Mega meget i tvivl om dp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2014

Fuglemor

Jeg vil også råde dig til dp når dit barn er født for tidligt. Der kan bedre tages hensyn til ham.

men jeg tror ikke hun er den rette. Bare da du beskrev rummet så havde jeg trukket mig. Det er som om rummet er lavet til børnene men stadig så det er nemt for hende. Hos mig er der et legeværelset som stort set aldrig bruges, vi bruger til gengæld stuen hvor jeg har et stort legehjørne med tæpper og legetøj. Vi har ingen dyr men mine børn skulle godt nok ikke afleveres et sted hvor dp ikke havde det specielt rent og hvor de nærmest sidder med hår i munden. Jeg er meget sart med sådan noget og det træder langt over min grænse.

jeg synes i skal finde en anden dp. Vedkommen behøver jo ikke kun være for et par måneder, i kan jo ske at blu e meget glad for vedkommende og vil have jeres barn der fast. Og ellers tror jeg heller ikke et skift skader. Børn glemmer overraskende hurtigt. I skal kun gøre hvad i er trygge ved. Det er trods alt en fremmed der skal passe jeres barn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2014

LilleChelle

Hvis du er i tvivl - skal du ikke sige ja. 

Vi skal have det godt med at aflevere vores guldklumper, det er trods alt det mest dyrebare vi har i livet. 

Vores dreng går i en stor vuggestue med 55 børn og han ELSKER det - og jeg har aldrig haft det dårligt med at aflevere ham der, for jeg havde en god fornemmelse fra 1. dag Selvom jeg havde meget svært ved tanken om at andre skulle være sammen med ham uden mig, så er det det bedste jeg har gjort for ham. Han elsker alle de andre børn  

Hvad gør at din mand er imod vuggestue? 

Anmeld

15. maj 2014

Sabone

Carina:-) skriver:

Ja...Den ene af drengene jeg har i vuggestue er et plejebarn med skader (han er også mit barnebarn) og vi fik af vide på kommunen at de anbefaler uddannet personale til born med særlige behov. 

Men ja man skal være enig og glad for sin beslutning -

Men jeg ville helt klart bede om en anden så I det mindste kan sende ham afsted med god mavefornemmelse

Det er jo også det! De har nemmere ved at gå fra med et barn i en vuggestue, det kan de jo ikke i en dp.. 

Jeg ved det virkelig ikke, men tror da bestemt ikke vi sender ham derud..

Anmeld

25. maj 2014

Dagplejen Små Spirer Hadsten

Du skal helt sikkert følge din mavefornemmelse. Som forælder skal man være tryg ved dagplejeren og også omgivelserne. Det duer ikke at man allerede fra starten synes helt grundlæggende ting som hygiejnen ikke er i orden.

Som forælder overlader man det dyrebareste man har til dagplejeren hver dag i mange timer og det skal man kunne gøre med god mavefornemmelse.

Jeg er privat dagplejer og har 3 hunde og bor også på landet men hos mig er der altså ikke hundehår overalt eller jord på gulvet.  Det handler jo bare om helt almindelig daglig rengøring og at hundene ikke opholder sig i de rum som er beregnet til dagplejebørnene

Held og lykke i din søgen efter pasning som du kan være tryg ved til din guldklump

Anmeld

25. maj 2014

FrkZier

Sabone skriver:

Vi har i dag besøgt den dagplejer, som det er meningen at Andreas skal starte hos til august.. 

Vi kommer ind i en lille garderobe og derefter ind i stuen.. 

Stuen er et stort hvidt rum, det eneste farve der var, var det fra legetøjet og så dugen på bordet, som var hvidt med nogle farvede dimser.. 

Efter 5 minutter på gulvet, var Andreas fyldt af sorte hundehår, også i munden.. 

Der var spindelvæv på væggene og jord på gulvet.. 

De andre børn, to piger og en dreng, er også sådan lidt beskidte i det, men de havde også lige været på legepladsen. 

Der var ingen steder børnene kunne sidde og hygge sig med en bog eller noget.. Der var et biltæppe på gulvet og så hentede hun en kasse med legetøj fra et andet rum. Ellers var der spisebordet i rummet og det var det..

Til frokost fik børnene rugbrød med ost, leverpostej og spegepølse og da de havde spist det, fik de et stykke agurk.. Maden var på ingen måder tiltalende eller lækker.. Tænkte, at man godt kunne putte agurken på pålægget, men nej.. (der er sikkert en god grund til hendes måde at gøre det på, men en leverpostejsmad bliver efter min mening lidt lækre af agurken)

En anden ting er, at hun bor lang pokker i vold ude på landet - modsatte retning af, hvad jeg skal, når jeg starter op på studiet.. 

Selve dagplejeren er rigtig sød og jeg er slet ikke i tvivl om, at hun vil børnene det bedste!

Jeg havde en underlig følelse i maven da vi kør te derfra, men har svært ved at definere den.. 

Tænker, om jeg måske bare har det svært ved at han snart skal passes af en anden.. Men jeg ved det virkelig ikke.. 

Vi har et alternativ, som er, at han skal passes hos en anden dagplejer indtil der bliver plads hos en anden, i vores by, i oktober.. Altså et skift efter to måneder..

Hjælp mig.. Hvad havde I gjort?

nu har jeg altså ikke lige læst de andre svar men mine tanker er:
Hos vores DP er der også kun et primært rum hvor ungerne er, de må gerne være i det andet rum men det ses helst de er samlet, hvilket er ok for mig/os. Frokosten dernede er heller ikke voooldsomt inspirerende, men hvis han er hjemme får han sgu ligeså "kedeligt" mad, bare lige får at være realistisk.

at du så siger der er spindelvæv og beskidt, lyder så ikke særlig fedt i mine øre, nede ved Isaaks' DP er der altid fint ryddet op og rent (på trods af hun har 3 teenage drenge!) så det forstår jeg faktisk godtdu reagere på.

alt i alt er det 100% DIN/jeres mave fornemmelse der afgør det, hun kunne være klinisk ren og det ville stadig ikke være godt hvis i ikke har kemien med i spillet, det betyder sgu mere end man egentlig lige regner med, men hey; det er altså der vores GULD skal være mange timer (langt flere end vi har lyst til) hver dag, så selvfølgelig skal alt spille, om det er en leverpostejmad, hundehår eller whatever er egentlig underordnet (i min verden) - hvis i ikke føler jeg 110% tilpas jamen, så tror jeg klart i vil kunne finde et andet sted der passer bedre til jer

Anmeld

25. maj 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Da thea i sin tid sku starte i dp, sagde vi nej til den første vi fik tilbudt, fordi jeg ik rigtig brød mig om stemningen osv ved besøget. Efterfølgende hørte jeg rigtig mange trælse "småting" omkring hende fra andre, og hun endte da også med at blive fyret!

Thea er født 6 uger før tid, men ville sagtens ku ha startet i vu, hvis der da havde været en i vores by, på det tidspunkt.

Alberte valgte vi dp til, fordi vi fik tilbudet en som vi " kendte " til og havde hørt meget godt om. Det er en dobbelt dp, hvor både konen og manden er dp'er. Der er nu kommet en rigtig lækker vu i vores by, som vi ville ha valgt, hvis ik hun ku ha fået pladsen, hos vores dp.

Jeg er selv pædagog, og mener der er kæmpe fordele ved begge muligheder. 

I vu, er man heller ik i fare for en masse gæstedp'er osv, hvilket vi lidt savner nu her, hvor der kommer en masse fridage, i forbindelse med skæve helligdage, ved sygdom osv. Vh stine

Anmeld

25. maj 2014

Sabone

Her kommer en lille opdatering  

Jeg snakkede med manden, som deler pladserne ud og fortalte, hvordan jeg havde det og vi snakkede om de muligheder vi har. 

Andreas starter i dp hos en i Lemvig 1. august (6 km fra, hvor vi bor) og fra 1. oktober får han en plads i Lomborg, hvor vi bor. Det tager os 5 minutter at gå om til hende her i Lomborg, og der var bare den helt rigtige kemi.. Rene børn og rene rammer.. Det betød åbenbart mere end jeg lige havde troet  

Der bliver godt nok en del ekstra kørsel, når han skal være i Lemvig, men hellere dét i to måneder og så vi har det godt med at aflevere ham  

Nu kan jeg bedre glæde mig til det.. Ikke fordi jeg overhovedet synes det er specielt fedt, at min tid herhjemme snart er slut, men virkeligheden kommer jo og han skal passes, så kan ligeså godt vænne mig til tanken

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.