NatalieElizabeth skriver:
Hej med jer.
Vi snakker lidt om herhjemme hvad vi gør mht barsel. Min kæreste har desværre kun ret til 14 dages barsel på hans arbejde. Jeg selv er studerende og har derfor 12 SU klip (12 måneder) at gøre godt med.
Man kan tidligst gå fra to måneder før termin men jeg tænker at gå fra en måneds tid før. Mest fordi jeg sikkert er tung og besværet og ikke orker de propfyldte toge (men hvem gør det?!) osv. Dvs. at jeg har 11 måneder at gøre godt med.
Jeg synes 11 måneder lyder som lang tid at "gå hjemme" men det er slet ikke sikkert at det er det når først baby kommer. Man ved jo ikke hvilket barn man får, om det er "nemt", lider af kolik, har øre problemer eller hvad der ellers kan være.
Synes I det er for tidligt at begynde at køre ind i vuggestue/dp (vi har ikke bestemt os for hvad det skal være endnu da vi er førstegangs forældre så her må i også gerne komme med jeres besyv) omkring 6 måneders alderen? Jeg tænker bare at jeg/vi gerne vil have god tid til at den bette kan blive vant til et nyt sted og ikke fra start skal være der 7 timer om dagen.
Så mødre - hvad tænker I omkring det her med barsel? 
Det er meget forskelligt, hvornår vi mener at en baby er klar til dagpleje mv.
Min søn var 8,5 mdr. da han startede i dagpleje og det gik rigtig fint. Han nyder at lege med de andre og de hygger sig rigtig meget. Han har aldrig været pylret, når han er blevet afleveret og har ikke været ked af det derhenne.
Fik også at vide af både dagplejemor og pædagog at han havde en rigtig god alder at starte i, da de ikke er så bevidste om at mor og far går i den alder.
Jeg nød min barsel, men var så klar til at komme tilbage 9 mdr efter min fødsel.
Jeg bruger så resten af barslen på at gå en time tidligere hver dag.
Anmeld