Synger vi for lidt børnesange?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2014

Frk.S

Vi synger meget herhjemme. Freja har efterhånden et ret stort repertoire af børnesange hun selv kan synge.... og hun gør det ofte. 

Men vi hører også en del musik - både børnemusik og alm. Når vi hører radio forsøger hun nogle gange at synge med når det er nogle hun har hørt før. Og så danser og "rocker" hun bare generelt når der er musik på. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2014

M&F&C

Herhjemme hører vi alt slags musik. Og næsten hele tiden er der noget der kører - det er alt fra Bamse og kylling, MGP, diverse børnecd, til Rasmus Seebach og alt mulig andet. De danser til det hele.

Den lille på 1 1/2 elsker også sanglege - så storesøster og jeg får også sunget en del for hende. Den stores ynglings sang lige nu er faktisk "Lille frøken Himmelblå" med Dirch Passer og Gitte Henning (mener jeg hun hedder)......og så kan hun skråle med på alt Seebach

Anmeld

7. maj 2014

Isabella_mor

vi synger en MASSE børnesange. jeg har de små synger sangbogen og den bliver da hevet frem ved puttetid, og der synger jeg alle dem jeg kender og villads ELSKER det..

jeg tror slet ikke jeg ville kunne finde ud af at være mor uden at skulle synge alle de skønne børnesange. 

Anmeld

7. maj 2014

Ciss

Jeg synger meget med mine børn - selv nu, hvor den ældste er startet i skolen.

Jeg sang meget sammen med min mor, da jeg voksede op, og det har bare givet mig så meget! Så det har jeg prioriteret at gøre med mine børn også.

De første par år var det mest rolige sange og småbarnssange. Nu er det meget sanglege og børnesange med lidt finurlig tekst. Jeg prøver bevidst at synge en del af de gamle/traditionelle sange med dem, for de andre får de med sig uanset via børnehave/skole/radio/venner.

Anmeld

7. maj 2014

Clisolka

MyLove E skriver:

Godmorgen

Jeg så i fredags Voice Junior. Der Oland bestemt at hendes skulle synge solen er så rød, mor! DET VAR SÅ SMUKT.
Men der var faktisk ikke rigtig nogen af dem som kendte den? Og jeg kan jo også høre rundt om at det jo ikke er børnesange der bliver sunget af børnene men Medina og Rasmus Seebach.

Vi høre meget radio her hjemme, jeg prøver at vi også høre børne musik. Han høre Sigurd eller Kaj og Andrea, når han skal sove.

I perioder sunger jeg meget. Han ikke rigtig nogen af dem fra radioen, men kan godt genkende dem hvis han høre dem

Hvordan er det hos jer????

Min første tanke, da jeg hørte at de skulle synge den - det gør Oh Land bare ikke imod dem! Men novra det var SMUKT!!

Sjovt du lige laver den tråd i dag 

I går da vi var i den lokale super best, fik hun øje på en mikrofon og gik rundt og sang - faderen var solgt, så selvfølgelig fik hun den med hjem 

Jeg har en pige herhjemme der ææææææælsker at synge - og høre musik  Vi hører meget musik herhjemme, enten radio, MPG osv osv.. Når hun kommer hjem fra børnehaven, så plejer hun lige at få en slapper med MPG mens aftensmaden bliver lavet. Hun er helt vild med at se pigerne danse 

Lørdag morgen gik hun rundt og sang "jamaica, jamaica jamaica" - så måtte moderen en tur på google og finde teksten, for den har vi ikke i hendes sangbøger  Så stod den ellers på børnemusik på anlægget, så fik vi danset lidt rundt 

Mange gange jeg kommer og henter hende i børnehaven, så er hun i puderummet med musik - så hopper og danser de 

Anmeld

7. maj 2014

Karina84

Vores unger ELSKER musik og vi har altid hørt rigtig meget musik herhjemme, dog mest radio og youtube. Engang imellem ryger der også en børne-cd på 

Den store har altid danset og bevæget sig rigtig meget til musik, faktisk så meget at hans DP tit har fortalt hvordan han har stået for sig selv rocket med, fra han var helt lille...

Synge børnesange derimod, det synes jeg ikke vi har været så gode til  Hvis han har sunget, har det været de sange vi selv hører meget  
Men efter han er startet i BH er han selv begyndt at synge rigtig meget, både sange han selv finder på, og sange han hører og synger i BH. Det er bare SÅ hyggeligt!!

Så jeg vil bare sige, at det kan altså sagtens vende, selvom man måske ikke lige selv er så god til at synge børnesange derhjemme.

Den lille på snart 13mdr. er også begyndt at bevæge sig til musik nu, og det er tydeligt at hun synes det er så fedt når vi synger 

Anmeld

7. maj 2014

MyLove E

Karina84 skriver:

Vores unger ELSKER musik og vi har altid hørt rigtig meget musik herhjemme, dog mest radio og youtube. Engang imellem ryger der også en børne-cd på 

Den store har altid danset og bevæget sig rigtig meget til musik, faktisk så meget at hans DP tit har fortalt hvordan han har stået for sig selv rocket med, fra han var helt lille...

Synge børnesange derimod, det synes jeg ikke vi har været så gode til  Hvis han har sunget, har det været de sange vi selv hører meget  
Men efter han er startet i BH er han selv begyndt at synge rigtig meget, både sange han selv finder på, og sange han hører og synger i BH. Det er bare SÅ hyggeligt!!

Så jeg vil bare sige, at det kan altså sagtens vende, selvom man måske ikke lige selv er så god til at synge børnesange derhjemme.

Den lille på snart 13mdr. er også begyndt at bevæge sig til musik nu, og det er tydeligt at hun synes det er så fedt når vi synger 

Elias også lige startet i børnehave ;-) Så der sang altid, mester Jacob bliver synget i tide og utide ;-)

Nå vi køre i bil og han ikke gider mere bliver der ro på bagsædet (eller der bliver sunget med) når vi sætter børne cd på ;-)

Anmeld

7. maj 2014

charlottekri

Herhjemme bliver der mest sunget i badet he he, men ellers bruger vi meget at høre radioplay på mobilen, der er nemlig en kanal med ene børnesange

Anmeld

7. maj 2014

Troldemommi

Vi synger da noget, men faktisk ikke så meget som jeg gerne ville, det må jeg lige arbejde lidt på 

Anmeld

7. maj 2014

CaWi

MyLove E skriver:

Godmorgen

Jeg så i fredags Voice Junior. Der Oland bestemt at hendes skulle synge solen er så rød, mor! DET VAR SÅ SMUKT.
Men der var faktisk ikke rigtig nogen af dem som kendte den? Og jeg kan jo også høre rundt om at det jo ikke er børnesange der bliver sunget af børnene men Medina og Rasmus Seebach.

Vi høre meget radio her hjemme, jeg prøver at vi også høre børne musik. Han høre Sigurd eller Kaj og Andrea, når han skal sove.

I perioder sunger jeg meget. Han ikke rigtig nogen af dem fra radioen, men kan godt genkende dem hvis han høre dem

Hvordan er det hos jer????

Herhjemme synger vi mange børne sange. Men der er virkelig mange hvor jeg ikke kan halvdelen af teksten, eller kun kan omkvædet.
Lige den sang du nævner, har jeg ikke sunget siden de små klasser i folkeskolen.

For os er de bedste "sang tidspunkter", de tidspunkter hvor det er impulsivt. Så vi sidder stort set aldrig med en sangbog. Måske vi gør når han bliver ældre, og evt selv kan læse hvad der står.

Når det er sagt, så gider han aldrig rigtigt at høre børnecd'er herhjemme (i DP gør de det flittigt) men han siger altid "mor radio", for det er åbent bart bedre at høre "alm musik" herhjemme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.