Alder når man bliver mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2014

LMX

Synes ikke det handler om hverken alder uddannelse eller status for den sags skyld. 

Det handler om om man er klar til at tage ansvar. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2014

Mor til F

Jeg er selv 24, når min lille prinsesse kommer til verden i juli måned ♥

Jeg har følt mig klar, siden jeg var 22 (der stoppede jeg med p-piller).

Men der gik 6 måneder,  før jeg fik min mens - der var jeg 23. 

Min kæreste og jeg var enige om tidspunktet - vi havde været sammen i 2 år og 3 måneder , da pillerne røg.

Vi har været sammen i 4 år nu.

Anmeld

25. maj 2014

Albertsen92

Ærligt, så synes jeg det er mere synd for barnet med ældre forældre (over 35). Vil helst ikke selv være over 30

Anmeld

25. maj 2014

TNBC

Anonym skriver:

Hvor gammel synes du man skal være for at blive mor?

Jeg fik af vide i dag at min mands søster venter sig et barn, men hun er kun lige 17... Bliver 18 her til september. 

Min mening der synes jeg det er lidt tidligt endnu.. For hun er et barn endnu synes jeg. (hvis man forstår hvad jeg mener)

Jeg synes ikke det kommer an på alderen(jo hvis man virkelig er et lille barn), men ellers kommer det an på modenhed, om man virkelig er klar til det og ved at man er nød til at sætte et lille menneskes behov foran sine egne.

Så må folk være lige den alder de vil være, unge eller gamle.

Anmeld

25. maj 2014

FF

LMX skriver:

Synes ikke det handler om hverken alder uddannelse eller status for den sags skyld. 

Det handler om om man er klar til at tage ansvar. 

Helt enig

Anmeld

25. maj 2014

Anonymo

Anonym skriver:

Jeg fik af vide i dag at min mands søster venter sig et barn, men hun er kun lige 17... Bliver 18 her til september. 

Min mening der synes jeg det er lidt tidligt endnu.. For hun er et barn endnu synes jeg. (hvis man forstår hvad jeg mener)

Syntes ikke det er noget man kan definere på alder. 

Anmeld

25. maj 2014

Matuk

Jeg synes det er vigtigt at man kan forsørge sig selv inden man vælger at få et barn. 

Anmeld

25. maj 2014

Mum33

Anonym skriver:

Svært spørgsmål - nogle er klar tidligt, andre bliver aldrig klar. 

Ville personligt ikke anbefale nogen at få børn før de er 25. Der er så meget spændende i verden, som ikke længere er muligt når man har børn. Og så bare have tid og ro til at nyde livet lidt, før det bliver benhårdt arbejde

Anmeld

25. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Synes heller ikke det handler så meget om alder. Mere om hvor man er i livet og om man har noget at tilbyde et lille barn  

fx synes jeg ikke det er de rette vilkår at sætte et barn til verden i, hvis man ingen indkomst har, om det er su, dp, løn eller kh for en periode der tikker ind er ligemeget, bare der er styr på det basale. Tag over hovedet, tøj på kroppen, mad på bordet og selfølgelig kærlighed i spandevis.

Anmeld

25. maj 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Jeg synes 18 er lige tidligt nok. Men dermed ikke sagt, at man ikke kan være en fantastisk mor alligevel.

Som 17-18 årig skal du først til at lære at være voksen, og det tror jeg er bedst uden børn, fordi det er et kæmpe ansvar, selvom det samtidig er livets største gave. Det er sundt at have været voksen og par uden barn et stykke tid er jeg overbevist om.

Selv var jeg 23 og jeg føler mig som en ung og frisk mor, og det har været en perfekt alder for mig. Men er glad for min kæreste og jeg ventede til vi var 23 og 24

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.