Alder når man bliver mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.864 visninger
28 svar
30 synes godt om
25. maj 2014

Anonym trådstarter

Hvor gammel synes du man skal være for at blive mor?

Jeg fik af vide i dag at min mands søster venter sig et barn, men hun er kun lige 17... Bliver 18 her til september. 

Min mening der synes jeg det er lidt tidligt endnu.. For hun er et barn endnu synes jeg. (hvis man forstår hvad jeg mener)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg fik af vide i dag at min mands søster venter sig et barn, men hun er kun lige 17... Bliver 18 her til september. 

Min mening der synes jeg det er lidt tidligt endnu.. For hun er et barn endnu synes jeg. (hvis man forstår hvad jeg mener)

Jeg synes det kommer rigtig meget an på hvem man er. Nu er jeg så også selv 19 og bliver mor til juni. Jeg føler selv at jeg er parat og bare gennem de sidste 6 måneder er jeg vokset helt ekstremt mentalt. Samtidig kender jeg piger på 24-25 år som på ingen måde er klar, og som heller ikke har den mindste lyst børn lige nu.

Så det kommer mere an på hvem man er end hvor gammel man er.

Anmeld

25. maj 2014

Anna2706

Anonym skriver:

Nu blev jeg selv mor som 19 årig, og ja det er ungt men jeg synes personligt man skal være over 18. Det kommer også meget an på hvordan man er, for det er jo en stor ting at blive forældre. Men hvis man synes man er moden nok til opgaven, at tilsidesættelse sine egne behov for barnets osv, så ser jeg ikke noget problem i det

Anmeld

25. maj 2014

Anonym trådstarter

Anna2706 skriver:

Nu blev jeg selv mor som 19 årig, og ja det er ungt men jeg synes personligt man skal være over 18. Det kommer også meget an på hvordan man er, for det er jo en stor ting at blive forældre. Men hvis man synes man er moden nok til opgaven, at tilsidesættelse sine egne behov for barnets osv, så ser jeg ikke noget problem i det

Nej det er så rigitig nok det er bare det at jeg er bange for det ikke kommer til at gå for hun har ikke noget job og får ingen penge nogen steder fra så tænker hvordan man kan forsørge et barn.. Hun har hellere ikke noget sted at bor...

Anmeld

25. maj 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg synes 18 er for tidligt.

Anmeld

25. maj 2014

et-ønske

Jeg synes ikke man kan sætte alder på, hvornår man er for ung - det kommet meget an på modenhed osv. Og hvilke ønsker man har for sig selv og sin fremtid.

Jeg blev mor første gang da jeg var 26 - dengang føles det som det helt rigtige. Følte mig klar, og at jeg var det rigtige sted i livet og med den rigtige mand. Idag kan jeg se at det var jeg slet IKKE!!!
Jeg ville ikke undvære min datter for noget i HELE verden men hvis jeg skulle gøre noget som helst om, så havde jeg ventet et par år. Men det er jo min følelse - en anden på 26 er måske af en anden opfattelse.

Jeg er nu 34 - og kan sagtens mærke jeg er et andet sted i forhold til at få børn der er en helt anden ro og bevidsthed i mine valg omkring graviditet og kommende børn

Anmeld

25. maj 2014

Anna2706

Anonym skriver:

Nej det er så rigitig nok det er bare det at jeg er bange for det ikke kommer til at gå for hun har ikke noget job og får ingen penge nogen steder fra så tænker hvordan man kan forsørge et barn.. Hun har hellere ikke noget sted at bor...

Okay, kan godt se det er et problem så. Hun når at blive 18 inden barnet kommer, så der kan hun jo komme på kontanthjælp eller få su. Hvad med barnets far, hvor gammel er han? (Der skal kun være en smiley, men kan ikke slette dem)

Anmeld

25. maj 2014

B&J

ved ikke om man er parat for det er tit man ikke ved hvad man går ind til.

da jeg var 22 og blev 23 kort tid efter jeg fødte var jeg 100% KLAR men med et barn der ikke gad spise eller sove ja så var det møg hammer hårdt det første år MEN jeg elskede og elsker ham for hver sek. der går og vil aldrig aldrig have et liv uden ham <3

Anmeld

25. maj 2014

mit1barn

Jeg synes at man, som minimum skal være 19-20 år, før man få børn. Nu er jeg selv 34 år, når spunken kommer til verden:-)

Anmeld

25. maj 2014

esioul

Anonym skriver:

jeg synes ikke alderen er det vigtigste.

Derimod at man er mentalt klar og har en uddannelse. (hvis man ikke er syg altså).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.