hun trak ikke vejret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2014

Muffinmus

Man giver da ikke nyfødte hjertemassage uden at tage til vagtlægen med det samme bagefter???? Det dur ikke, man skal afsted med det samme, både for at tjekke grunden, men også tjekke organerne, iltningen osv.
Håber du har været afsted nu da..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2014

Mor til F

Puha! Sikke en forskrækkelse i fik der Godt at din svigermor reagerede på det.  Jeg håber at i har fået tjekket op på det ved lægen.  Og at din lille pige har det godt igen  

Anmeld

26. maj 2014

san

sikke da en oplevelse, håber i alle er ok ... Men kan sgu ikke forstå din læge ikke har sagt i skulle komme med det samme, hvad er det for en læge (tænker jeg bare) men du bare fik en tid sener... Jeg havde ikke turde at gå så længe, jeg havde været på sygehuset med det samme...

Anmeld

26. maj 2014

Heidimed lea

sikke en oplevelse kram til dig håber ægen kan berolige jer.

til flere af i andre hvis i ikke har noget pænt og skrive eller trøstende ord så bland jer uden om med jeres bedrevidende kommentater. de havde vel ringet efter en ambulance hvis de havde følt behovet. hun behøver ikke gog i nøden i denne situation.

Heidi

Anmeld

26. maj 2014

Carina:-)

Heidimed lea skriver:

til flere af i andre hvis i ikke har noget pænt og skrive eller trøstende ord så bland jer uden om med jeres bedrevidende kommentater. de havde vel ringet efter en ambulance hvis de havde følt behovet. hun behøver ikke gog i nøden i denne situation.

Heidi

Ser absolut ingen der giver nogen et gok i noden-

Men ser tilgengæld en masse piger der har bekymring for et lille barn der ifolge dets morhar været uden livstegn og igennem hjertemassage-Og derfor måske synes det kunne være ganske relevant at eksperter får kigget på barnet!

Men ja foj da at man ikke bare siger pyha og giver en virtuel krammer,-Det får hun også brug for hvis det sker igen og mor såligger og sover ....

Anmeld

26. maj 2014

lineog4

Heidimed lea skriver:

Heidi

Må lige kommenterer det her før jeg laver min kommentar til ts.
Jeg skal nok give kram, men ville da ikke kunne leve med mig selv hvis ikke også jeg lige gav et råd om at komme tol lægen i en fart. Ingen rådede mig til det, jeg prøvede også min datter atod af en nat men kom tilbage med det samme - 2 dage efter var hun altså død. Jeg var "heldig" for hun stod ikke til at redde uafhængigt af mine handlinger, men tænk om hun kunne have været reddet og jeg ikke havde reageret - så kunne tusind virtuelle kram ikke have hjulpet meget....

Anmeld

26. maj 2014

lineog4

Puha sikke en forskrækkelse....

Må lige slå på tromme hvis du eller andre oplever det samme, at man altid med så små skal få dem tilset af en læge med det samme. Man behøver ikke panikke, men bare få dem set og lyttet til.

Standard proceduren er at st spædbarn hvor man har mistanke om respirations stop altid skal forbi børnemodtagelsen - det var hvad vi fik at vide da jeg spurgte lægen på børneafdelingen om proceduren i forhold til ambulanceførere med min datter.

På sådan en lille størrelse kan der være så mange både harmløse og også alvorlige ting der giver respirationsstoppet.

Håber lægen tog dig alvorligt og sendte dig videre til børneafdelingen.

Anmeld

26. maj 2014

modesty

min lille pige stoppede med at trække vejret igår... 

I går aftes sad min kæreste, mig og min svigermor og slappede af på sofaen med en god film... min svigermor sad med vores lille datter på 6 uger og pludselig rettede hun sig op i sofaen og udbrød; "træk lige vejret" for så var hun pludselig holdt op med at trække vejret.

Jeg stivnede helt men efter et kort øjeblik - der føltes som en evighed - begyndte hun heldigvis at græde...

jeg var chokeret og vågnede flere gange i nat for lige at tjekke at hun stadig trak vejret, men det var først her til morgen at sandheden gik op for mig; min svigermor gav hende instinktivt hjertemassage, for min datter var faktisk død. 

Lige nu ligger hun i sin lift og siger en masse lyde i sin søvn...

Sikke en forskrækkelse. 

Mener du at svigermor gav baby reel hjertemassage, eller er det et ord du bruger for noget mere "hjemmebrygget"? Det er lidt svært at læse ud fra dit indlæg.

Håber at lægen kan give jer lidt ro - og vil altså lige understrege at det er meget normalt at små børn holder op med at trække vejret i korte perioder. Det gør ikke situationen mindre skræmmende, men det kan måske være beroligende at vide efterfølgende - der kan sagtens være en masse helt normale årsager til det. Baby var sandsynligvis begyndt at trække vejret igen af sig selv hvis ikke svigermor havde handlet.

Anmeld

26. maj 2014

hannetheis

Nu ved jeg ikke hvad lægen sagde.

Men jeg ville bede om at få hende hjertescannet af en specialiest kan jo være hun har en skjult hjertefejl

Anmeld

26. maj 2014

Christine

Carina:-) skriver:

Ser absolut ingen der giver nogen et gok i noden-

Men ser tilgengæld en masse piger der har bekymring for et lille barn der ifolge dets morhar været uden livstegn og igennem hjertemassage-Og derfor måske synes det kunne være ganske relevant at eksperter får kigget på barnet!

Men ja foj da at man ikke bare siger pyha og giver en virtuel krammer,-Det får hun også brug for hvis det sker igen og mor såligger og sover ....

Ville bare lige tilføje at jeg er enig Samt at jeg mener at både voksne og børn SKAL tilses af en læge umiddelbart efter hjertemassage, da det i sig selv jo kan bøje ribben osv.

Håber lægen kan hjælpe og berolige dig ts.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.