemassage, blev jeg hentet med det samme af en ambulance, babu til sygehuset og til observation natten over plus en masse prøver og efterfølgende konsultationer, så jeg forstår ikke at i har været derhjemme? Havde hun puls? Altså stoppede hendes hjerte med at slå? For hvis ikke, så skal der absolut ikke gives hjertemassage.
Håber det bedste for jer og jeres nyfødte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Carina:-) skriver:

Jamen ringede I ikke 112???

Du skrive rjo hun fik hjertemassage??

Altså jeg lyder måske lige skrap nu,men det du beskriver lyder helt vildt-og så forstår jeg slet ikke at du tor lade være med at få hende tjekket på sygehuset-

det var først her til formiddag at det gik op for os hvad der egentlig var foregået igår...

Anmeld

26. maj 2014

Ms.Momo

Ciss skriver:

Noget så skræmmende!

Hvordan går det?

Har I været ved lægen endnu?

ja, og hun har det fint... de tjekkede hende i hoved og r... og kunne ikke finde ud af hvad der skete, for alt ser fint ud...

Anmeld

26. maj 2014

Lilje82

Kram til dig.
Vi handler alle forskelligt i sådan en situation og virkeligheden ved ingen af os der ikke har prøvet, hvordan vi ville reagere i sådan wn situation. Håber alt er og forbliver vel med jeres lille pige. <3

Anmeld

26. maj 2014

Ms.Momo

MariaE skriver:

Man giver da ikke nyfødte hjertemassage uden at tage til vagtlægen med det samme bagefter???? Det dur ikke, man skal afsted med det samme, både for at tjekke grunden, men også tjekke organerne, iltningen osv.
Håber du har været afsted nu da..

det skete sent igår aftes og det var først her til morgen at det gik op for os hvad der præcis var foregået igår og så ringede vi til børnelægen fordi vi alligevel havde en tid idag, og han sagde vi bare skulle komme til ham, fordi at hun virkede til at have det præcis som hun plejer...

Anmeld

26. maj 2014

Ms.Momo

modesty skriver:

Sikke en forskrækkelse. 

Mener du at svigermor gav baby reel hjertemassage, eller er det et ord du bruger for noget mere "hjemmebrygget"? Det er lidt svært at læse ud fra dit indlæg.

Håber at lægen kan give jer lidt ro - og vil altså lige understrege at det er meget normalt at små børn holder op med at trække vejret i korte perioder. Det gør ikke situationen mindre skræmmende, men det kan måske være beroligende at vide efterfølgende - der kan sagtens være en masse helt normale årsager til det. Baby var sandsynligvis begyndt at trække vejret igen af sig selv hvis ikke svigermor havde handlet.

hun gav hende et lidt hårdt, hurtigt tryk på brystet som fik hende til at græde...

Anmeld

26. maj 2014

lineog4

Ms.Sunshine skriver:

hun gav hende et lidt hårdt, hurtigt tryk på brystet som fik hende til at græde...

Så er det slet ikke sikkert hun ikke har trukket vejret. Små spædbørns vejtrækning er uregelmæssigt - og tro mig jeg taler af bitter erfaring man ved godt når de virkelig har stoppet med at trække vejret, man er ikke i tvivl i hvert fald ikke hvis det er fordi hjertet også er stoppet for kroppen bliver bare helst slap på en ubeskrivelig måde.

Godt der ikke var noget galt, og så ville jeg en anden gang være varsom med at presse hårdt. Da vores datter stoppede med at trække vejret blev vi via 112 guidet til "kun" at give at kunstig åndedræt for det andet der kan man gøre mere skade end gavn på så små størrelser. En ruske tur havde non gjort det samme som skubbet.

Anmeld

26. maj 2014

Ms.Momo

lineog4 skriver:

Så er det slet ikke sikkert hun ikke har trukket vejret. Små spædbørns vejtrækning er uregelmæssigt - og tro mig jeg taler af bitter erfaring man ved godt når de virkelig har stoppet med at trække vejret, man er ikke i tvivl i hvert fald ikke hvis det er fordi hjertet også er stoppet for kroppen bliver bare helst slap på en ubeskrivelig måde.

Godt der ikke var noget galt, og så ville jeg en anden gang være varsom med at presse hårdt. Da vores datter stoppede med at trække vejret blev vi via 112 guidet til "kun" at give at kunstig åndedræt for det andet der kan man gøre mere skade end gavn på så små størrelser. En ruske tur havde non gjort det samme som skubbet.

det hele var rent instinktivt... men lægen sagde også at de fleste mennesker har et instinkt der gør at de gisper efter vejret når de når ned under en bestemt iltprocent i blodet...

Anmeld

26. maj 2014

lineog4

Ms.Sunshine skriver:

det hele var rent instinktivt... men lægen sagde også at de fleste mennesker har et instinkt der gør at de gisper efter vejret når de når ned under en bestemt iltprocent i blodet...

Skal jeg ikke gøre mig klog på, men ved kun hvad hjertet stopper (eller næsten stopper) og de stopper med vejrtrækningen så føles kroppen slap på en måde så man ved den er helt gal

Og jeg ved nyfødtes vejrtrækningen er utrolig uregelmæssig og de kan hoppe en vejrtrækningen over - jeg har lyttet til mine to drenges vejrtrækningen utrolig meget og blevet hvid i hovedet maaaaaaange gange af skræk.

Anmeld

26. maj 2014

modesty

Ms.Sunshine skriver:

OK. Jeg ville tage det helt roligt. Jeg skal selvfølgelig ikke udelukke at noget kan være galt, og selvfølgelig skal det undersøges hvis det kan give jer ro - men det lyder meget normalt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.