Vægtøgning under graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2014

Dafnies

Da jeg var 20 uger havde jeg taget ca 2 kg på.. Jeg endte med at tage 7 kg på i alt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2014

Anonym trådstarter

Dafnies skriver:

Da jeg var 20 uger havde jeg taget ca 2 kg på.. Jeg endte med at tage 7 kg på i alt

Jeg frygter det værste specielt da jeg har problemer med mit bækken, og slet ikke kan bevæge mig, på samme måde som tidligere.  

Anmeld

12. maj 2014

Astrid1984

Første gang havde jeg nok taget 3 kilo på ved uge 20, og 11 kg i alt men nåede kun til 35+0. Denne gang havde jeg ikke taget på ved uge 20. Er 35+1 nu og ca 6 kilo har jeg tager på.

Anmeld

12. maj 2014

Anonymo

Anonym skriver:

Hej piger, 

Jeg tænkte på, hvor meget i tog på, i løbet af jeres 1 . graviditet?

Hvor meget havde i taget på, da i var halvvejs (20+0).? 

Og hvad kom i op på, inden i fødte?

Jeg synes selv det går utroligt stærkt, med både vægten og kroppen. Har taget ca 9,5 kg på allerede og har lige knap 10 uger til baby kommer til verden. Er lidt bange for,  hvad det ender med,  da jeg har hørt,  at man normalt tager meget på i slutningen af graviditeten.  

Specielt når baby kun vejer ca 1280 g. Hjælp

17 kg. endte jeg vist med og det hele var væk da jeg stod på vægten 1 time efter fødslen 

Du skal tænke på det er ikke kun baby der vejer det gør fostervandet, den øgede blodmængde, maddepoterne osv. osv. osv. også 

En gravid med normal BMI må tage 15 kg. på 

Anmeld

12. maj 2014

Mama2012

Jeg tog 11 kg på i alt sidste gang og de kom alle efter uge 17, hvorfra jeg var sengeliggende.

Denne gang er jeg 15+ uger henne og har taget omkring 1kg på... 

Heldigvis ryger de hurtigt igen, når du ammer - eller bare ved at bevæge dig, hvis du er besværet allerede nu :-) 

Anmeld

12. maj 2014

liten-mamma

Anonym skriver:

Hej piger, 

Jeg synes selv det går utroligt stærkt, med både vægten og kroppen. Har taget ca 9,5 kg på allerede og har lige knap 10 uger til baby kommer til verden. Er lidt bange for,  hvad det ender med,  da jeg har hørt,  at man normalt tager meget på i slutningen af graviditeten.  

Ved ikke hvad jeg havde taget på da jeg var halvvejs, men det har ikke været meget. 

Fødte 38+3 og endte med at have taget 3 kg på.

Anmeld

12. maj 2014

Anonym trådstarter

Marts2014 skriver:

17 kg. endte jeg vist med og det hele var væk da jeg stod på vægten 1 time efter fødslen 

Du skal tænke på det er ikke kun baby der vejer det gør fostervandet, den øgede blodmængde, maddepoterne osv. osv. osv. også 

En gravid med normal BMI må tage 15 kg. på 

Hold da op!  Vildt at det hele var væk med det samme

Anmeld

12. maj 2014

Anonymo

Anonym skriver:

Hold da op!  Vildt at det hele var væk med det samme

Det er det ofte. Min mor tog 24 kg. på og det var væk da hun kom hjem fra sygehuset fire dage efter 

Anmeld

12. maj 2014

Grønberg

Anonym skriver:

Hej piger, 

jeg tabte mig en del, i begge mine graviditeter, før jeg begyndte at tage på!

Så med den første vejede jeg 8 kg mere end da jeg blev gravid og med den anden vejede jeg 10 kg mere end da jeg blev gravid.

nu venter jeg så  nr 3 og er 15 uger henne og har tabt 3 kg!

Anmeld

12. maj 2014

Papillon

Vejede 62 kg før graviditeten. Kan ikke huske det halvvejs, men kan huske, at jeg ramte 70 kg 26+0. 34+0 vejede jeg 73 kg. Så for mit vedkommende er det gået langsommere her i tredje trimester indtil videre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.