Alder når man bliver mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2014

ano14316

Anonym skriver:

Hvor gammel synes du man skal være for at blive mor?

Jeg fik af vide i dag at min mands søster venter sig et barn, men hun er kun lige 17... Bliver 18 her til september. 

Min mening der synes jeg det er lidt tidligt endnu.. For hun er et barn endnu synes jeg. (hvis man forstår hvad jeg mener)

Man kan sagtens blive en god mor som 18-årig hvis omstændighederne byder det.. Men jeg synes ikke det er ønskværdigt.. 

Start til midt 20'erne.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2014

nille

Profilbillede for nille
Anonym skriver:

Hvor gammel synes du man skal være for at blive mor?

Jeg fik af vide i dag at min mands søster venter sig et barn, men hun er kun lige 17... Bliver 18 her til september. 

Min mening der synes jeg det er lidt tidligt endnu.. For hun er et barn endnu synes jeg. (hvis man forstår hvad jeg mener)

Tror ikke man kan sætte alder på hvornår man er klar til at få børn, men derfor kan man jo godt synes nogen er tidligt på den og andre sent på den:-) jeg synes selv at 17/18 år er tidligt, selvom man sagtens kan blive en god forældre på trods af alderen. Jeg fik selv min første da jeg var 16 år, men jeg fortryder ikke et sekund og det gør min mand heller ikke. Og min søn på nu 18 år elsker at have unge forældre:-) vi har yderligere to unger der er noget yngre:-)

Anmeld

26. maj 2014

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Jeg synes at være under 18 og få et barn er for tidlig eller få et barn når man er 40 og over er for sent og for synd for barnet. 

Men når nu hun bliver 18 enden barnet er kommet til verden så synes jeg det fint at blive mor. 

At være moden og kan klare et ansvar er det da det vigtigste  og vigtigere end de andre ting. 

Anmeld

26. maj 2014

lineog4

Havde ellers fraholdt mig at svare for synes det at blive mor handler tusindvis af faktorer og der er plus og minus vil hver alder, ved hver livssituation mm. Men alligevel ved jeg da godt jeg ikke ville juble helt ind i hjertet hvis min datter kommer hjem som 17 årig og proklamerer hun skal være mor om kort tid. Og hvorfor, hmm vel fordi jeg vil føle hun går glip af noget og nok også fordi jeg tvivler på hun har modenheden der skal til for at overskue konsekvenserne ved at blive mor. Tror sagtens hun kan blive en god mor, men....

Nå men egentlig grunden til jeg valgte at kommentere det er fordi jeg ikke kan følge det er synd for nogen børn at blive født ind i en kærlighed familie, af en mor der ønsker det barn og så er det uafhængigt af om moren er 16 eller 45. Det er synd for et barn at blive misrøgtet, slået, sultet, hadet, være uønsket og meget mere, men det kan ske for er barn der bliver født af en mor i alle aldre. Jeg synes aldrig det kan være synd for et barn at få en god mor på 15 eller en god mor på 45.

Anmeld

26. maj 2014

Carina:-)

Nu er jeg selv belvet mor som 18 årige- og ja jeg synes det er for tidligt.

Jeg har ingen problemer haft,har klaret mig selv osv- men derfor er det stadig tidligt.

Og i dag hvor det er så svært at finde arbejde uden en uddannelse forstår jeg ikke rigtigt hvorfor man vælger at få et barn for man reelt kan forsorge det selv. 

Jeg oprfordre mine egne born til at klappe hesten og se på livet og sorge for at få styr på f.eks okonomi og bolig inden de smider præventionen .

Men derudover ja så er der self også noget med modenhed.

Min egen son på nu 24 kan jo ikke tage sig af sin son og jeg betragter ikke 24 som værende ung ,men alligevel er der andre ting der trækker for ham end at være far -Så ja modenhed har naturligvis noget at sige og det har ingenn alder...

Anmeld

26. maj 2014

Carina:-)

Og så vil jeg sige at både som ung og nok i mange ojnes gammel mor - at det intet i teorien har med alder at gore at man bliver en god eller dårlig mor.

Og i min verden er det ikke synd for et barn hviis forældrene ellerkan magte opgaven.

Min mor var 37 da hun fik mig og 41 da hun fik min soster.Hun er endda pædagogudddannet og alligevel ville hun dengang til hver en tid været forstevalg til titlen mom from hell.

Så selv om hun jo burde have haft modenheden via sin alder -ja så fejlede hun big time i moderrollen.

Så nej det er er ikke synd for born at blive fodt af hverken unge eller gamle forældre- det er synd at blive fodt af dårlige forældre.

Anmeld

26. maj 2014

Ciss

Jeg synes, man bør være myndig - og jeg tror det for de aller fleste er det bedste at vente, til man har passeret 20.

Jeg vil lige understrege, at jeg ikke går ind for tvungen abort, og jeg har også set en 18-åring vokse med opgaven og have begge ben på jorden og klare det hele på en virkelig flot måde, så man skal ikke skære alle over samme kam.

Anmeld

27. maj 2014

Mama2012

Gode og kærlige forældre findes i alle aldre.

Personligt er jeg glad for, at jeg ventede til jeg blev 29 og fandt min mand med at få den første, men dermed ikke sagt, at det er den rigtige beslutning for andre 

Anmeld

27. maj 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg synes ikke at det handler så meget om alder. Man kan saftens være en supermor som 18 årig. Min mand og jeg har været sammen siden jeg var 14. Vi havde en upser(på trods af p-piller) da jeg var ca 16. Det endte (heldigvis) i en sa. Men det satte tanker igang hos os begge. Så derefter ønskede jeg faktisk at blive mor ret ung. Det pinte mig hver gang jeg så en baby. Men min lille samvittighed fortalte mig hele tiden at det ikke ville passe nu. 

Nu er jeg 21 og venter barn til den 27. juni. Nu tænker jeg bare om vi mon skulle have ventet et år mere eller to, da jeg pludselig føler at vi måske skulle have haft noget mere "os"-tid. Det kommer man jo til at mangle når man får børn så tidligt.

Jeg ser mig selv som (snart) en ung mor. Men det eneste der har forandret mig siden jeg var 18 er at nu har jeg udd. Og fast arb, hvilket er fantastisk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.