Happy_ skriver:
Hej Alle,
Nu har jeg et nyt spørgsmål til jer kloge damer herinde.
Jeg vil meget gerne ude og gå med min guldklump f.eks. med barnevogn men han spiser jo på forskellige tidspunkter i løbet af døgnet. Han får allomin 1 syrnet og allomin 1 blå. Det mætter ham i 2-2.30 time. Synes det er svært at komme rundt omkring så. I morgen skal vi til mødregruppe for første gang med der er ikke længere end 500 m fra hvor jeg bor. Jeg frygter dog hvordan vi skal får det til at fungere når nu vi skal mødes kl. 10.00 og han spiser f.eks. 8.30. Har lidt frygt for han vil som den eneste græde og være utilfreds for han skal have hans mad med det samme..
Nogen gode råd?
altså hvordan du skal have mad med eller bare at du er nervøs for at han græder?
altså med hensyn til mad, kan jeg varmt anbefale en mælkepulver beholder, så kan du have med til 3 flasker opmålt mme.
Når du så f.eks. skal i mdr. gr. så vil jeg anbefale dig at tage en flaske kogt koldt vand med, så du ikke skal tænke på det der ovre, og så kan du varme vandet i deres microovn eller flasken i en gryde varmt vand.
Alles børn er utilfredse, jeg havde kolikbarn og har været til mange mdr grupper med grædende barn, men det er jo lige præcis det der er plads til når man mødes med andre i samme båd.
og der er også plads til at få snakket om de frustrationer der følger med..
Og når man selv har en lille bitte baby er det så meget mere naturligt lige at holde en andens.. Der er helt sikkert en der gerne giver en hånd imens du laver flaske..
prøv at tænkt hvordan du selv vil være når du har mdr. gr. på besøg, ville du finde det irriterende at der var en anden der skulle lave flaske til sit barn - nej vel.. eller at vedkommenes barn græd indtil flasken var klar - heller ik vel?
Det er helt normalt at man er meget usikker som nybagt mor, og det er de andre helt sikkert også men prøv at tænk hvordan du selv ville reagere hvis andre var i din situation..
Anmeld