Jeg er fra Vestsjælland og var tilknyttet kendt jordemoderordning, da jeg ventede mine tvillinger sidste år. Det fungerede upåklageligt mht konsultationerne, hvor jeg på skift var hos de to kendte jordemødre, men da jeg gik i fødsel i uge 34 og ringede til det angivne nummer, kom jeg igennem til en dame, der spurgte mig, hvorfor i al videste verden, jeg ringede til hende - ikke sååå fedt igen, når man står midt i en vestorm! Jeg forklarede hende situationen, og efter en laaaang ventetid (det føltes i hvert fald sådan) vendte hun tilbage og fortalte, at den ene af mine kendte jordemødre var stoppet, og den anden havde ferie, hun anede dog ikke, hvorfor nummeret var stillet om til hende, da hun intet havde med kendt jordemoderordningen at gøre?! Hun fik dog arrangeret, at jeg bare kunne komme ud på fødegangen - nok meget godt, da jeg var 9 cm åben ved ankomst og skulle have planlagt kejsersnit. Alt gik godt, men jeg fik aldrig en forklaring på, hvorfor jeg ikke var blevet informeret om noget. En lidt mærkelig oplevelse....
Anmeld