Kønsscanning, nervøs og fortryder måske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2014

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Gør hvad du har det bedst med. Håber du får de svar du ønsker 

Tusind tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2014

lineog4

Har I været til scanning i dag?

Anmeld

9. maj 2014

elskeratværemor

Anonym skriver:

Jeg skrive (forhåbentlig) som anonym, da jeg ikke har meldt ud til ret mange at jeg er gravid og man ved jo aldrig hvem der læser med 

Barnet er nr. 3 og vi har i forvejen 2 af samme køn. Det er aldrig en nem ting at indrømme, men begge gange håbede jeg lidt på det modsatte køn af hvad jeg fik. Og nu skal jeg så have mit (formentlig) sidste barn og jeg ville lyve hvis jeg sagde at jeg ikke stadig håber på det modsatte køn denne gang.

Derfor vil jeg gerne kende kønnet inden vi fortæller alle om graviditeten. Har bestilt scanning fredag, men nu er jeg helt vildt meget i tvivl om jeg overhovedet tør. For det første har jeg dårlig samvittighed over en "unødvendig" scanning, for det andet så har jeg forsøgt at foreberede mig på samme køn denne gang, for statistisk set så er det jo det eneste vi kan "lave"  Jeg elsker mine børn og kan sagtens elske en af samme køn, men er bange for at jeg vil tage det mere hårdt end jeg håber når jeg får at vide at det er en af samme køn. Bør jeg droppe scanning eller?? 

Tog du afsted til scanningen? :-)

Anmeld

9. maj 2014

emsaroto

Tillykke med graviditeten  

Jeg er generelt i mod kønsscanning. Netop pga sådanne situationer som din.

Jeg har gået to graviditeter uden at kende kønnet, og regner med (hvis jeg skal have flere) også at holde kønnet ukendt der. 

Jeg anbefaler klart, at du ikke skal have kønnet af vide. 

Anmeld

9. maj 2014

vitapigen

Hvordan gik det med scanningen??

Anmeld

9. maj 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Har I været til scanning i dag?

Ja det var vi Men jeg var virkelig glad for at høre andres mening, for jeg fik talt mig selv ned og var faktisk bare opsat på en rask baby til sidst. Jeg fik så mit "ønske" opfyldt mht køn, men jeg har bestemt dårlig samvittighed over at have haft det sådan. Men det er stadig svært at forholde sig til, så er bare mega lettet over at den lille ser ud til at være ok.

Anmeld

9. maj 2014

Anonym trådstarter

emsaroto skriver:

Tillykke med graviditeten  

Jeg er generelt i mod kønsscanning. Netop pga sådanne situationer som din.

Jeg har gået to graviditeter uden at kende kønnet, og regner med (hvis jeg skal have flere) også at holde kønnet ukendt der. 

Jeg anbefaler klart, at du ikke skal have kønnet af vide. 

Sejt at I kunne holde det ud! Synes bestemt også der er noget magisk over det og ville ønske jeg var standhaftig  Første gang fandt vi ud af det få dage før fødslen og det var faktisk rart fordi vi regnede med det modsatte og derfor lige kunne overraskes inden en ret overraskende fødsel. Nu ved vi selvfølgelig bedre, man kan ikke regne med noget som helst

Anmeld

9. maj 2014

Anonym trådstarter

sus1987 skriver:

Tog du afsted til scanningen? :-)

Ja og det er virkelig en dygtig scanner, så vidste det ville blive en god oplevelse uanset hvad.

Men jeg ved ikke om jeg ville vælge en tidlig kønsscanning en anden gang.

Anmeld

9. maj 2014

modesty

Anonym skriver:

Ja det var vi Men jeg var virkelig glad for at høre andres mening, for jeg fik talt mig selv ned og var faktisk bare opsat på en rask baby til sidst. Jeg fik så mit "ønske" opfyldt mht køn, men jeg har bestemt dårlig samvittighed over at have haft det sådan. Men det er stadig svært at forholde sig til, så er bare mega lettet over at den lille ser ud til at være ok.

Du skal ikke have dårlig samvittighed, det er et normalt og menneskeligt ønske. Tillykke. 

Anmeld

10. maj 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Du skal ikke have dårlig samvittighed, det er et normalt og menneskeligt ønske. Tillykke. 

Tak! Det er så dejligt at blive forstået 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.