Vægtøgning under graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2014

Victoria2013

Jeg tog i alt ca. 20 kg på i graviditeten og mine kilo kom stille og roligt hele vejen igennem - så omkring halvvejs vil jeg gætte på jeg havde taget 9-10 kg på

Det lykkedes mig dog faktisk at tabe det hele indenfor 4 mdr efter fødslen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2014

**Ønskebabyen

Anonym skriver:

Hej piger, 

Jeg tænkte på, hvor meget i tog på, i løbet af jeres 1 . graviditet?

Hvor meget havde i taget på, da i var halvvejs (20+0).? 

Og hvad kom i op på, inden i fødte?

Jeg synes selv det går utroligt stærkt, med både vægten og kroppen. Har taget ca 9,5 kg på allerede og har lige knap 10 uger til baby kommer til verden. Er lidt bange for,  hvad det ender med,  da jeg har hørt,  at man normalt tager meget på i slutningen af graviditeten.  

Specielt når baby kun vejer ca 1280 g. Hjælp

21+4 +3,3 kg

40+3 ( på fg) +12,9 kg

Anmeld

12. maj 2014

Clisolka

Anonym skriver:

Hej piger, 

Jeg synes selv det går utroligt stærkt, med både vægten og kroppen. Har taget ca 9,5 kg på allerede og har lige knap 10 uger til baby kommer til verden. Er lidt bange for,  hvad det ender med,  da jeg har hørt,  at man normalt tager meget på i slutningen af graviditeten.  

Jeg holdte ikke øje med vægten i min 1. graviditet, men det endte med 23 kg  

Dem nåede jeg så at tabe inden jeg blev gravid med lillebror - der tog jeg max 7 kg på 

Anmeld

12. maj 2014

Anonym trådstarter

Det er vidst meget forskelligt,  hvad i tog på/har taget på indtil videre.  Håber det går lidt i stå på et tidspunkt. Man kan jo altid håbe

Flot at i har tabt det hele igen, så hurtigt efter!  

Anmeld

12. maj 2014

EnSødMor

Anonym skriver:

Hej piger, 

Vejede 74 kilo da jeg blev gravid (var overvægtig) - endte på 97 kilo et par dage inden fødsel... Dagen efter fødsel vejede jeg 86, derefter gik det stærkt, kun 5 måneder efter var jeg på startvægt igen.. Og efter 8 måneder kom jeg ned på 65 kilo! 

Så jeg tabte mere end jeg tog på... Denne gang vejede jeg 65 kilo, er nu 24+6 og vejer 71 kilo..

Anmeld

12. maj 2014

Anonym trådstarter

EnSødMor skriver:

Vejede 74 kilo da jeg blev gravid (var overvægtig) - endte på 97 kilo et par dage inden fødsel... Dagen efter fødsel vejede jeg 86, derefter gik det stærkt, kun 5 måneder efter var jeg på startvægt igen.. Og efter 8 måneder kom jeg ned på 65 kilo! 

Så jeg tabte mere end jeg tog på... Denne gang vejede jeg 65 kilo, er nu 24+6 og vejer 71 kilo..

Rigtig flot klaret  Håber jeg kan tabe de ekstra kg efter fødslen. Forhåbentlig indenfor overskuelig tid.

Skal føde i juli, så håber jeg kan nå min før gravid vægt omkring midt december. 

Flot du kun har taget 6 kg på indtil videre,  når det er 2. gang 

Vil gerne lære det trick!

Anmeld

12. maj 2014

LinLin

Jeg tog 11 kg på ialt første gang og + 17 kg anden gang

Har tabt det Helle plus et par kg begge gange...

Nu er jeg 18+6 med nummer 3 (/4) og har taget 4 kg på.

Anmeld

12. maj 2014

Fine_007

Anonym skriver:

Hej piger, 

Hej

Jeg tog en 12-13 kg på og ligesom dig, tog jeg det meste på i den første halvdel af graviditeten.. frygtede at vægen ville eksploderer til slut, men det skete altså ikke og jeg gik 14 dage over tid.. dog væltede jeg mig ikke i søde sager sidst i graviditeten og derudover svømmede jeg en del.

God fornøjelse med graviditeten - husk at nyd den, og lad være med at fokusere for meget på vægten.. man kommer til at løbe stærkt efterfølgende, så kiloerne skal ryge før eller siden

Anmeld

12. maj 2014

EAF

Anonym skriver:

Hej piger, 

Endte med at tage 31 kg på  De er desværre alle væk igen uden at have gjort noget for det, så er på samme vægt som jeg var inden graviditeten. Mellem 48 og 52 kg, det svinger lidt. Max vægt har nok været 53,2 kg men det var også lige efter en meget heftig aftensmad  Har altid voldt problemer at tage på. Min ideelle vægt er 50kg iflg. BMI. Men før fødslen har det altid været svært at nå derop, nu glædes jeg når jeg ligger der 

Anmeld

13. maj 2014

JH12

Anonym skriver:

Hej piger, 

I min første graviditet havde jeg taget 12kg på da jeg nåede uge 20 og inde fødslen sagde vægten 20+kg og de var væk efter MAX 14 dage ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.