Blandingshund der fryser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2014

Laulund87

Tak skal I have for svar!

Jeg fik købt noget på nettet i går som skulle komme inden for et par dage, men nøj hvor er det svært at finde noget der er så småt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2014

SandraXOXO

Køb en strik der går ned omkring maven. Da vores var hvalp frøs hun også som jeg ved ikke hvad og det første stykke tid nød hun slet ikke at være ude, det hjalp med en lækker strik, nu er hun voksen og holder fint varmen selv og eeeeelsker at være ude, måske jeres også vokser fra at fryse. :-) vores er også en chihuahua blandet med noget.

Anmeld

7. maj 2014

o1Mutte

Laulund87 skriver:

Hvad race er hun? Puha han skal jo ikke fryse, men det er jo ved at være sommer.

Nå, men jeg må nok ud og finde et lille stykke tøj til ham til det bliver rigtig sommer

Hun er en blanding af Dansk svensk gårdhund og Boston Terrier. Lærte så senere at boston terrieren ikke har underuld, og det har hun så arvet. Så derfor frøs hun så meget. Kun er stadig meget kulsk (hedder det det? ) selvom hun er voksen nu. 

Anmeld

7. maj 2014

Carina:-)

Dem jeg kender med små hunde bruger dækken når det er under 20 grader .

Min veninde sagde på et tidspunkt at hun havde fået af vide at hvis de fryser så kan de lynhurtigt få en blære betændelse- så helt klart et dækken til smuksakken

Anmeld

7. maj 2014

Loa

Nårh hvor er han cute

Tænker om man bliver nødt til at gå med ham ude indtil han laver noget og så skynde sig hjem når han har lavet noget.
Så han ved han ikke slipper før han har lavet det han skal.

Men selvfølgelig er det mega synd hvis han fryser, lille pus.
Ville nok også prøve med noget tøj at en art til at tage det værste kulde.
Vores mops havde også lille sweater og dækken (hedder det det til en hund) da han var helt lille...

Nu er han 6 år og småtyk, men er dog stadig ikke til at drive ud i regnvejr

Anmeld

7. maj 2014

*Mor Til Albert*

Laulund87 skriver:

Vi har en lille blandingshvalp og han er chihuahua, fransk bulldog og mops.

Han vil IKKE være ude overhovedet og ryster over hele kroppen. Han ved godt han skal besørge udenfor, men han venter til han kommer ind med at gøre det fordi han ikke vil være ude

Jeg har snakket med både dyrlæger og forskellige dyrehandler som siger noget forskelligt. Nogle mener han er spændt fordi det er en ny, stor verden og andre mener han ganske enkelt fryser.

Han er jo en lille fis på knap 1 kg og der er ikke meget pels på mavsen hehe, men jeg vil heller ikke give han et dækken af en art på, hvis det bare er pjat

Nogle kloge hoveder?

Han er godt nok kær!
Vi har selv en Chihuahua-dreng. Han er godt nok langhåret, men han kan også godt fryse om vinteren. Han har strikketrøje på, og det fungerer fint. 

Anmeld

7. maj 2014

Laulund87

Loa skriver:

Nårh hvor er han cute

Tænker om man bliver nødt til at gå med ham ude indtil han laver noget og så skynde sig hjem når han har lavet noget.
Så han ved han ikke slipper før han har lavet det han skal.

Men selvfølgelig er det mega synd hvis han fryser, lille pus.
Ville nok også prøve med noget tøj at en art til at tage det værste kulde.
Vores mops havde også lille sweater og dækken (hedder det det til en hund) da han var helt lille...

Nu er han 6 år og småtyk, men er dog stadig ikke til at drive ud i regnvejr

Tak

Vi har lige været ude at gå en lang tur hvor vi også gik rundt på en boldbane, ca en times tid. Han tissede en ordentlig sø da vi kom indenfor Han frøs ikke, men det er også lunt i dag. Er dog også begyndt at tro at der foregår så meget udenfor og det er så spændende, at han ikke har tid til at gøre det han skal

Har bestilt en slags dækken til ham så må vi se om det hjælper

Anmeld

7. maj 2014

Laulund87

*Heidi* skriver:

Han er godt nok kær!
Vi har selv en Chihuahua-dreng. Han er godt nok langhåret, men han kan også godt fryse om vinteren. Han har strikketrøje på, og det fungerer fint. 

Ja han er en charmer Hvor stor er din chihuahua? Vi er spændte på hvor stor han bliver for en fransk bulldog er jo robust i det

Har din kun tøj på om vinteren?

Anmeld

7. maj 2014

*Mor Til Albert*

Laulund87 skriver:

Ja han er en charmer Hvor stor er din chihuahua? Vi er spændte på hvor stor han bliver for en fransk bulldog er jo robust i det

Har din kun tøj på om vinteren?

Min vejer ca. 3,5 kg, og han har kun tøj på når det er vinter. 
Jeg kan forstå at jeres stadig er en hvalp, og så er det klart, at han ikke har opbygget et godt fedtlag endnu til at holde på varmen. Det kommer. 

Anmeld

7. maj 2014

MissTas

Laulund87 skriver:

Vi har en lille blandingshvalp og han er chihuahua, fransk bulldog og mops.

Han vil IKKE være ude overhovedet og ryster over hele kroppen. Han ved godt han skal besørge udenfor, men han venter til han kommer ind med at gøre det fordi han ikke vil være ude

Jeg har snakket med både dyrlæger og forskellige dyrehandler som siger noget forskelligt. Nogle mener han er spændt fordi det er en ny, stor verden og andre mener han ganske enkelt fryser.

Han er jo en lille fis på knap 1 kg og der er ikke meget pels på mavsen hehe, men jeg vil heller ikke give han et dækken af en art på, hvis det bare er pjat

Nogle kloge hoveder?

Jeg har en ren chihuahua hund, som opførte sig lige sådan, da vi lige havde fået ham da han var 11 uger gammel. han var ekstremt lille 750g. og han var simpelthen bare vange for at være derude fordi det hele var så stort og nyt.. han kom faktisk ikke ud de første 3-4 uger før han blev lidt større. Derefter var der ingen problemer.. Så måske den er bange fordi det er så nyt og stort for sådan en bette en. det var hvert fald det der var galt her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.