På tur - hvordan? Gode råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.836 visninger
24 svar
14 synes godt om
14. maj 2014

Happy_

Hej Alle,

Nu har jeg et nyt spørgsmål til jer kloge damer herinde.

Jeg vil meget gerne ude og gå med min guldklump f.eks. med barnevogn men han spiser jo på forskellige tidspunkter i løbet af døgnet. Han får allomin 1 syrnet og allomin 1 blå. Det mætter ham i 2-2.30 time. Synes det er svært at komme rundt omkring så. I morgen skal vi til mødregruppe for første gang med der er ikke længere end 500 m fra hvor jeg bor. Jeg frygter dog hvordan vi skal får det til at fungere når nu vi skal mødes kl. 10.00 og han spiser f.eks. 8.30. Har lidt frygt for han vil som den eneste græde og være utilfreds for han skal have hans mad med det samme..

Nogen gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2014

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Når jeg tog på små ture med mine drenge, havde jeg kold kogt vand i sutteflaskerne, og en termokande med varmt vand, til at blande op med...

Anmeld

14. maj 2014

ano14316

Happy_ skriver:

Hej Alle,

Jeg vil meget gerne ude og gå med min guldklump f.eks. med barnevogn men han spiser jo på forskellige tidspunkter i løbet af døgnet. Han får allomin 1 syrnet og allomin 1 blå. Det mætter ham i 2-2.30 time. Synes det er svært at komme rundt omkring så. I morgen skal vi til mødregruppe for første gang med der er ikke længere end 500 m fra hvor jeg bor. Jeg frygter dog hvordan vi skal får det til at fungere når nu vi skal mødes kl. 10.00 og han spiser f.eks. 8.30. Har lidt frygt for han vil som den eneste græde og være utilfreds for han skal have hans mad med det samme..

Nogen gode råd?

altså hvordan du skal have mad med eller bare at du er nervøs for at han græder?

altså med hensyn til mad, kan jeg varmt anbefale en mælkepulver beholder, så kan du have med til 3 flasker opmålt mme.

Når du så f.eks. skal i mdr. gr. så vil jeg anbefale dig at tage en flaske kogt koldt vand med, så du ikke skal tænke på det der ovre, og så kan du varme vandet i deres microovn eller flasken i en gryde varmt vand.

Alles børn er utilfredse, jeg havde kolikbarn og har været til mange mdr grupper med grædende barn, men det er jo lige præcis det der er plads til når man mødes med andre i samme båd.
og der er også plads til at få snakket om de frustrationer der følger med..

Og når man selv har en lille bitte baby er det så meget mere naturligt lige at holde en andens.. Der er helt sikkert en der gerne giver en hånd imens du laver flaske..

prøv at tænkt hvordan du selv vil være når du har mdr. gr. på besøg, ville du finde det irriterende at der var en anden der skulle lave flaske til sit barn - nej vel.. eller at vedkommenes barn græd indtil flasken var klar - heller ik vel?

Det er helt normalt at man er meget usikker som nybagt mor, og det er de andre helt sikkert også men prøv at tænk hvordan du selv ville reagere hvis andre var i din situation..

Anmeld

14. maj 2014

Sabone

Happy_ skriver:

Hej Alle,

Nogen gode råd?

Giv ham mad, når han er sulten  

De andre mødre i din mødregruppe kan sagtens sætte sig ind i din situation, så det skal du slet ikke være bange for  

Og ja, kold kogt vand i flaskerne og kogt vand i en termokande i tilfælde af, at der ikke er en mikroovn, hvor I skal være

Anmeld

14. maj 2014

UnderCover37

Hej Alle,

Nogen gode råd?

Vores dreng var flaskebarn og vi oplevede lidt starvanskeligheder ift hvordan vi gjorde med maden men vores løsning blev, at have flasker med med afmålt kogt afkølet vand og en anden flaske med afmålt erstatning som blandes når det skal bruges og varmes.
- Hvis du véd du om 30-45 min får brug for en flaske og ikke kan få den varmet kan du medbringe en termokande (skoldet) med vand der er kogt og afkølet til lidt mere end spise temperatur at blande med.

Når jeres dreng er over 3 måneder må du lave erstatning til et døgn af gangen og dem medbragte vi i køletaske med et køleelement i når vi skulle afsted men husk at erstatningen skal laves med kogt afkølet vand og opbevares koldt indtil den skal bruges.

Vores fremgangsmåde var at om aftenen når vi alligevel rensede flasker, sutter m.m så kogte vi vand nok til næste døgn, som kom i køleskabet og så havde vi det at blande med i næste døgn, og da der måtte laves færdig erstatning til et døgn, så lavede vi vandet klar fra om morgenen og tilberedte flasker om aftenen til næste døgn

Husk at en flaske erstatning der er varmet ikke er brugbar efter ca 1 max 1.5 time da varm mælk er grobund for bakterier

God tur i mødregruppe! 

Anmeld

14. maj 2014

IT-nørd

Happy_ skriver:

Hej Alle,

Nogen gode råd?

Min søn blev ammet og det var så dejlig nemt. Da vi fik vores pige kunne jeg desværre ikke amme hende og hun fik flaske fra dag 1. Det er lykkedes os at finde så gode rutiner med flasker, at vi rejste til Sverige i en uge da hun var 1,5 måned.

Vi havde en mælkebeholder fra Tupperware (der findes også mange andre) og der kunne vi have afmålt 3 portioner pulver. Vi medbragte altid en termokande med kogende vand og termokande med koldt vand. Det var virkeligt nemt, selvom jeg frygtede at det ville være bøvlet

Anmeld

14. maj 2014

Dr. House

Happy_ skriver:

Hej Alle,

Nogen gode råd?

Termokande med varmt vand, en vandflaske med koldt vand og noget mme.

Så kan du altid lave en perfekt flaske til ham, og så bliver den aldrig for varm 

Anmeld

14. maj 2014

Snoopy77

Jeg har altid købt de små brikker Allomin til min datter når vi har skulle ud. Det fungerer altså fint for den kan du bare åbne og hælde direkte på flaske og det behøver ikke blive varmet. 

Anmeld

14. maj 2014

EnGodMor

Happy_ skriver:

Hej Alle,

Nogen gode råd?

I den mødregruppe jeg var i, der ammede vi da vores børn når de skulle have mælk. Og de der havde flaske børn havde bare mælke pulver og sutteflaske med, og så lånte man hinandens mikroovn eller el kedel til det varme vand.

Du er jo ikke den eneste mødregruppen som pludselig har et barn der vil have mælk eller er ked af det

Anmeld

14. maj 2014

Happy_

ano14316 skriver:

altså hvordan du skal have mad med eller bare at du er nervøs for at han græder?

altså med hensyn til mad, kan jeg varmt anbefale en mælkepulver beholder, så kan du have med til 3 flasker opmålt mme.

Når du så f.eks. skal i mdr. gr. så vil jeg anbefale dig at tage en flaske kogt koldt vand med, så du ikke skal tænke på det der ovre, og så kan du varme vandet i deres microovn eller flasken i en gryde varmt vand.

Alles børn er utilfredse, jeg havde kolikbarn og har været til mange mdr grupper med grædende barn, men det er jo lige præcis det der er plads til når man mødes med andre i samme båd.
og der er også plads til at få snakket om de frustrationer der følger med..

Og når man selv har en lille bitte baby er det så meget mere naturligt lige at holde en andens.. Der er helt sikkert en der gerne giver en hånd imens du laver flaske..

prøv at tænkt hvordan du selv vil være når du har mdr. gr. på besøg, ville du finde det irriterende at der var en anden der skulle lave flaske til sit barn - nej vel.. eller at vedkommenes barn græd indtil flasken var klar - heller ik vel?

Det er helt normalt at man er meget usikker som nybagt mor, og det er de andre helt sikkert også men prøv at tænk hvordan du selv ville reagere hvis andre var i din situation..

Ok, ja.. Jeg nok mere bange for at han græder imens alle de andre børn er stille og rolige.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.