Dagplejere er helt alene med mange børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2014

san

LinLin skriver:

Ja - plus de altså er ALENE hele dagen....

Jeg vil altså også heller være alene med 4 børn hele dagen, end 2 voksne og 13 børn i vuggestuen hele dagen, det er ikke i orden.. Sådan har jeg stået, nogen gange i vs når der har været sygdom, og det er ikke i orden eller tilfredsstillende for børnene...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2014

Fuglemor

Vores dagpleje har i en kort periode været alene med fem børn inden de store skulle i børnehave. Jeg har på intet tidspunkt kr følt der gik noget fra nogen af børnene. Hun havde stadig tid til hver enkelte barn. Men når det er sagt så har hun normalt kun fire børn og det er da mere stille og roligt. Jeg vil til enhver tid vælge dp. Ikke pga normeringen, men fordi det er det jeg har det bedst med og som vores børn trives med. Er ikke i tvivl om at der er andre børn der har bedre af en vuggestue. 

Anmeld

19. maj 2014

LinLin

san skriver:

Jeg vil altså også heller være alene med 4 børn hele dagen, end 2 voksne og 13 børn i vuggestuen hele dagen, det er ikke i orden.. Sådan har jeg stået, nogen gange i vs når der har været sygdom, og det er ikke i orden eller tilfredsstillende for børnene...

Nogle gange pga sygdom pga sygdom er man færre end man burde, men der er vi i min institution god til at hjælpe hinanden!

De er tre pæd på hver stue til 11 børn i vs (plus en i løntilskud) og vi er to pæd på hver stue til 11-15 bhv børn...

Men det med at være alene som dp, tænker jeg ikke kun på om det er hårdt eller bedre/værre normering end i vs, men også hvad nu hvis der sker dp noget!? Det handler jo ikke om normering men om dp's vilkår...

Anmeld

19. maj 2014

Carina:-)

LinLin skriver:

Nogle gange pga sygdom pga sygdom er man færre end man burde, men der er vi i min institution god til at hjælpe hinanden!

De er tre pæd på hver stue til 11 børn i vs (plus en i løntilskud) og vi er to pæd på hver stue til 11-15 bhv børn...

Men det med at være alene som dp, tænker jeg ikke kun på om det er hårdt eller bedre/værre normering end i vs, men også hvad nu hvis der sker dp noget!? Det handler jo ikke om normering men om dp's vilkår...

Ja eller når der er et barn der er ulykkeligt og har brug for at være på armen -så er det jo lidt svært at bede en kollega om hjælp når man ikke har nogen....

Med det resultat at enten må barnet undvære ekstra omsorg,eller også må de andre born .

I vores vg oplever jeg aldrig at der på noget tidspunkt har været kun 1 voksen på stuen. 

Og har en del inst som kunder,og har heller aldrig set det der selv om jeg kommer på besog på mange forskellige tidspunkter i lobet af dagen-

Anmeld

19. maj 2014

anynom

Da min ældste var i dp havde hun (dp) et fast gæstebarn, så hun havde altid 5 børn. Hvis der så var noget sygdom fik hun et gæste-gæstebarn, dvs 6 børn. 

Nu er hun så i vuggestue, de er 13-14 børn på stuen og der er 1 pædagog, 1 pædagogmedhjælper, 2 pau studerende og 1 i løntilskud. Tre formiddage om ugen er hun desuden ude af huset i storbørnsgruppe, 8 børn, 2 pædagoger og 1 pau studerende. 

Anmeld

19. maj 2014

melila

LinLin skriver:

Jeg har arbejdet i vs i 4 år og har på intet tidspunkt været alene i institutionen med hverken fem eller 10 børn

Så har du været heldig eller arbejdet et super godt sted  I gladsaxe er nomineringerne så ringe. Jeg har også været medhjælper (i 7 år) og jeg har tit måtte starte på frugten selv (kl. 9) samtidigt med at jeg har haft et indkørings barn på armen. Det sure odds når lederen er elendig og ikke har tjekket op på skemaet, eller der ikke har kunne tiltræde vikare. Både min mor og mormor og er pædagogere, og de begge flygtet til gentofte, hvor der skal være 4 voksne pr, stue. Det mere end hvad man kan sige om gladsaxe 

Anmeld

19. maj 2014

StudPsyk

Mor11 skriver:

Men er det ikke lidt "kartoffel, kartoffel" når pædagogerne i vs møder forskudt ind? 

Jeg kender i hvertfald ingen pædagoger der møder ind 6.30 og går hjem kl 17 så på nogen tidpunkter må normeringen  være dårligere og på andre tidpunkter bedre/det samme, tænker jeg. 

I vores VS er de som regel 3, ofte 4 midt på dagen på en stue med 12 børn, dvs. ca. 4 børn pr. mand, for på de tidspunkter hvor der er en medarbejder mindre, er der jo tilsvarende færre børn, fordi de ikke er afleveret endnu/de er blevet hentet, det er jo derfor der på nogen tidspunkter er knap så mange på arbejde.. 

Anmeld

19. maj 2014

san

JulieWH skriver:

Da min ældste var i dp havde hun (dp) et fast gæstebarn, så hun havde altid 5 børn. Hvis der så var noget sygdom fik hun et gæste-gæstebarn, dvs 6 børn. 

Nu er hun så i vuggestue, de er 13-14 børn på stuen og der er 1 pædagog, 1 pædagogmedhjælper, 2 pau studerende og 1 i løntilskud. Tre formiddage om ugen er hun desuden ude af huset i storbørnsgruppe, 8 børn, 2 pædagoger og 1 pau studerende. 

Syntes det lyder voldsomt at der er 3 personer på stuen som ikke er dr fast, så må der være mange skift på stuen, men nye voksne som børnene skal forholde sig til, det er da heller ikke tilfredsstillende  

Anmeld

19. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
mor:) skriver:

I ydertidspunkterne (morgen/eftermiddag) er der ikke særlig mange børn. 

Men er der ikke 12 børn pr. vuggestue og 3 voksne. Er det ikke det samme som 1 dagplejemor til 4 børn? 

Jo 12 børn og 3 voksne er samme normering som dp men selvom du siger "der er ikke så mange børn i ydertidspunkterne" så er det jo bare noget man må håbe på. Man kan jo risikere at have et hold hvor der er rigtig mange der bliver afleveret tidligt eller hentet sent. 

Anmeld

19. maj 2014

anynom

san skriver:

Syntes det lyder voldsomt at der er 3 personer på stuen som ikke er dr fast, så må der være mange skift på stuen, men nye voksne som børnene skal forholde sig til, det er da heller ikke tilfredsstillende  

Det er meget tilfredsstillende, de er der længe af gangen og bidrager alle med noget positivt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.