Mami skriver:
Men uanset hvornår pædagogerne møder ind og går hjem giver det stadig ikke en dårligere normering end dp, det giver formentlig mere overskud end en der er alene hele dagen.
Mange hævder at dp er så meget bedre grundet normering og det passer ikke. Det er der efterhånden talrige eksempler på og det stiller jeg ? Ved, hvorfor tror så mange det? Og hvorfor skulle dpen have mere tid og overskud end vg.
Jeg er ikke mere tilhænger af den ene eller anden form. Synes de har hver deres gode og dårlige sider
lige nu har vi dp, men den næste skal vi vs.
Jeg mener bare, i vs møder der typisk kun 2 ind om morgenen, men man kan jo godt risikere at alle unger bliver afleverer 6.45 og så har du altså ikke en normering på 4:1 lige i dét tidsrum
det samme sidst på dagen.
Så selvom vs har tolv børn på stuen og 3 voksne ansat, så er der altså ikke 3 voksne fra 6.30-17
dp er sommetider alene hele dagen, ja, men tilgengæld er der kun de 4 børn. Jeg tror på at støjniveauet med 4 unger er væsentlig mindre end en vs med to stuer med 12børn på hver fx. Så på den måde er det måske knapt så hårdt at være i mentalt.
En anden ting er at mange dp'er bruger hinanden. Vores dp er sammen med en anden dp stort set hver dag. Så der er lidt "aflastning" at hente hvis man vil.
Anmeld