mor:) skriver:
Nå troede du mente videregående. Nej det er rigtig der er ingen grænse ift. ungdomsuddannelse, men det er da godt der nu kommer en grænse ift. hvor mange chancer man kan få.
I gamle dage var der også klip på ungdomsuddannelser, dvs man have vist også et fjumre år. Og jeg er måske gammel og stiv i hjernen, men jeg kan ikke forstå man skal være mere end normeret tid plus et år om en uddannelse i hvert fald blive betalt for det - var selv 3 år mere om min kandidat, men det var jo så på egen regning.
Jeg har mennesker i min omgangskreds som knapt kan overkomme at være studieaktive nok på HF enkelt fag og så sidder jeg i mit stille sind og tænker: men hvad vil du så gøre når og hvis du kommer ind på den videregående du gerne vil, for så hedder det fuldtidsstuderende, SU stopper osv. Jeg synes vi gør dem en bjørnetjeneste, frem for at fokus på og italesætte en stolthed også ved andre veje end de boglige uddannelser. Jeg personligt tager hatten af for min mands kompetencer som elektriker/elinstallatør, jeg havde klaret mig 5 minutter og var så blevet fyret. Tror faktisk han bedre kunne have taget min kandidat end jeg kunne have taget hans uddannelse

Det er så synd man jagter den boglige uddannelse og giver op gang på gang, ikke har overskuddet osv i stedet for at finde sin rette hylde (ikke ment dogmatisk), finde der hvor man har mange kompetencer og føler sig oven på. Og ja så også at man kan jo gå mange veje mod drømmen, vil man være ingeniør er det jo slet ikke skidt at starte som håndværker, eller sygeplejerske at starte med SOSU osv
Anmeld