Dagplejere er helt alene med mange børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2014

Muffinmus

LinLin skriver:

Jeg har arbejdet i vs i 4 år og har på intet tidspunkt været alene i institutionen med hverken fem eller 10 børn

Men der har jo netop lige været lavet undersøgelser der blev offentligt gjort hvor flere pædagoger har svaret at de ofte er alene morgen og eftermiddag med helt op til 15 børn i de grimmestes tilfælde. Så du er bare heldig du har en god arbejdsplads

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2014

lycly

serinasmor skriver:

Fra Avisen.dk

I de fleste kommuner passer dagplejemødrene mere end tre børn. Formand for FOA tror, at tallet er højere.

Der er stor forskel på, hvor mange børn de kommunale dagplejere passer landet over.

I den høje ende ligger Kalundborg Kommune, hvor dagplejemødrene i snit passer 4,4 børn - nogle gange fem ved ferie eller sygdom.

Læs resten

Jeg har aldrig oplevet det der. Ingen af dagplejerne i vores gruppe har haft mere end 3 børn. Enkelte gange har der været 1 gæstebarn men de mødes ofte med de andre dagplejemødre som måske kun har 2 børn. Og så går normeringen op. Det er meget sjældent at vores dp'er er alene HELE dagen

Anmeld

18. maj 2014

Mami

Mor11 skriver:

Men er det ikke lidt "kartoffel, kartoffel" når pædagogerne i vs møder forskudt ind? 

Jeg kender i hvertfald ingen pædagoger der møder ind 6.30 og går hjem kl 17 så på nogen tidpunkter må normeringen  være dårligere og på andre tidpunkter bedre/det samme, tænker jeg. 

Men uanset hvornår pædagogerne møder ind og går hjem giver det stadig ikke en dårligere normering end dp, det giver formentlig mere overskud end en der er alene hele dagen. 

Mange hævder at dp er så meget bedre grundet normering og det passer ikke. Det er der efterhånden talrige eksempler på og det stiller jeg ? Ved, hvorfor tror så mange det? Og hvorfor skulle dpen have mere tid og overskud end vg. 

Anmeld

18. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mami skriver:

Men uanset hvornår pædagogerne møder ind og går hjem giver det stadig ikke en dårligere normering end dp, det giver formentlig mere overskud end en der er alene hele dagen. 

Mange hævder at dp er så meget bedre grundet normering og det passer ikke. Det er der efterhånden talrige eksempler på og det stiller jeg ? Ved, hvorfor tror så mange det? Og hvorfor skulle dpen have mere tid og overskud end vg. 

Jeg er ikke mere tilhænger af den ene eller anden form. Synes de har hver deres gode og dårlige sider lige nu har vi dp, men den næste skal vi vs.

Jeg mener bare, i vs møder der typisk kun 2 ind om morgenen, men man kan jo godt risikere at alle unger bliver afleverer 6.45 og så har du altså ikke en normering på 4:1 lige i dét tidsrum det samme sidst på dagen. 

Så selvom vs har tolv børn på stuen og 3 voksne ansat, så er der altså ikke 3 voksne fra 6.30-17  

dp er sommetider alene hele dagen, ja, men tilgengæld er der kun de 4 børn. Jeg tror på at støjniveauet med 4 unger er væsentlig mindre end en vs med to stuer med 12børn på hver fx. Så på den måde er det måske knapt så hårdt at være i mentalt. 

En anden ting er at mange dp'er bruger hinanden. Vores dp er sammen med en anden dp stort set hver dag. Så der er lidt "aflastning" at hente hvis man vil. 

Anmeld

18. maj 2014

LinLin

MariaE skriver:

Men der har jo netop lige været lavet undersøgelser der blev offentligt gjort hvor flere pædagoger har svaret at de ofte er alene morgen og eftermiddag med helt op til 15 børn i de grimmestes tilfælde. Så du er bare heldig du har en god arbejdsplads

Men der er jo aldrig kun een der åbner og/eller lukker i en vs/bhv - det har jeg i hvert fald aldrig hørt om! måske en yderst sjælden gang ved sygdom om morgenen!
Og så vil jeg sige at HVIS det er sådan nogle steder må der absolut være noget galt med deres mødeplan

Anmeld

18. maj 2014

Michella2

Nu bor jeg selv i kalundborg, og her er det rimelig normalt at dp har 4 børn fast!

de 5 børn er kun ved gæste dp, og så vidt jeg fik af vide af vores tidligere dp mor, så får de også ekstra betalt når de har gæstebørn.. Men det er jeg dog ikke sikker på 

Anmeld

18. maj 2014

Valle81

Jeg har selv været dagplejer i Viborg kommune. Der var vi altid med fire børn, men oftest også fem børn grundet sygdom, ferie osv.

Om det var fire eller fem gjorde ingen forskel. Det tog lidt længere tid, hvis vi skulle ud af døren, men der var stadig lige meget plads til hygge, leg, kram osv:-)

Anmeld

18. maj 2014

Mmy87

MariaE skriver:

Er det ikke i Børnehaven? Ikke vuggestuen??
For ja, så må den da være galt med normeringen...

Hvor jeg arbejder, (en lille lokal, privat bh/vs, hvor der er ca 9 i vg og 19 i bh) er vi kun 1 til at åbne, og være der de førsye 15-30 min, og alene de sidste 30 min hver dag, undtagen fredag, hvor det kun er 15 min.

Anmeld

19. maj 2014

LinLin

Mmy87 skriver:

Er det ikke i Børnehaven? Ikke vuggestuen??
For ja, så må den da være galt med normeringen...

Hvor jeg arbejder, (en lille lokal, privat bh/vs, hvor der er ca 9 i vg og 19 i bh) er vi kun 1 til at åbne, og være der de førsye 15-30 min, og alene de sidste 30 min hver dag, undtagen fredag, hvor det kun er 15 min.

15 bhv- børn kan jeg forstå men tror godt nok ikke på den er nogen der er alene med 15 vs-børn....

Anmeld

19. maj 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Men er det ikke lidt "kartoffel, kartoffel" når pædagogerne i vs møder forskudt ind? 

Jeg kender i hvertfald ingen pædagoger der møder ind 6.30 og går hjem kl 17 så på nogen tidpunkter må normeringen  være dårligere og på andre tidpunkter bedre/det samme, tænker jeg. 

I ydertidspunkterne (morgen/eftermiddag) er der ikke særlig mange børn. 

Men er der ikke 12 børn pr. vuggestue og 3 voksne. Er det ikke det samme som 1 dagplejemor til 4 børn? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.