Kan det her lade sig gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2014

Anonym trådstarter

Vil anbefale dig bogen spis dig gravid hvor du kan lære at spise ud fra det der er godt for pco for nupo bestemt ikke...  og så at bruge madlog.dk til at holde styr på dine kalorier...   har selv været der og det lykkedes... 

Har bogen og tænker at sælge den billigt hvis du er interesseret nu har den nemlig hjulpet mig 2 gange og skal ikke havde flere

Ja den har jeg levet efter (1 år) før alt dette vanvid. Det havde bare ikke den store effekt på mig (udover pco mæssigt og 20 kg) og gyn har derfor bedt om anden løsning. Da han simpelthen synes det går for langsomt. 

Har madlog den er super

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2014

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

I håb om ikke at blive genkendt, vælger jeg at være ano

Jeg har virkelig brug for her alle her på baby.dk's perspektiv. 

Da jeg skal tabe mig så MEGET som muligt (op til 60 kg og har pco) og gerne på så kort tid som muligt (inden for 1/2 år) og behøver ikke være den sundeste løsning i verden (iflg. Min gyn).

Derfor Prøver jeg ihærdigt at lave en plan. Men er den crazy, urealistisk eller slet ikke virkfuld nok? 

Min plan

Kost: (den første uge)morgenmad, frokost, aftensmad: nupo lavet på sødmælk (sødmælk bedre for pco'er)

1.mellemmåltid en håndfuld ærter

2.måltid: en håndfuld gulerødder. 

Efterflg.: 

morgenmad:blåbær, mandler og skyr og et æg

frokost: salat med fisk 

aftensmad: kød+grønt

Motion: 45 min tapout, 1 times svøm og 1 times travetur hver dag udover fredag som er min hviledag.

hvis nogle af jer har bedre ideer er disse også velkommen

Hov der skulle stå op til 50 kg

Anmeld

8. maj 2014

StudPsyk

Anonym skriver:

Tak for jeres indlæg. Jeg havde netop brug for perspektivet

Lige nu (og den sidste mdr) spiser jeg en rundorm rugbrød med pålæg morgen og frokost og suppe til aftensmad. Jeg svømmer 1 time dagligt og går 2 timer dagligt. Dette giver mig et vægttab på ca 2 kg ugentligt.  Men iflg. Min gyn skal det gå hurtigere end dette pga mine tal (pco og nyrerelateret) er meget meget meget dårlige. 

Jeg ved godt hvorfor jeg er overvægtig og laver heller ingen undskyldninger. Jeg prøver bare at lave er drastisk skridt for ikke at ende i dialyse eller hvad ved jeg. 

Hvorvidt det er for meget/for lidt (husk nupo er kun en uge) er jeg glade for at i kommentere på, for jeg ved det ærligt ikke selv. 

Tak for jeres kommentarer

Jeg er bare lidt bange for, at du skaber et nyt helbredsmæssigt problem ved at sætte en stopper for et andet.. Jeg tror jeg vil anbefale dig at prøve at tage en snak med en praktiserende læge, eller nogen med god forstand på vægttab, og ikke kun din gyn. Men jeg forstår godt, at du ønsker gøre noget ved det.. Tænker også bare det er lidt farligt at presse dig ud over de 2 kg ugentlig, som jo er HELT vildt flot!

Anmeld

8. maj 2014

Anonym trådstarter

Janne T. skriver:

Jeg er bare lidt bange for, at du skaber et nyt helbredsmæssigt problem ved at sætte en stopper for et andet.. Jeg tror jeg vil anbefale dig at prøve at tage en snak med en praktiserende læge, eller nogen med god forstand på vægttab, og ikke kun din gyn. Men jeg forstår godt, at du ønsker gøre noget ved det.. Tænker også bare det er lidt farligt at presse dig ud over de 2 kg ugentlig, som jo er HELT vildt flot!

Ja det frygter jeg også det er og tak tænker også i skader, bange for at ende med en ny spiseforstyrrelse osv. 

men det er lægen der har sendt mig herhen... 

Anmeld

8. maj 2014

StudPsyk

Anonym skriver:

Ja det frygter jeg også det er og tak tænker også i skader, bange for at ende med en ny spiseforstyrrelse osv. 

men det er lægen der har sendt mig herhen... 

Måske kan du blive henvist til diætist? 

Anmeld

8. maj 2014

Anonym trådstarter

Måske kan du blive henvist til diætist? 

Ja det kunne være.. Har selv været hos en og hun ville ikke gå med til for stort vægttab, for hurtigt.  Men for mig handler det om at komme væk fra farezonen og derfra finde en god livsstil. 

Jeg vil prøve at høre ad, tak

Anmeld

8. maj 2014

Anonym trådstarter

8. maj 2014

mogms

Anonym skriver:

Jeg er smadder sulten det meste af tiden på nuværende kost (se længere oppe). Men kan klare det. Jeg vil lige lure på de to du foreslår. Hvordan er set gået dig på dem? 

Det gik rigtig fint, jeg nåede at smide 2-3 kg men jeg har pause fra det da jeg er gravid.

Men har vænnet mig til at sult et helt naturlig hvilket er meget godt med kvamlen og lign. Men jeg kan gå længe mellem måltider, da jeg bare ikke har lyst, og min mand kigger sjovt på mig, når jeg en sjælden gang vil have to gange af aftensmaden. Hihi. 

Men skal selv passe på da overvægt jo giver risiko for graviditetsdiabetes. Jeg skal osse senere have sukkerbelastningen, ved lægen.

Anmeld

8. maj 2014

lineog4

Anonym skriver:

Ja det kunne være.. Har selv været hos en og hun ville ikke gå med til for stort vægttab, for hurtigt.  Men for mig handler det om at komme væk fra farezonen og derfra finde en god livsstil. 

Jeg vil prøve at høre ad, tak

Grunden til en diætist ikke vil hjælpe dig til et vægttab over de to kilo om ugen i gennemsnit, ja selv til et gennemsnit på 2 kilo om ugen. Er at ja du står måske hvor det er sundheden der er på spil, men det er også din sundhed der er på spil med drastisk vægttab, din krop kan simpelthen ikke tåle det og vil begynde at tære på feks fedtet om de indre organer.
Ikke jeg ikke forstår dig, jeg gad også godt kunne knipse med fingrene og så var 10 kilo røget og så lige knipse igen. Men det er ikke muligt med mindre man udsætter sin krop for noget der er sundhedsskadeligt desværre

Anmeld

8. maj 2014

ano14316

Jeg har været på 100% Nupo og i starten har jeg smidt ihvertfald 2 kg om ugen..
Jeg synes fordelen ved Nupo er at man får alt hvad man skal uden ret mange kalorier..

Den første uge er ret hård da man er MEGET sulten.. Jeg gjorde det at jeg gik en tur når det var for meget eller de andre skulle spise..

Undervejs begyndte jeg at ride meget og kunne mærke at kalorie indtaget var for lavt og begyndte derfor at spise frokost og nogen gange aftensmad og brugte så shape up Club app'en til at tælle kalorier og det fungerede også super...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.