Argh, hvorfor skal det være SÅ svært at finde?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2014

lineog4

Ej nu fik du mig til at kigge babyting - det er sådan noget der gør mine æggestokke skriger

Synes der er en del neutralt, men er nok også meget large med hensyn til farver og motiver. Da vi fik min datter kendte vi ikke kønnet og jeg havde syet sengetøj, lavet en babyseng osv i lyseblå olmerdugs agtigt og jeg synes det passede perfekt til en pige.

Men den her puslepude faldt jeg lige for:

http://www.petitepeople.com/dan/product/10955/

Og lidt sengetøj både til køb og hjemmegjort:
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2014

lineog4

Til mine drenge havde jeg rød ammepude, og blomstrede dynebetræk og havde også brugt dem til piger hvis det havde været. (Og rød sut kan jeg se )
Her er hvor man kan se det lidt:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

13. maj 2014

Mmy87

De der er i Babysam er bare ikke lavet af plast, men bomuldsstof som er betrukket med noget, hvilket kan være svært at få rigtigt rent, selvom det kan komme i vaskemaskinen.

Det der er på pinkorblue.dk synes jeg heller ikke er andet end stof der evt er impreneret (staves?) så de er vandafvisende, hvilket heller ikke er de "gode gammeldaws plastik" som kan sprittes af og tørres af, uden at skulle i vaskemaskinen Resten derinde ser så meget fint ud til i neutrale farver Tak for det.

Lekmer og Jysk har også fine neutrale ting kan jeg se Kan dog godt komme til at savne at komme i en fysisk butik med lekmer, men det går nok også

Lineog4, sikke sød en dreng du har dig der! Jeg er heller ikke helt farveforskrækket Har f.eks en rød dragt jeg vil have sat et mærke på, med "biler" hvis det bliver en dreng (til STOR irritation for både mine forældre og kæreste &nbsp,  men synes bare det ville være rart med noget med et fint mønster på, som er neutralt, uden at være totalt kedeligt... Men ja, der er nok gået lidt Lotte modsat over mig, og i ren protest ikke vil købe så meget der er kønsbestemt . Det er også noget helt andet når jeg FÅR ting af nogen, så er jeg meget large, men når jeg skal købe fra nyt, vil jeg ikke bare nøjes, og tvinges til at købe enten til dreng eller pige.  

Anmeld

13. maj 2014

lineog4

Mmy87 skriver:

De der er i Babysam er bare ikke lavet af plast, men bomuldsstof som er betrukket med noget, hvilket kan være svært at få rigtigt rent, selvom det kan komme i vaskemaskinen.

Det der er på pinkorblue.dk synes jeg heller ikke er andet end stof der evt er impreneret (staves?) så de er vandafvisende, hvilket heller ikke er de "gode gammeldaws plastik" som kan sprittes af og tørres af, uden at skulle i vaskemaskinen Resten derinde ser så meget fint ud til i neutrale farver Tak for det.

Lekmer og Jysk har også fine neutrale ting kan jeg se Kan dog godt komme til at savne at komme i en fysisk butik med lekmer, men det går nok også

Lineog4, sikke sød en dreng du har dig der! Jeg er heller ikke helt farveforskrækket Har f.eks en rød dragt jeg vil have sat et mærke på, med "biler" hvis det bliver en dreng (til STOR irritation for både mine forældre og kæreste &nbsp,  men synes bare det ville være rart med noget med et fint mønster på, som er neutralt, uden at være totalt kedeligt... Men ja, der er nok gået lidt Lotte modsat over mig, og i ren protest ikke vil købe så meget der er kønsbestemt . Det er også noget helt andet når jeg FÅR ting af nogen, så er jeg meget large, men når jeg skal købe fra nyt, vil jeg ikke bare nøjes, og tvinges til at købe enten til dreng eller pige.  

Nu er jeg vild med brun så det har været nemt at finde kønsneutralt men ellers så synes jeg også grønt, orange, gult er neutralt.
Og ja ellers er min grænse egentlig kun jeg ikke købet lyserødt til drenge :-) og ville nok heller ikke købe spiderman til piger (men gør jeg nu heller ikke til drenge så det er jo lige fedt).

Men har så heldigvis også en large mand og familie når mine drenge går med rødt regntøj og min pige var klædt helt i blå

Anmeld

13. maj 2014

Dafnies

Jeg har købt min puslehynde i bilka Den kan vaskes og sprittes
http://www.bilka.dk/boern-og-baby/baby-og-junior/p leje-og-sundhed/puslehynde-med-elefantprint/p/1000 85565?point=9&event=32

Du kan også få ammepude med samme mønster (min er så godt nok med æbler, men denne er også neutral)

Anmeld

13. maj 2014

Marts<3

Butikkerne har jo også åbent når du har født? Nøjs med at køb det nødvendige, også købe resten når du har født.

Anmeld

13. maj 2014

Mmy87

det er også lige så meget til bagefter selvf vil jeg købe noget tøj så man kan se, om det er en dreng eller pige. Men gerne en sund blanding af farver. Kan ikke udstå når den lille prinsesse ikke kan gå i andet end lyserødt, lilla og rødt, eller at supermanden skal have blåt og grønt på alt tøjet... Dem får jeg nok af via mit arbejde som pædagog

Men tusind tak for linksene alle sammen. så er der lidt at kigge med på, også til senere brug når garderoben skal udvides  

Anmeld

13. maj 2014

Pcokate

Mmy87 skriver:

Hejsa.
Som overskriften antyder, er jeg ved at være pænt træt af at skulle lede med lys og lygte efter neutrale ting til kommende baby... Alt fra puslepude, til tøj, til dynepetræk... Ved ikke hvad køn vores kommende barn er, ej heller vil vi have det at vide, og vil da gerne have en nr 2 på et tidspunkt, også uden at skulle ud og investere det hele på ny i nye farver hvis det er det modsatte køn...

Havde bare brug for at komme ud med mine frustrationer, og ville høre om der er andre der har det sådan?

Er ved at køre træt i de få ting man kan få i hvid, grå og sort og kedelige mønstre Og ellers er det udpræget drenge eller pigeting... Suk...

Nu ved jeg ikke hvor mærkeorienteret du er men bilka samt purebaby plejer at have en del neutralt

Anmeld

13. maj 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

https://webshop.coop.dk/vare/troll-puslepude-sort-med-hvide-stjerner-model-new-england/7315670174269?kategorier=baby%2Fbad-og-pleje%2Fpuslepuder

Jeg er personligt ret vild med dette (men ja, sort og hvid). 
Synes det er enormt svært at finde noget kønsneutralt - jeg ledte efter noget der ikke var for tøset (lyserødt og lilla), og det var så besværligt.... Måtte give efter for SillyU's rolige farver (som ikke rigtigt er kønsneutrale). 

Held og lykke med jagten!

ps. ByNord har det sødeste sengetøj til babyer (både med pindsvin og bambi), og det er kønsneutralt og SÅ flot - efter min mening. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.