Kunne din søn hedde...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2014

Frk. K

EnSødMor skriver:

Nor, hvis du havde en nevø som hed Noah...?? 

Vi har fundet navn til vores kommende søn, nemlig Nor, det passer til vores navnevalg til storesøster og vi elsker navnet, min nevø ser vi faktisk sjældent, kun jul, fødselsdage og måske en gang om måneden hvis vi er heldige, andre gange kan der gå 2-3 måneder... ;-) 

Problemet er at vi fik dårlig respons fra den side da vi nævnte navnet til vores kommende søn, de syntes navnene minder for meget om hinanden og det var et "fuck't navn" (Bemærk udtalelse) 

Jeg har ikke lyst til at droppe navnet for vi elsker det allerede og det lyder godt i vores øre, men alligevel bliver man sådan lidt.... Skal man give afkald på det for deres skyld? ;(!

JA DA!!!

elsker Nor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2014

NessaXenia

Det ville rage mig en høstblomst hvad de ville tænke. min søn = mig der bestemmer hvad han skal hedde.

Anmeld

15. maj 2014

lineog4

Altså nu hedder mine børn også navne der bliver blandet sammen i en pærevælling og ja mit eget navn er sågar også tæt på - så svaret er åbenlyst for mig, selvsagt lan I kalde jeres søn Nor (som jeg efterhånden er ved at vænne mig til, men har stadig tanken om et lille nor som for mig er noget man bruger om noget småt og meget skrøbeligt)

Anmeld

15. maj 2014

M (:

EnSødMor skriver:

Vi har fundet navn til vores kommende søn, nemlig Nor, det passer til vores navnevalg til storesøster og vi elsker navnet, min nevø ser vi faktisk sjældent, kun jul, fødselsdage og måske en gang om måneden hvis vi er heldige, andre gange kan der gå 2-3 måneder... ;-) 

Problemet er at vi fik dårlig respons fra den side da vi nævnte navnet til vores kommende søn, de syntes navnene minder for meget om hinanden og det var et "fuck't navn" (Bemærk udtalelse) 

Jeg har ikke lyst til at droppe navnet for vi elsker det allerede og det lyder godt i vores øre, men alligevel bliver man sådan lidt.... Skal man give afkald på det for deres skyld? ;(!

Nej, jeg synes i skal vælge der navn I bedst kan lide. Det er jeres barn og jeres beslutning. Og NEJ Nor er ikke for tæt på Noah. 

Anmeld

15. maj 2014

Frk.S

Enig med de andre - kald i ham det I synes. 

Anmeld

15. maj 2014

Sara.

Min lækre dreng hedder Nor engang i mellem forveksler andre det med Noah.

Men jeg ville vælGe et navn vi er glade for og så tænker jeg ikke over hvem der ellers hedder det

Anmeld

15. maj 2014

MyLove E

Jeg synes også i skal kalde ham Nor ;-)

Her hjemme er vi begge meget vilde med navnet Nathalie (Udtalelse på dansk) Men dette vil aldrig ske da manden har en niece som hedder Nathalie (udtalelse på engelsk)

Men det er jo også det samme navn med forskellige udtalelser! :-D

Anmeld

15. maj 2014

SandraXOXO

Det kunne mit barn sagtens hedde selv om nevøen hedder Noah. Og i min familie ville der aldrig komme spydige kommentarer. Jeg forstår slet ikke de snakker sådan til jer. Wow alligevel. Er de 12 år tænker jeg. Ville ikke lade dem ødelægge det fine navn, hvis de vil være sure og barnlige, så lad dem. :-)

Anmeld

15. maj 2014

Dot D

Selvfølgelig skal I kalde ham Nor, det må nu en gang være deres problem, hvis det irriterer dem...

Anmeld

15. maj 2014

BabyMus

EnSødMor skriver:

Det synes jeg sagtens man kan. Det er jo to vidt forskellige navne. Hvis der nu var tale om Noa og Noah så kan jeg bedre forstå der kunne være tvivl, men her synes jeg ikke der er.

Jeg ville ikke tage hensyn til et familiemedlem hedder noget der bare minder om, og slet ikke når I ikke ser dem mere.

Nu ville jeg så blive på tværs og kalde ham det bare fordi de har sagt sådan.

Og så kan man bare endnu engang se at man åbenbart ikke skal nævne sine overvejelser om navn inden baby kommer ud, når andre kan finde på at sige sådan nogle ting. Hvor er det bare plat.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.