For 2,5 år siden fik vi en dejlig datter - og nu skal hun være storesøster. Min sidste graviditet var ret problemfri, men fødslen endte med at trække ud og blev en ret træls oplevelse, hvor min datter blev taget med kop og jeg efterfølgende måtte opereres pga fastsiddende moderkage og blødning. Bagefter havde jeg det rigtig skidt med forløbet og græd meget. Efter et par måneder begyndte jeg at blive rigtig ked af det, havde svært ved at se glæden i at være mor, og følte hele tiden at jeg ikke gjorde det godt nok. Da min datter var 7 måneder fik vi fat i sundhedsplejersken, som sagde at sådan skulle jeg ikke have det og fik mig til lægen, hvor jeg fik konstateret en moderat depression. Nu er jeg gravid igen - og super lykkelig for det, endnu et ønskebarn. Men samtidig er jeg bange. Jeg er enormt bange for fødslen, og jeg er bange for at blive ramt af de samme følelser efterfølgende. Følte bestemt ikke altid at jeg var den bedste mor, og følte at jeg skulle spille komedie og vise at alt var perfekt. I mandags sygemeldte min læge mig ugen ud, for at jeg lige kunne få lidt ro, da jeg bare græd og græd og slet ikke kunne overskue noget. Samtidig fik jeg en henvisning til psykolog samt aftalt nogen opfølgende samtaler ved min læge. Jeg valgte at fortælle det til min chef, som også spurgte om der var noget de kunne igøre, og jeg fik frataget nogen af de arbejdsopgaver der pt stresser mig mest.Men er det bare mig der er pivet? Er så bange for at blive stemplet som hysterisk. Og er der nogen der har prøvet noget tilsvarende?
Anmeld