Mega meget i tvivl om dp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.762 visninger
16 svar
10 synes godt om
15. maj 2014

Sabone

Vi har i dag besøgt den dagplejer, som det er meningen at Andreas skal starte hos til august.. 

Vi kommer ind i en lille garderobe og derefter ind i stuen.. 

Stuen er et stort hvidt rum, det eneste farve der var, var det fra legetøjet og så dugen på bordet, som var hvidt med nogle farvede dimser.. 

Efter 5 minutter på gulvet, var Andreas fyldt af sorte hundehår, også i munden.. 

Der var spindelvæv på væggene og jord på gulvet.. 

De andre børn, to piger og en dreng, er også sådan lidt beskidte i det, men de havde også lige været på legepladsen. 

Der var ingen steder børnene kunne sidde og hygge sig med en bog eller noget.. Der var et biltæppe på gulvet og så hentede hun en kasse med legetøj fra et andet rum. Ellers var der spisebordet i rummet og det var det..

Til frokost fik børnene rugbrød med ost, leverpostej og spegepølse og da de havde spist det, fik de et stykke agurk.. Maden var på ingen måder tiltalende eller lækker.. Tænkte, at man godt kunne putte agurken på pålægget, men nej.. (der er sikkert en god grund til hendes måde at gøre det på, men en leverpostejsmad bliver efter min mening lidt lækre af agurken)

En anden ting er, at hun bor lang pokker i vold ude på landet - modsatte retning af, hvad jeg skal, når jeg starter op på studiet.. 

Selve dagplejeren er rigtig sød og jeg er slet ikke i tvivl om, at hun vil børnene det bedste!

Jeg havde en underlig følelse i maven da vi kør te derfra, men har svært ved at definere den.. 

Tænker, om jeg måske bare har det svært ved at han snart skal passes af en anden.. Men jeg ved det virkelig ikke.. 

Vi har et alternativ, som er, at han skal passes hos en anden dagplejer indtil der bliver plads hos en anden, i vores by, i oktober.. Altså et skift efter to måneder..

Hjælp mig.. Hvad havde I gjort?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Havde valgt alternativet! Synes ikke det lyder tiltalende og følelsen i maven har jeg selv haft, og min dårlige fornemmelse viste sig meget berettiget. 

Anmeld

15. maj 2014

Sabone

Mor11 skriver:

Havde valgt alternativet! Synes ikke det lyder tiltalende og følelsen i maven har jeg selv haft, og min dårlige fornemmelse viste sig meget berettiget. 

Jeg ved ikke, om det er berettiget her, men følelsen er ikke rar! Overvejer egentlig også vuggestue nu, men manden er imod vuggestue.. 

Hvad endte du med at gøre? 

Anmeld

15. maj 2014

Carina:-)

Jeg havde lyttet til min mavefornemmelse og bedt om en anden dpmor

Det er vigtigt for alle parter at kemien er i orden,og at du foler di g tryg.

Ellers vil det farve hele jeres oplevelse,og gore det negativt og det vil dit barn også mærke .

Og så synes jeg detlyder ulækkert med hundehår over det hele.

Jeg har selv 2 hunde,og mine leger på gulvet uden prob. så tænker hygiejnen halter lidt ....

Anmeld

15. maj 2014

L&V

Sabone skriver:

Vi har i dag besøgt den dagplejer, som det er meningen at Andreas skal starte hos til august.. 

Vi kommer ind i en lille garderobe og derefter ind i stuen.. 

Stuen er et stort hvidt rum, det eneste farve der var, var det fra legetøjet og så dugen på bordet, som var hvidt med nogle farvede dimser.. 

Efter 5 minutter på gulvet, var Andreas fyldt af sorte hundehår, også i munden.. 

Der var spindelvæv på væggene og jord på gulvet.. 

De andre børn, to piger og en dreng, er også sådan lidt beskidte i det, men de havde også lige været på legepladsen. 

Der var ingen steder børnene kunne sidde og hygge sig med en bog eller noget.. Der var et biltæppe på gulvet og så hentede hun en kasse med legetøj fra et andet rum. Ellers var der spisebordet i rummet og det var det..

Til frokost fik børnene rugbrød med ost, leverpostej og spegepølse og da de havde spist det, fik de et stykke agurk.. Maden var på ingen måder tiltalende eller lækker.. Tænkte, at man godt kunne putte agurken på pålægget, men nej.. (der er sikkert en god grund til hendes måde at gøre det på, men en leverpostejsmad bliver efter min mening lidt lækre af agurken)

En anden ting er, at hun bor lang pokker i vold ude på landet - modsatte retning af, hvad jeg skal, når jeg starter op på studiet.. 

Selve dagplejeren er rigtig sød og jeg er slet ikke i tvivl om, at hun vil børnene det bedste!

Jeg havde en underlig følelse i maven da vi kør te derfra, men har svært ved at definere den.. 

Tænker, om jeg måske bare har det svært ved at han snart skal passes af en anden.. Men jeg ved det virkelig ikke.. 

Vi har et alternativ, som er, at han skal passes hos en anden dagplejer indtil der bliver plads hos en anden, i vores by, i oktober.. Altså et skift efter to måneder..

Hjælp mig.. Hvad havde I gjort?

Jeg syntes man ska stole på sin mave fornemmelse. Hvis du ik føler det er det rette sted så bliver det det næppe også vil du gå og ærge dig

Anmeld

15. maj 2014

Sabone

Carina:-) skriver:

Jeg havde lyttet til min mavefornemmelse og bedt om en anden dpmor

Det er vigtigt for alle parter at kemien er i orden,og at du foler di g tryg.

Ellers vil det farve hele jeres oplevelse,og gore det negativt og det vil dit barn også mærke .

Og så synes jeg detlyder ulækkert med hundehår over det hele.

Jeg har selv 2 hunde,og mine leger på gulvet uden prob. så tænker hygiejnen halter lidt ....

Jeg har snakket med ham, som står for det og han sagde, at jeg skulle være ærlig overfor mig selv og tale lige ud af posen til ham, så han vidste, hvad han havde med at gøre og han kunne godt forstå på mig, at det ikke er godt, men han kunne ikke lige finde en løsningsforslag på det der, så han ville ringe igen tirsdag..

Anmeld

15. maj 2014

Sabone skriver:

Jeg har snakket med ham, som står for det og han sagde, at jeg skulle være ærlig overfor mig selv og tale lige ud af posen til ham, så han vidste, hvad han havde med at gøre og han kunne godt forstå på mig, at det ikke er godt, men han kunne ikke lige finde en løsningsforslag på det der, så han ville ringe igen tirsdag..

Hvad med vuggestue?

Jeg har selv 2 i vuggestue,og har for mange år siden provet dp og jeg er 100% sikker på at jeg aldrig ville vælge dp i dag.

Der er bare så mange fordele i forhold til dp-

Men det kræver self. at I har en i nærheden

Anmeld

15. maj 2014

Sabone

Carina:-) skriver:

Hvad med vuggestue?

Jeg har selv 2 i vuggestue,og har for mange år siden provet dp og jeg er 100% sikker på at jeg aldrig ville vælge dp i dag.

Der er bare så mange fordele i forhold til dp-

Men det kræver self. at I har en i nærheden

Vi har også snakket om vs, men manden er ikke til det.. Han synes at dp er det bedste og da Andreas er født 4 uger for tidligt, bliver vi også rådet til dp.. 

Jeg er pædagogstuderende og dermed fortaler for vuggestue, men nu må vi se.. 

Der må da kunne findes en løsning, som vi har det godt med

Anmeld

15. maj 2014

Sabone skriver:

Vi har også snakket om vs, men manden er ikke til det.. Han synes at dp er det bedste og da Andreas er født 4 uger for tidligt, bliver vi også rådet til dp.. 

Jeg er pædagogstuderende og dermed fortaler for vuggestue, men nu må vi se.. 

Der må da kunne findes en løsning, som vi har det godt med

Ja...Den ene af drengene jeg har i vuggestue er et plejebarn med skader (han er også mit barnebarn) og vi fik af vide på kommunen at de anbefaler uddannet personale til born med særlige behov. 

Men ja man skal være enig og glad for sin beslutning -

Men jeg ville helt klart bede om en anden så I det mindste kan sende ham afsted med god mavefornemmelse

Anmeld

15. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Sabone skriver:

Jeg ved ikke, om det er berettiget her, men følelsen er ikke rar! Overvejer egentlig også vuggestue nu, men manden er imod vuggestue.. 

Hvad endte du med at gøre? 

Følelsen kom desværre ikke ved første øjekast. Den kom snigende efter han var startet. Han var der i 1,5 år, så blev dp pludselig fyret. Og det var ikke på baggrund af nedskæringer.....   Vores søn er første barn, og vi var ALT for blåøjede overfor hvad vi kunne "kræve" af en dp. Vi kendte jo ikke andre.

vi har i hvertfald lært at den der fornemmelse, den er vigtig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.