skal jeg ha det så skidt, fuck kvalme og opkast

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.732 visninger
23 svar
11 synes godt om
7. maj 2014

Sunsmile

Jeg har nu havde kvalme i 16 dage, og de sidste 3 dage har jeg kastet alt hvad jeg fået indenbords op + det løse. Kan nærmest ingenting, er helt afkræftet og taber ca 1 kg i døgnet. Jeg var til lægen idag, han sendte mig til akupunktur hos mit fødested ca 40 min kørsel i bil på fredag. Hvordan sku jeg komme derhen som jeg har det?
Jeg valgte så selv at ta til zoneterapi imorgen tæt på hvor jeg bor, så jeg forhåbentlig er frisk nok til fredag.
Hvad ville du gøre, har zoneterapi og akupunktur virket på dig?
Undskyld mit sure opstød, har bare svært ved at se noget fedt ved at være gravid lige nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2014

Hullabullabulla

Sunsmile skriver:

Jeg har nu havde kvalme i 16 dage, og de sidste 3 dage har jeg kastet alt hvad jeg fået indenbords op + det løse. Kan nærmest ingenting, er helt afkræftet og taber ca 1 kg i døgnet. Jeg var til lægen idag, han sendte mig til akupunktur hos mit fødested ca 40 min kørsel i bil på fredag. Hvordan sku jeg komme derhen som jeg har det?
Jeg valgte så selv at ta til zoneterapi imorgen tæt på hvor jeg bor, så jeg forhåbentlig er frisk nok til fredag.
Undskyld mit sure opstød, har bare svært ved at se noget fedt ved at være gravid lige nu.

Øv hvor surt!

Jeg fik akupunktur mod bækkensmerter, og det havde ret god effekt, det skulle dog holdes ved lige, så fik sat nåle 1 gang om ugen..

Hos de fleste forsvinder kvalmen i 2 trimester, men du kan ikke gøre så meget andet end at spise små måltider jævnt over hele dagen , sørg for ikke at være sulten da det fremmer kvalme, og frem for alt spis det du har lyst til, også selvom det ikke er så sundt..

Anmeld

7. maj 2014

-Sigrid-

Sunsmile skriver:

Ja, det hjalp på mig. Jeg gik fra at være så dehydreret at jeg bogstaveligt ikke kunne gå og kastede blod op. Nu er jeg i 24+3, og kaster ikke op længere. Første gang kastede jeg op 3-10 gange om dagen på det her tidspunkt. 

Ved mig hjalp det allerede første gang 

Anmeld

7. maj 2014

Sunsmile

-Sigrid- skriver:

Ja, det hjalp på mig. Jeg gik fra at være så dehydreret at jeg bogstaveligt ikke kunne gå og kastede blod op. Nu er jeg i 24+3, og kaster ikke op længere. Første gang kastede jeg op 3-10 gange om dagen på det her tidspunkt. 

Ved mig hjalp det allerede første gang 

Hvilken type behandling fik du og hvor ofte?
Dejligt at høre at du sys det virkede ret hurtigt, for at det også virker for mig

Anmeld

7. maj 2014

Sunsmile

Britt88 skriver:

Øv hvor surt!

Jeg fik akupunktur mod bækkensmerter, og det havde ret god effekt, det skulle dog holdes ved lige, så fik sat nåle 1 gang om ugen..

Hos de fleste forsvinder kvalmen i 2 trimester, men du kan ikke gøre så meget andet end at spise små måltider jævnt over hele dagen , sørg for ikke at være sulten da det fremmer kvalme, og frem for alt spis det du har lyst til, også selvom det ikke er så sundt..

Jeg savner så meget at kunne spise, har prøvet aller mulige ting. Men alt kommer op selv vand. Af og til kan lidt vand blive hvis jeg drikker lige efter jeg har kastet op.
Men håber meget på at zoneterapien imorgen kan gøre mig frisk nok til en tur til akupunktur på fredag

Anmeld

7. maj 2014

-Sigrid-

Hvilken type behandling fik du og hvor ofte?
Dejligt at høre at du sys det virkede ret hurtigt, for at det også virker for mig

Akupunktur to gange i ugen fra uge 8-15, hvorefter det var 1 gang om ugen indtil nu i mandags hvor jeg valgte at stoppe. Fra uge 15 fik jeg piller (som man giver til kræftpatienter, så jeg måtte/ville ikke få det før) og så har jeg fået drop i hånden med glykose (når jeg bogstaveligt ikke havde fået noget at spise i 3 dage +) eller kalk når jeg kastede blod op, men det var vist bare tilfældigt

Krydser fingre for dig

Anmeld

7. maj 2014

Sunsmile

-Sigrid- skriver:

Akupunktur to gange i ugen fra uge 8-15, hvorefter det var 1 gang om ugen indtil nu i mandags hvor jeg valgte at stoppe. Fra uge 15 fik jeg piller (som man giver til kræftpatienter, så jeg måtte/ville ikke få det før) og så har jeg fået drop i hånden med glykose (når jeg bogstaveligt ikke havde fået noget at spise i 3 dage +) eller kalk når jeg kastede blod op, men det var vist bare tilfældigt

Krydser fingre for dig

Det lyder alligevel meget ubehageligt, godt at høre at du er kommet over det . Men vildt at du sku ha de piller selvom du fik akupunktur. Men godt at høre at du nu endelig kan nyde graviditeten

Anmeld

7. maj 2014

tweety2060

Først tillykke selv om du ikke altid føler det som positivt
Kender det alt for godt, er i 27. Uge Og kaster stadig op....
Jeg fik akupunktur dog uden effekt, medicin ligeledes uden held...
Det er jo et tilbud som du tak takke ja eller nej til, men prøv om du ikke kan få nogen til at køre for dig...
Jeg fik at vide jeg godt måtte få energi drik for at få lidt energi bare ikke for meget.
ELlers små portioner
God bedring

Anmeld

8. maj 2014

-Sigrid-

Sunsmile skriver:

Det lyder alligevel meget ubehageligt, godt at høre at du er kommet over det . Men vildt at du sku ha de piller selvom du fik akupunktur. Men godt at høre at du nu endelig kan nyde graviditeten

Jeg er ikke god til det der graviditetspjat, til gengæld er jeg som skabt til at føde og amme, og så går det nok 

Anmeld

8. maj 2014

Anonymo

Sunsmile skriver:

Sig til lægen, du simpelthen ikke kan komme derhen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.