Vægtøgning under graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2014

Anonym trådstarter

Fine_007 skriver:

Hej

Jeg tog en 12-13 kg på og ligesom dig, tog jeg det meste på i den første halvdel af graviditeten.. frygtede at vægen ville eksploderer til slut, men det skete altså ikke og jeg gik 14 dage over tid.. dog væltede jeg mig ikke i søde sager sidst i graviditeten og derudover svømmede jeg en del.

God fornøjelse med graviditeten - husk at nyd den, og lad være med at fokusere for meget på vægten.. man kommer til at løbe stærkt efterfølgende, så kiloerne skal ryge før eller siden

:-) ♥

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Ved ikke om det bare er en skrøne, men min jm sagde da jeg var 20 uger henne,  at jeg skulle forvente,  at tage samme vægtøgning på de sidste 20 uger.

De 6,5 kg × 2 = 13 kg i alt.

Men med 9,5 uger endnu,  lyder det urealistisk for mig, kun at tage lige knap 3,5 kg på.

Eller kan det virkelig lade sig gøre,  at holde sig til de + 13 kg i mit tilfælde? 

Tja jeg tog 10 kg på de sidste 5 uger.

Tog ialt 13-14 kg på.

De var til gengæld hurtigt væk igen

Anmeld

13. maj 2014

Stivdie

Anonym skriver:

Hej piger, 

Jeg tænkte på, hvor meget i tog på, i løbet af jeres 1 . graviditet?

Hvor meget havde i taget på, da i var halvvejs (20+0).? 

Og hvad kom i op på, inden i fødte?

Jeg synes selv det går utroligt stærkt, med både vægten og kroppen. Har taget ca 9,5 kg på allerede og har lige knap 10 uger til baby kommer til verden. Er lidt bange for,  hvad det ender med,  da jeg har hørt,  at man normalt tager meget på i slutningen af graviditeten.  

Specielt når baby kun vejer ca 1280 g. Hjælp

Det behøver ikke være så slemt
Jeg kan huske jeg tænkte det samme som dig. Jeg havde også den der følelse af, at alle andre havde taget 2-3 kg på, hvor jeg rodede med omkring 7 kg og frygtede jeg ville ende med at eksplodere. Kan huske jeg havde en veninde, der proklamerede, at hun havde taget 700 g på på de første 20 uger - det er jo mindre end min vægt svinger i løbet af en almindelig dag!

Men som sagt, så havde jeg taget +7 kg på i uge 20, +12 kg i uge 30 og endte med +15,5 kg da jeg fødte i uge 38. De sidste 3 uger før fødslen tog jeg stort set ikke på.
Jeg var godt tilfreds med den vægtøgning. Var normalvægtig før fødslen, så skulle jo tage 12-15 kg på. Havde da håbet på 12 kg, men at jeg holdt mig nogenlunde til det anbefalede interval var super

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.