Anonym skriver:
Lige et lille side spring
jeg har læst frem til at hvis man vil føde hjemme, så er ulempen at der er kun ganske lidt smertestillende at kunne få tilbudt. Hvad kan man få tilbudt af smertelindrende når man føder hjemme? Og hvad Gør man hvis man ikke selv kan føde og de skal lave akut kejsersnit?
Hvis der sker noget uventet, hvilket der gjorde under min første fødsel, så kontaktes sygehuset og der gøres klar til din ankomst mens du bliver kørt med udrygtning til fødestedet, det samme ved kejsersnit. På den måde for du samme hurtige behandling som hvis du var på fødestedet hele tiden. I mit tilfælde stod 10 mænd klar, og køreturen tog max 12 min.
Det med smertelindring, er korrekt. Man skal ikke vælge hjemmefødsel, hvis man har gjort op med sig selv at man gerne vil have så meget lindring som muligt. Nogle kan give dig nåle og saltvandspapler, men ellers er du din egen smertelindringsdoktor. Du kan gå i bad når du vil og gøre hvad du vil i dit eget hjem, og der er ingen stress ved en masse skift eller en køretur til fødestedet der samtidig kan få ens fokus væk fra det det handler om.
Anmeld