Kan det her lade sig gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.995 visninger
27 svar
9 synes godt om
8. maj 2014

Anonym trådstarter

I håb om ikke at blive genkendt, vælger jeg at være ano

Jeg har virkelig brug for her alle her på baby.dk's perspektiv. 

Da jeg skal tabe mig så MEGET som muligt (op til 60 kg og har pco) og gerne på så kort tid som muligt (inden for 1/2 år) og behøver ikke være den sundeste løsning i verden (iflg. Min gyn).

Derfor Prøver jeg ihærdigt at lave en plan. Men er den crazy, urealistisk eller slet ikke virkfuld nok? 

Min plan

Kost: (den første uge)morgenmad, frokost, aftensmad: nupo lavet på sødmælk (sødmælk bedre for pco'er)

1.mellemmåltid en håndfuld ærter

2.måltid: en håndfuld gulerødder. 

Efterflg.: 

morgenmad:blåbær, mandler og skyr og et æg

frokost: salat med fisk 

aftensmad: kød+grønt

Motion: 45 min tapout, 1 times svøm og 1 times travetur hver dag udover fredag som er min hviledag.

hvis nogle af jer har bedre ideer er disse også velkommen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2014

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

I håb om ikke at blive genkendt, vælger jeg at være ano

Jeg har virkelig brug for her alle her på baby.dk's perspektiv. 

Da jeg skal tabe mig så MEGET som muligt (op til 60 kg og har pco) og gerne på så kort tid som muligt (inden for 1/2 år) og behøver ikke være den sundeste løsning i verden (iflg. Min gyn).

Derfor Prøver jeg ihærdigt at lave en plan. Men er den crazy, urealistisk eller slet ikke virkfuld nok? 

Min plan

Kost: (den første uge)morgenmad, frokost, aftensmad: nupo lavet på sødmælk (sødmælk bedre for pco'er)

1.mellemmåltid en håndfuld ærter

2.måltid: en håndfuld gulerødder. 

Efterflg.: 

morgenmad:blåbær, mandler og skyr og et æg

frokost: salat med fisk 

aftensmad: kød+grønt

Motion: 45 min tapout, 1 times svøm og 1 times travetur hver dag udover fredag som er min hviledag.

hvis nogle af jer har bedre ideer er disse også velkommen

Opper lige

Anmeld

8. maj 2014

SanJose

Spørg dig selv om du vil kunne holde gejsten mere end de første par dage? Og så skal du godt nok have noget mere mad ind i dit kostskema. Man kan ikke leve af Nupo kun! Hvordan spiser du nu? Gør det til en livstilsændring og ikke bare en hurtig slankekur.

Beklager hvis det lyder hårdt, men du skal altså også passe på dig selv! 

Anmeld

8. maj 2014

StudPsyk

Jeg ved godt du siger det ikke behøver være den sundeste måde i verden, men jeg synes det der lyder ekstremt usundt. Hvis du kun lever af Nupo, indtager du under 1000 kcal om dagen, og hvis du så oven i det vil motionere omkring 3 timer HVER dag.. Så går du jo nærmest i minus kaloriemæssigt, og din krop skal jo have noget at køre på, at arbejde med. Jeg er næsten helt sikker på, at du ikke ville holde den der plan særlig længe! Du vil ikke have nogen energi, din krop får aldrig lov at hvile. Ja, jeg vil næsten sige, at det ikke bare er usundt, men direkte farligt. 

Jeg tænker også lidt - Og dette må du ikke tage ilde op, for jeg er selv overvægtig og har det på følgende måde. Der er vel en grund til, at du er overvægtig, ud over bare PCOen. PCO eller ej, vil overvægten jo også komme af inaktivitet og for mange kalorier.. Tror du, at du vil kunne gå direkte fra det, til ekstremt restriktiv diæt og overdrevet meget motion? For jeg tror bare ikke det holder ret længe.

Din krop har brug for noget at leve af, og din krop har brug for at få hvile fra motionen ind imellem. 

I sig selv har jeg ikke et problem med nupo, men jeg ville nok kun bruge det et par gange om dagen og så skrue ned for motionen og ikke dyrke den hver dag.

Men respekt for din gejst!

Anmeld

8. maj 2014

Anonym trådstarter

Tak for jeres indlæg. Jeg havde netop brug for perspektivet

Lige nu (og den sidste mdr) spiser jeg en rundorm rugbrød med pålæg morgen og frokost og suppe til aftensmad. Jeg svømmer 1 time dagligt og går 2 timer dagligt. Dette giver mig et vægttab på ca 2 kg ugentligt.  Men iflg. Min gyn skal det gå hurtigere end dette pga mine tal (pco og nyrerelateret) er meget meget meget dårlige. 

Jeg ved godt hvorfor jeg er overvægtig og laver heller ingen undskyldninger. Jeg prøver bare at lave er drastisk skridt for ikke at ende i dialyse eller hvad ved jeg. 

Hvorvidt det er for meget/for lidt (husk nupo er kun en uge) er jeg glade for at i kommentere på, for jeg ved det ærligt ikke selv. 

Tak for jeres kommentarer

Anmeld

8. maj 2014

Anonym trådstarter

Janne T. skriver:

Jeg ved godt du siger det ikke behøver være den sundeste måde i verden, men jeg synes det der lyder ekstremt usundt. Hvis du kun lever af Nupo, indtager du under 1000 kcal om dagen, og hvis du så oven i det vil motionere omkring 3 timer HVER dag.. Så går du jo nærmest i minus kaloriemæssigt, og din krop skal jo have noget at køre på, at arbejde med. Jeg er næsten helt sikker på, at du ikke ville holde den der plan særlig længe! Du vil ikke have nogen energi, din krop får aldrig lov at hvile. Ja, jeg vil næsten sige, at det ikke bare er usundt, men direkte farligt. 

Jeg tænker også lidt - Og dette må du ikke tage ilde op, for jeg er selv overvægtig og har det på følgende måde. Der er vel en grund til, at du er overvægtig, ud over bare PCOen. PCO eller ej, vil overvægten jo også komme af inaktivitet og for mange kalorier.. Tror du, at du vil kunne gå direkte fra det, til ekstremt restriktiv diæt og overdrevet meget motion? For jeg tror bare ikke det holder ret længe.

Din krop har brug for noget at leve af, og din krop har brug for at få hvile fra motionen ind imellem. 

I sig selv har jeg ikke et problem med nupo, men jeg ville nok kun bruge det et par gange om dagen og så skrue ned for motionen og ikke dyrke den hver dag.

Men respekt for din gejst!

Fælles svar

Anmeld

8. maj 2014

mogms

Det vil jeg osse sige, det vil være meget hårdt fort dig.

Prøv at kigge på 5:2 eller 16:8 

Altså spise normal (men sundt) i 5 dage og faste i 2 dage.

Eller hver dag faste i 16 timer og have et spise vindue på 8 timer. 

Fx spise aftensmad og spis så først næste dag til frokost. Og her kan du jo så osse tilpasse hvor sundt og hvor meget du spiser.

Personligt synes jeg 16:8 er nemmest og man lærer at sult ikke er verdens undergang, hvilket jeg tipper på du med 60 kg overvægt ikke er vandt til at føle (jeg taler ikke ned til dig men af, erfaring er selv overvægtig) en anden ting er at man lære at lytte til kroppen på en ny måde.

Jeg har prøvet 16:8 og var vild med det, og skulke der være en dag her og der hvor man ikke overholder de 16 timers faste 100% så går det altså osse.

Anmeld

8. maj 2014

Anonym trådstarter

SanJose skriver:

Spørg dig selv om du vil kunne holde gejsten mere end de første par dage? Og så skal du godt nok have noget mere mad ind i dit kostskema. Man kan ikke leve af Nupo kun! Hvordan spiser du nu? Gør det til en livstilsændring og ikke bare en hurtig slankekur.

Beklager hvis det lyder hårdt, men du skal altså også passe på dig selv! 

Fælles svar

Anmeld

8. maj 2014

Anonym trådstarter

Det vil jeg osse sige, det vil være meget hårdt fort dig.

Prøv at kigge på 5:2 eller 16:8 

Altså spise normal (men sundt) i 5 dage og faste i 2 dage.

Eller hver dag faste i 16 timer og have et spise vindue på 8 timer. 

Fx spise aftensmad og spis så først næste dag til frokost. Og her kan du jo så osse tilpasse hvor sundt og hvor meget du spiser.

Personligt synes jeg 16:8 er nemmest og man lærer at sult ikke er verdens undergang, hvilket jeg tipper på du med 60 kg overvægt ikke er vandt til at føle (jeg taler ikke ned til dig men af, erfaring er selv overvægtig) en anden ting er at man lære at lytte til kroppen på en ny måde.

Jeg har prøvet 16:8 og var vild med det, og skulke der være en dag her og der hvor man ikke overholder de 16 timers faste 100% så går det altså osse.

Jeg er smadder sulten det meste af tiden på nuværende kost (se længere oppe). Men kan klare det. Jeg vil lige lure på de to du foreslår. Hvordan er set gået dig på dem? 

Anmeld

8. maj 2014

Kay

Vil anbefale dig bogen spis dig gravid hvor du kan lære at spise ud fra det der er godt for pco for nupo bestemt ikke...  og så at bruge madlog.dk til at holde styr på dine kalorier...   har selv været der og det lykkedes... 

Har bogen og tænker at sælge den billigt hvis du er interesseret nu har den nemlig hjulpet mig 2 gange og skal ikke havde flere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.