kendt jordemoder ordning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2014

LilleChelle

-Sigrid- skriver:

Jeg er med i det og bor i Fraugde
TS: Jeg er med i det, glæder mig meget til at føde med hende 

Hmm - det var da underligt .. 

Det må jeg lige høre min jordemoder om når jeg skal til 1. jordemoderbesøg Heldigvis er jeg da heldig at have fået den samme konsultationsjordemoder som jeg havde sidst  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2014

Ammi

Øv hvor ville jeg da gerne have haft kendt jordemor!! Det lyder så fedt.

Jeg er 40+4 nu og har haft 8-9 forskellige jordemødre! Kun en gang har jeg set den samme jordemor to gange!!

Det blivet sikkert endnu en ny når der skal fødes (forhåbentlig snart) 

Anmeld

16. maj 2014

Louisejulia

Jeg var med i kendt jordemoder ordning og det var så dejligt at skulle føde med den jordemoder som har fulgt en hele vejen igennem. Min kæreste og jeg synes begge der var super godt 

Anmeld

16. maj 2014

Wik

Anonym skriver:

Lige et lille side spring jeg har læst frem til at hvis man vil føde hjemme, så er ulempen at der er kun ganske lidt smertestillende at kunne få tilbudt. Hvad kan man få tilbudt af smertelindrende når man føder hjemme? Og hvad Gør man hvis man ikke selv kan føde og de skal lave akut kejsersnit?

Hvis der sker noget uventet, hvilket der gjorde under min første fødsel, så kontaktes sygehuset og der gøres klar til din ankomst mens du bliver kørt med udrygtning til fødestedet, det samme ved kejsersnit. På den måde for du samme hurtige behandling som hvis du var på fødestedet hele tiden. I mit tilfælde stod 10 mænd klar, og køreturen tog max 12 min. 

Det med smertelindring, er korrekt. Man skal ikke vælge hjemmefødsel, hvis man har gjort op med sig selv at man gerne vil have så meget lindring som muligt. Nogle kan give dig nåle og saltvandspapler, men ellers er du din egen smertelindringsdoktor. Du kan gå i bad når du vil og gøre hvad du vil i dit eget hjem, og der er ingen stress ved en masse skift eller en køretur til fødestedet der samtidig kan få ens fokus væk fra det det handler om. 

Anmeld

16. maj 2014

Mie89

Anonym skriver:

Hej piger. 

Er der nogle gravide her, som er med i   kendt jordemoder ordning?

ved de har denne ordning i Vestsjælland, men er der aandre steder? Hvis du kender til det, kan du så fortælle lidt om hvad du syntes om det, og har du prøvet at føde under denne ordning?

Jeg har været under det i region midtjylland og det har været så god en oplevelse!  

Super dejligt at det i mit tilfælde kun var 3 jordemodere jeg skulle forholde mig til igennem alt (konsultationer, fødselsforberedelse og selve fødslen) og de kendte alle sammen til min historie og derfor følte jeg mig rigtig tryg!  

Anmeld

18. maj 2014

-Sigrid-

LilleChelle skriver:

Hmm - det var da underligt .. 

Det må jeg lige høre min jordemoder om når jeg skal til 1. jordemoderbesøg Heldigvis er jeg da heldig at have fået den samme konsultationsjordemoder som jeg havde sidst  

Held og lykke med det
Jeg fortalte at jeg gerne ville føde hjemme, og så sagde hun (min jm) at så skulle jeg da bare med i det 

Anmeld

18. maj 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg har kendt jordemoder ordning i Herning, og er SÅ glad for det! Når jeg af og til skal til tjek på fg, hvilket jeg har skullet et par gange af forskellige årsager, så ved jeg at det er 1 af de 3 som kender mig der tager imod mig. Når jeg ringer ind så får jeg ikke en fremmed i røret, og de kender min historie alle 3. Nu har jeg ikke født endnu (er 34+6) men jeg er så tryg ved at vide at det er en af de 3 der tager imod mig når jeg kommer ind og skal føde

Anmeld

18. maj 2014

Camilski

Jeg havde den ordning i Næstved. Var så fantastisk glad for det. Havde 2, hvor af det var den ene jeg så mest til ved konsultationerne under graviditeten.

synes det var så trygt at ringe til min jordmoder kl 4 om natten. Hun sov, men var helt med på hvem jeg var fra starten, og mødtes med os på fødeafdelingen og var der til vi tog hjem :-)

Anmeld

18. maj 2014

LilleChelle

-Sigrid- skriver:

Held og lykke med det
Jeg fortalte at jeg gerne ville føde hjemme, og så sagde hun (min jm) at så skulle jeg da bare med i det 

Ikke fordi det er noget jeg har brug for - havde en god oplevelse med ikke kendte jordemødre sidst, så hvorfor skulle jeg ikke få det denne gang  

Anmeld

19. maj 2014

Mama2012

Hej :-)

Jeg er lidt i tvivl om, hvad den kendte jordemoder ordning egentlig indebærer... Altså så vidt jeg kan læse mig frem til betyder det 'bare', at det er en kendt jordemoder, der følger dig gennem fødsels og graviditetsforløbet... Men kan man 'ønske' at få samme jordemoder, som ved første fødsel? Havde nemlig en fantastisk jordemoder, der virkelig var perfekt til mit temperament og mine behov under fødslen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.