kendt jordemoder ordning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.506 visninger
29 svar
2 synes godt om
15. maj 2014

Anonym trådstarter

Hej piger. 

Er der nogle gravide her, som er med i   kendt jordemoder ordning?

ved de har denne ordning i Vestsjælland, men er der aandre steder? Hvis du kender til det, kan du så fortælle lidt om hvad du syntes om det, og har du prøvet at føde under denne ordning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2014

LilleChelle

Jeg ved de har det i Middelfart også - desværre er jeg fra Odense, og kan derfor ikke tilknyttes den. Men jeg havde det også super med alle 3 jordemødre jeg nåede at have under min fødsel  

Anmeld

15. maj 2014

FrkGranger

Anonym skriver:

Hej piger. 

Er der nogle gravide her, som er med i   kendt jordemoder ordning?

ved de har denne ordning i Vestsjælland, men er der aandre steder? Hvis du kender til det, kan du så fortælle lidt om hvad du syntes om det, og har du prøvet at føde under denne ordning?

Jeg har godt nok ikke født endnu, men er 39+2 og bør i Ringkøbing, hvor de har denne ordning.

Indtil videre har jeg dag ikke kunne se fidusen i ordningen, da vi kan har en fast jordemoder til konsultationerne, har dog haft en anden 2 gange, da min faste havde ferie.

De er 3 men de 2 andre har jeg set til fødselsforberedelse og ellers ikke, så jeg mener ikke der er meget kendt over at skulle føde ved disse 2

Anmeld

15. maj 2014

Anonym trådstarter

FrkGranger skriver:

Jeg har godt nok ikke født endnu, men er 39+2 og bør i Ringkøbing, hvor de har denne ordning.

Indtil videre har jeg dag ikke kunne se fidusen i ordningen, da vi kan har en fast jordemoder til konsultationerne, har dog haft en anden 2 gange, da min faste havde ferie.

De er 3 men de 2 andre har jeg set til fødselsforberedelse og ellers ikke, så jeg mener ikke der er meget kendt over at skulle føde ved disse 2

Jeg kan nemlig hellere ikke se nogle fidus i det. Jeg er selv i uge 15 og de to jordemødre jeg mødte havde ikke noget som helst styr på hverken mine papirer eller noget andet. 

Jeg var mildest talt i chok over begge to, og meget nedtrykt og utrykt da jeg gik derfra. 

De starter med at sige at de kan se jeg bor i et lille villakvarter hvor den enes mor bor (så hun kender området her) alligevel spør hun mig om vi har svin  i vores husstand !!!!

Jeg bliver paf og siger, tror du selv på at vi har svin i et villakvarter hvor der ikke må holdes svin?  Vores matrikel er 500 kvm. 

Anmeld

15. maj 2014

Sujan

Jeg har kendt jordmoder ordning i Vestsjælland og er glad for det. Har ikke født. Men var dejligt at se et kendt ansigt da jeg i dag blev akut indlagt pga. nyren. Så jeg føler de har styr på det. Men kan jo være jeg bare er heldig

Anmeld

15. maj 2014

Anonym trådstarter

Sujan skriver:

Jeg har kendt jordmoder ordning i Vestsjælland og er glad for det. Har ikke født. Men var dejligt at se et kendt ansigt da jeg i dag blev akut indlagt pga. nyren. Så jeg føler de har styr på det. Men kan jo være jeg bare er heldig

Selvfølgelig er nogle mere heldige end andre men syntes det er meget underligt at skulle ringe til en af de to jordemødre, som man er meget utrykke ved, når man går i fødsel, og at man slet ikke skal ringe til fødegangen mere?

Anmeld

15. maj 2014

moaren

Jeg var tilknyttet kendt jordemoder ordning med mit første barn. Bor i Mariagerfjord kommune. Syntes egentlig det var ganske ok, men eftersom min fødsel nærmest var ovre da jeg kom på sygehuset og kun så min jordemoder i 15 min, så havde det ikke nogen betydning at jeg havde mødt hende før. Fordel skulle være at man kommer til at føde hos en af de jordemoder man er tilknyttet og det kan for nogen være betryggende. Og så kommer man heller ikke ud for vagtskifte. 

Min anden søn er født i Randers (første i Aalborg) og da jeg valgt at føde i Randers 2. gang, fik jeg ikke tilbuddet om kendt jordemoder ordning. Må sige, at jeg var fuldt ud tilfreds med min 2. fødsel, selvom der var vagtskifte, så for mig var det ligegyldigt om jeg kendte jordemoder eller ej.

Anmeld

15. maj 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Har termin 27. juni, så har ikke født og kan ikke fortælle om det virker i den sammenhæng. Men her under forløbet har jeg på  tre gange haft tre forskellige. Den første gang havde de ferie den anden gang var hende jeg skulle ind til syg og så mødte jeg en af de rigtige her sidste gang. 

Så jeg er efterhånden parat til at skulle møde en hel masse nye indtil termin og også under fødslen.

Anmeld

15. maj 2014

Anonym trådstarter

Moaren skriver:

Jeg var tilknyttet kendt jordemoder ordning med mit første barn. Bor i Mariagerfjord kommune. Syntes egentlig det var ganske ok, men eftersom min fødsel nærmest var ovre da jeg kom på sygehuset og kun så min jordemoder i 15 min, så havde det ikke nogen betydning at jeg havde mødt hende før. Fordel skulle være at man kommer til at føde hos en af de jordemoder man er tilknyttet og det kan for nogen være betryggende. Og så kommer man heller ikke ud for vagtskifte. 

Min anden søn er født i Randers (første i Aalborg) og da jeg valgt at føde i Randers 2. gang, fik jeg ikke tilbuddet om kendt jordemoder ordning. Må sige, at jeg var fuldt ud tilfreds med min 2. fødsel, selvom der var vagtskifte, så for mig var det ligegyldigt om jeg kendte jordemoder eller ej.

Hvis du næsten havde født inden din kendte jordemoder kom, vil det så sige at personalet på sygehuset styrer fødslen, indtil den kendte jordemoder kommer og overtager? 

Jeg fik af vide at jeg skulle ringe når jeg gik i fødsel, og møde på sygehuset derefter, og så ville en af mine jordemødre komme inden for en til to timer, det kan jeg altså overhovedet ikke se nogle ideer i?

Anmeld

15. maj 2014

Jibbe

Jeg har været med i kendt jordmoderordning ved begge mine graviditeter.
Det har været så fantastisk en oplevelse - og jeg har født ved samme skønne jordmoder begge gange.
1 fødsel var lang - med langvarig vandafgang. Mit vand gik onsdag aften - mødtes med jordmoderen til undersøgelse på sygehuset om aftenen. Tog hjem og sov, og aftalte at hvis der ikke skete mere så mødtes vi dagen efter kl. 18. Torsdag formiddag ringer hun lige for at høre om jeg er ok
Vi mødes torsdag kl. 18 på sygehuset hvor jeg får en igangsættelsespille, og antibiotika da det nu er 24 timer siden vandet gik.
Fredag morgen mødes vi på sygehuset kl. 08 ca hvor jeg får endnu en pille og bliver indlagt på barselsgangen - nu må jeg ikke komme hjem før han er ude. Jeg føder først kl. 2319 fredag aften. Med min jordmoder som har været der under hele forløbet. Hun mente at jeg kunne have mødt op til 10 forskellige jordmødre under mit forløb - det er dælme mange. Men til gengæld havde jeg kun hende og det var kun hende jeg fik beskeder af - så ingen misforståelser. Jeg var så glad for hende.
2 gang troede vi igen mit vand var gået (2 dage før planlagt igangsættelse), og havde småveer. Vi mødtes på sygehuset kl. 11 - fik vedrop og første rigtige ve kl. 1330 ca. Kl 1730 er han ude og igen havde jeg kun haft min egen jordmoder hos mig hele tiden.

Det er en fantastisk ordning som jeg kun kan anbefale!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.