Synger vi for lidt børnesange?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.634 visninger
23 svar
16 synes godt om
7. maj 2014

MyLove E

Godmorgen

Jeg så i fredags Voice Junior. Der Oland bestemt at hendes skulle synge solen er så rød, mor! DET VAR SÅ SMUKT.
Men der var faktisk ikke rigtig nogen af dem som kendte den? Og jeg kan jo også høre rundt om at det jo ikke er børnesange der bliver sunget af børnene men Medina og Rasmus Seebach.

Vi høre meget radio her hjemme, jeg prøver at vi også høre børne musik. Han høre Sigurd eller Kaj og Andrea, når han skal sove.

I perioder sunger jeg meget. Han ikke rigtig nogen af dem fra radioen, men kan godt genkende dem hvis han høre dem

Hvordan er det hos jer????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2014

Pcokate

MyLove E skriver:

Godmorgen

Jeg så i fredags Voice Junior. Der Oland bestemt at hendes skulle synge solen er så rød, mor! DET VAR SÅ SMUKT.
Men der var faktisk ikke rigtig nogen af dem som kendte den? Og jeg kan jo også høre rundt om at det jo ikke er børnesange der bliver sunget af børnene men Medina og Rasmus Seebach.

Vi høre meget radio her hjemme, jeg prøver at vi også høre børne musik. Han høre Sigurd eller Kaj og Andrea, når han skal sove.

I perioder sunger jeg meget. Han ikke rigtig nogen af dem fra radioen, men kan godt genkende dem hvis han høre dem

Vores ELSKER seebach, rock, pop, dance og u name it. Men ikke særlig mange børnesange, da de åbenbart ikke fænger. Sådan har det næsten altid været Og børnecd'erne samler bare støv

Anmeld

7. maj 2014

ESV

MyLove E skriver:

Godmorgen

Vi synger rigtig meget herhjemme. Emilie elsker det og det er noget vi hygger os med sammen. Jeg gør faktisk rigtig meget for at hun hører børnemusik og det mener jeg hverken medina eller seebach lever op til så herhjemme er det åh abe, kaj og Andrea rosa, hr skæg osv hun hører. Hun hører selvfølgelig voksen musik når vi andre hører noget men det er bestemt ikke det hun hører mest. Og det er sådan jeg syntes det skal være!

Anmeld

7. maj 2014

MyLove E

Pcokate skriver:

Vores ELSKER seebach, rock, pop, dance og u name it. Men ikke særlig mange børnesange, da de åbenbart ikke fænger. Sådan har det næsten altid været Og børnecd'erne samler bare støv

Det tro jeg jo på har noget med hvad man som forældre, viser dem hvad man skal høre eller ikke høre ;-)

Elias kan også godt lide alt slags musik, og når han høre en sang i radioen siger han tit, det er den jeg elsker mor ;-)

Men han ELSKER lige nu Sigurd

Anmeld

7. maj 2014

MyLove E

ESV skriver:

Vi synger rigtig meget herhjemme. Emilie elsker det og det er noget vi hygger os med sammen. Jeg gør faktisk rigtig meget for at hun hører børnemusik og det mener jeg hverken medina eller seebach lever op til så herhjemme er det åh abe, kaj og Andrea rosa, hr skæg osv hun hører. Hun hører selvfølgelig voksen musik når vi andre hører noget men det er bestemt ikke det hun hører mest. Og det er sådan jeg syntes det skal være!

Enig

Anmeld

7. maj 2014

Pcokate

MyLove E skriver:

Det tro jeg jo på har noget med hvad man som forældre, viser dem hvad man skal høre eller ikke høre ;-)

Elias kan også godt lide alt slags musik, og når han høre en sang i radioen siger han tit, det er den jeg elsker mor ;-)

Men han ELSKER lige nu Sigurd

Det tror jeg faktisk ikke. 

Vi har bamse og kylling, åh abe cd og mange flere (som mor og far synes er rigtig hyggelige) og vi HADER fx seebach og medina. Men som lille tudede han altid når vi satte børnesangene på, men rokkede til radio/cd med popmusik hos familien. Så vi begyndte bare at høre vores rock lidt oftere og hans pop lidt mere. 

Idag synes han stadig at børnesange er kedelige eller direkte lyder dårligt. Lidt ærgerligt men smag og behag.

Anmeld

7. maj 2014

MyLove E

Pcokate skriver:

Det tror jeg faktisk ikke. 

Vi har bamse og kylling, åh abe cd og mange flere (som mor og far synes er rigtig hyggelige) og vi HADER fx seebach og medina. Men som lille tudede han altid når vi satte børnesangene på, men rokkede til radio/cd med popmusik hos familien. Så vi begyndte bare at høre vores rock lidt oftere og hans pop lidt mere. 

Idag synes han stadig at børnesange er kedelige eller direkte lyder dårligt. Lidt ærgerligt men smag og behag.

Men ja det er jo smag og behag ;-)

Men bare han kan lide musik ;-);-);-)

Anmeld

7. maj 2014

Pcokate

MyLove E skriver:

Men ja det er jo smag og behag ;-)

Men bare han kan lide musik ;-);-);-)

Det jo det. 

Anmeld

7. maj 2014

Masig

Altså jeg tænker at børn jo også kan have deres egen smag i musik ligesom vi andre kan. Og hvis de bedst kan lide Medina og Rasmus Seebach, så lad dem da høre det. Afhængig af alderen er det jo ikke altid teksterne men ligeså meget melodien og takten de lytter til, tænker jeg. Og det kan jo godt være de synes at "voksen-musik" har en god melodi...

Her hører vi heller ikke særlig meget børnemusik. Radioen kører som regel så det er jo forskelligt hvad vi hører. Han virker ikke voldsomt interesseret i børnemusik, hverken fra CD eller TV, men synes det er hyggeligt når vi selv sidder og synger og han kan være lidt med. Nu er han jo kun lige knap 2, så det er jo også begrænset hvad han kan, men han danser generelt mere til voksen musik end børnemusik, og det er altså ok med mig. Men der bliver selvfølgelig sunget børnesange med ham både herhjemme og hos dagplejen... (nok mest hos dagplejen, da jeg ikke er voldsomt stor fan af at synge )

Anmeld

7. maj 2014

MoarMoar

Hjemme hos os synger vi også meget.

Vi synger altid godnatsange og den sidste sang er altid Solen er så rød mor.

Min mor sang altid Solen er så rød mor for mig som barn :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.