Ja det ser ud til de har sat en prop i, og jeg må indrømme jeg faktisk er fortaler for proppen - ville ønske de også ville sætte en frænse på hvir mange år man kunne være om tingene. Ved det lyder hårdt, men jeg synes man gør folk en bjørnetjeneste ved de kan være jeg ved ikke hvor mange år om en uddannelse der er normeret til 2 år fx for når de så skal bruge deres ungdomsudannelse og læse videre mpske så strammer skruen og man skal pludselig kunne klare fuldtid som endda kræver mere forberedelse osv en ungdomsuddannelse formodentlig gør.
Nå men det var mere et politisk statement end det handlede om dig - ups.
Jeg klarede 2 år på uni uden SU (dog også uden barn), og klarede det sidste år helt uden indtægt hvor vi (2 voksne og 2 børn) levede af min mands indtægt og ingen tilskud fordi grænsen den gang var en del mindre end nu. Ja det var skide surt, men det var det der skulle til for jeg fik min uddannelse - og ja jeg havde som du kan forstå jo også selv skidt i nælderne da jeg var 3 år længere om min uddannelse end normeret - for mig var det specialesumpen der slog mig, præstationsangsten - havde været mønster elev end til specialet, og opgav faktisk startede forfra og skrev det så på normeret tid så var sgu lidt dumt

Hvor meget mangler du på HF, for jeg mener det er jo max 2 år det handler om, og hvis du allerede har nogen fag kan du måske skære det ned til 1 år, hvor din mand arbejder for alt det han kan tjene på SU og du også knokler. Og ja ellers er løsningen at gå en anden vej hvor der er elevløn
Anmeld