kendt jordemoder ordning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2014

Jibbe

Og synes det er rart det er jordmoderen selv man ringer til når det går igang og ikke sygehuset.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2014

moaren

Anonym skriver:

Hvis du næsten havde født inden din kendte jordemoder kom, vil det så sige at personalet på sygehuset styrer fødslen, indtil den kendte jordemoder kommer og overtager? 

Jeg fik af vide at jeg skulle ringe når jeg gik i fødsel, og møde på sygehuset derefter, og så ville en af mine jordemødre komme inden for en til to timer, det kan jeg altså overhovedet ikke se nogle ideer i?

Jeg lå hjemme rigtig længe inden jeg "fik lov" at tage på sygehuset. Jeg skulle til jordemoder (planlagt) samme dag kl.  11, men ringede til hende kl. 9 og sagde jeg havde veer. Hun sagde der kunne gå 2 døgn, fordi jeg var førstegangs fødende, så jeg skulle bare komme til aftalte tid. Det gjorde jeg og var der 3-4 cm åben. Hun sender mig hjem og siger, spis og sov og ring til mig kl. 17. Øhh....okay. Vi tager hjem, får et bad, men kan bestemt ikke spise. Jeg smider mig i sengen og har pænt kraftige veer. Kl. 14.30 beder jeg min mand ringe til hende og sige jeg har pressetrang. Hun virker ikke til at tro på det, men siger at så må jeg komme ind. Vi kører til Aalborg og er der kl. 16.20. Kendte jordemoder henter mig ved bilen og har bestemt ikke travlt med at få mig op på stuen (hun tror stadig ikke på mig), men da jeg ligger på briksen, kommer hun på andre tanker. Jeg presser 3 gange og 16.40 er min ældste søn født.

Så jeg brugte hende kun lige de der 15-20 min  

Hun syede mig og sagde farvel og så kom vi på patienthotel. Havde meget mere glæde af mine jordemoder 2. gang og efter selve fødslen.

Anmeld

15. maj 2014

Anonym trådstarter

Moaren skriver:

Jeg lå hjemme rigtig længe inden jeg "fik lov" at tage på sygehuset. Jeg skulle til jordemoder (planlagt) samme dag kl.  11, men ringede til hende kl. 9 og sagde jeg havde veer. Hun sagde der kunne gå 2 døgn, fordi jeg var førstegangs fødende, så jeg skulle bare komme til aftalte tid. Det gjorde jeg og var der 3-4 cm åben. Hun sender mig hjem og siger, spis og sov og ring til mig kl. 17. Øhh....okay. Vi tager hjem, får et bad, men kan bestemt ikke spise. Jeg smider mig i sengen og har pænt kraftige veer. Kl. 14.30 beder jeg min mand ringe til hende og sige jeg har pressetrang. Hun virker ikke til at tro på det, men siger at så må jeg komme ind. Vi kører til Aalborg og er der kl. 16.20. Kendte jordemoder henter mig ved bilen og har bestemt ikke travlt med at få mig op på stuen (hun tror stadig ikke på mig), men da jeg ligger på briksen, kommer hun på andre tanker. Jeg presser 3 gange og 16.40 er min ældste søn født.

Så jeg brugte hende kun lige de der 15-20 min  

Hun syede mig og sagde farvel og så kom vi på patienthotel. Havde meget mere glæde af mine jordemoder 2. gang og efter selve fødslen.

Pyha for en start men hold da helt op en turbo fødsel

Anmeld

15. maj 2014

Wik

Har været i den i Århus, fantastisk oplevelse!!! I Århus er alle der vil føde hjemme med i den, men også andre med særlig behov har muligheden.

Anmeld

15. maj 2014

Anonym trådstarter

Wik skriver:

Har været i den i Århus, fantastisk oplevelse!!! I Århus er alle der vil føde hjemme med i den, men også andre med særlig behov har muligheden.

Lige et lille side spring jeg har læst frem til at hvis man vil føde hjemme, så er ulempen at der er kun ganske lidt smertestillende at kunne få tilbudt. Hvad kan man få tilbudt af smertelindrende når man føder hjemme? Og hvad Gør man hvis man ikke selv kan føde og de skal lave akut kejsersnit?

Anmeld

15. maj 2014

-Sigrid-

LilleChelle skriver:

Jeg ved de har det i Middelfart også - desværre er jeg fra Odense, og kan derfor ikke tilknyttes den. Men jeg havde det også super med alle 3 jordemødre jeg nåede at have under min fødsel  

Jeg er med i det og bor i Fraugde
TS: Jeg er med i det, glæder mig meget til at føde med hende 

Anmeld

15. maj 2014

Aggemusen

Profilbillede for Aggemusen
Jeg er fra Vestsjælland og var tilknyttet kendt jordemoderordning, da jeg ventede mine tvillinger sidste år. Det fungerede upåklageligt mht konsultationerne, hvor jeg på skift var hos de to kendte jordemødre, men da jeg gik i fødsel i uge 34 og ringede til det angivne nummer, kom jeg igennem til en dame, der spurgte mig, hvorfor i al videste verden, jeg ringede til hende - ikke sååå fedt igen, når man står midt i en vestorm! Jeg forklarede hende situationen, og efter en laaaang ventetid (det føltes i hvert fald sådan) vendte hun tilbage og fortalte, at den ene af mine kendte jordemødre var stoppet, og den anden havde ferie, hun anede dog ikke, hvorfor nummeret var stillet om til hende, da hun intet havde med kendt jordemoderordningen at gøre?! Hun fik dog arrangeret, at jeg bare kunne komme ud på fødegangen - nok meget godt, da jeg var 9 cm åben ved ankomst og skulle have planlagt kejsersnit. Alt gik godt, men jeg fik aldrig en forklaring på, hvorfor jeg ikke var blevet informeret om noget. En lidt mærkelig oplevelse....

Anmeld

15. maj 2014

Anonym trådstarter

Aggemusen skriver:

Jeg er fra Vestsjælland og var tilknyttet kendt jordemoderordning, da jeg ventede mine tvillinger sidste år. Det fungerede upåklageligt mht konsultationerne, hvor jeg på skift var hos de to kendte jordemødre, men da jeg gik i fødsel i uge 34 og ringede til det angivne nummer, kom jeg igennem til en dame, der spurgte mig, hvorfor i al videste verden, jeg ringede til hende - ikke sååå fedt igen, når man står midt i en vestorm! Jeg forklarede hende situationen, og efter en laaaang ventetid (det føltes i hvert fald sådan) vendte hun tilbage og fortalte, at den ene af mine kendte jordemødre var stoppet, og den anden havde ferie, hun anede dog ikke, hvorfor nummeret var stillet om til hende, da hun intet havde med kendt jordemoderordningen at gøre?! Hun fik dog arrangeret, at jeg bare kunne komme ud på fødegangen - nok meget godt, da jeg var 9 cm åben ved ankomst og skulle have planlagt kejsersnit. Alt gik godt, men jeg fik aldrig en forklaring på, hvorfor jeg ikke var blevet informeret om noget. En lidt mærkelig oplevelse....

Det var da bestemt os en ubehagelig oplevelse. 

Det var ikke lige sådan noget du havde behov for, jeg var gået helt i sort hvis jeg havde oplevet det. Må jeg spørge om hvorfor du skulle have planlagt kejsersnit, når du var 9 cm åben?

Anmeld

15. maj 2014

Aggemusen

Profilbillede for Aggemusen
Det skulle jeg, fordi det kun var 16 måneder siden, jeg sidst havde født (endte i akut kejsersnit), og da der så var to i denne omgang, vurderede lægerne, at jeg skulle have planlagt kejsersnit grundet forhøjet risiko for, at livmoderen kunne briste. Så også i denne omgang blev jeg "snydt" for en naturlig fødsel, som ellers var mit store ønske.

Anmeld

15. maj 2014

Anonym trådstarter

Aggemusen skriver:

Det skulle jeg, fordi det kun var 16 måneder siden, jeg sidst havde født (endte i akut kejsersnit), og da der så var to i denne omgang, vurderede lægerne, at jeg skulle have planlagt kejsersnit grundet forhøjet risiko for, at livmoderen kunne briste. Så også i denne omgang blev jeg "snydt" for en naturlig fødsel, som ellers var mit store ønske.

Hold da helt op 16 måneds siden sidst, og så har du gået rundt med tvillinger så længe i maven uden noget er sket med det tidligere snit?  det er godt nok flot. Selvfølgelig er det da lidt øv med kejsersnit, når man havde ønsket en almindelig fødsel, men glæder er lige så stor alligevel  har selv prøvet kejsersnit og almindelige fødsel, syntes begge fødsler var lige så fantastiske

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.