Musik er en stor del her hjemme fordi vi selv spiller og synger, og da jeg ikke selv er vild med hverken Medina eller Sebach så er det ikke det der kommer på når det er på stereoet
(har så godt nok en datter på 11 der da introducerer lidt Sebach til de små)
Når vi selv skal synge er børnesange mest oplagt fordi vi kan teksterne, men ellers er det lige så ofte en opera der sættes på. Tror ikke det er mere "rigtigt" at børn høre det ene for det andet, det eneste med børnesange er der er en ordskat, og den ordskat også ofte henvises til i andre tekster, bøger osv fordi man tror det som alment kendt at ole har en paraply (og det er sjældent fra H.C Andersens historie børnene kender det) at Rasmus kan være en rapand osv.
Men her hjemme kører der ikke meget musik i baggrunden da jeg efter jeg blev lærer er blevet utrolig lydsvag, så skal vi tale sammen, spille et spil eller lignende så skal der ikke være musik. Sidder vi og tegner, eller andet koncentration uden lyd så er der musik eller faktisk oftere en lydbog. Faktisk forfærdelig nu jeg tænker over det, kan ikke en gang klare min symaskine og musik samtidig, eller støvsuger og musik.... Før i tiden havde jeg altid musik, eller radio kørende og nu bliver jeg nærmest desperat 
Når farmand er alene med dem er der altid musik, og han vælger italiensk musik eller rock
Anmeld