Blandingshund der fryser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.629 visninger
23 svar
16 synes godt om
6. maj 2014

Laulund87

Vi har en lille blandingshvalp og han er chihuahua, fransk bulldog og mops.

Han vil IKKE være ude overhovedet og ryster over hele kroppen. Han ved godt han skal besørge udenfor, men han venter til han kommer ind med at gøre det fordi han ikke vil være ude

Jeg har snakket med både dyrlæger og forskellige dyrehandler som siger noget forskelligt. Nogle mener han er spændt fordi det er en ny, stor verden og andre mener han ganske enkelt fryser.

Han er jo en lille fis på knap 1 kg og der er ikke meget pels på mavsen hehe, men jeg vil heller ikke give han et dækken af en art på, hvis det bare er pjat

Nogle kloge hoveder?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2014

o1Mutte

Laulund87 skriver:

Vi har en lille blandingshvalp og han er chihuahua, fransk bulldog og mops.

Han vil IKKE være ude overhovedet og ryster over hele kroppen. Han ved godt han skal besørge udenfor, men han venter til han kommer ind med at gøre det fordi han ikke vil være ude

Jeg har snakket med både dyrlæger og forskellige dyrehandler som siger noget forskelligt. Nogle mener han er spændt fordi det er en ny, stor verden og andre mener han ganske enkelt fryser.

Han er jo en lille fis på knap 1 kg og der er ikke meget pels på mavsen hehe, men jeg vil heller ikke give han et dækken af en art på, hvis det bare er pjat

Nogle kloge hoveder?

Da jeg fik min tæve frøs hun som ind i h... Hun stod og skiftede poter at stå på. Vi fik hende i dec. Jeg købte aldrig et dækken til hende. Hvilket jeg har fortrudt, da hun var lang tid om at blive renlig.. 

Så ville helt klart forsøge med et dækken.  

Anmeld

6. maj 2014

Laulund87

o1Mutte skriver:

Da jeg fik min tæve frøs hun som ind i h... Hun stod og skiftede poter at stå på. Vi fik hende i dec. Jeg købte aldrig et dækken til hende. Hvilket jeg har fortrudt, da hun var lang tid om at blive renlig.. 

Så ville helt klart forsøge med et dækken.  

Hvad race er hun? Puha han skal jo ikke fryse, men det er jo ved at være sommer.

Nå, men jeg må nok ud og finde et lille stykke tøj til ham til det bliver rigtig sommer

Anmeld

6. maj 2014

Lotus86

Jeg synes helt klart du skal forsøge dig med et dækken til ham.

Anmeld

6. maj 2014

Laulund87

Lotus86 skriver:

Jeg synes helt klart du skal forsøge dig med et dækken til ham.

Ja det må det vist ende med. Og kommer lige i tanke om at han var ude det meste af dagen de par dage hvor der var omkring 20 grader, så det må da være kulden

Anmeld

6. maj 2014

Lotus86

Laulund87 skriver:

Ja det må det vist ende med. Og kommer lige i tanke om at han var ude det meste af dagen de par dage hvor der var omkring 20 grader, så det må da være kulden

Det lyder sådan Hans mave er jo heller ikke langt fra den kolde jord, så der er ikke noget at sige til hvis han bliver kold

Anmeld

6. maj 2014

Laulund87

Lotus86 skriver:

Det lyder sådan Hans mave er jo heller ikke langt fra den kolde jord, så der er ikke noget at sige til hvis han bliver kold

Nej og der er heller ingen pels hehe. Hmm men det er godt nok svært at finde noget der er så småt, men det må da findes

Anmeld

7. maj 2014

Vivienne

Sikke en skønhed!!!

Tror det er en blanding af at det er lidt koldt for sådan en lille en og at det er et nyt sted (gør ham bange/nervøs).

Da jeg fik min chihuahua havde jeg samme problem. Han skal bare vænne sig til jer, og stedet, samt blive lidt større, så går det nok. Men det ville ikke skade med et lille tæppe. Det giver varme og tryghed

Anmeld

7. maj 2014

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Så lille en hund bør have dækken/trøje på når det ikke er varmere end det er(solen er ikke fremme meget pt) og når nu hvalpen viser dig at den fryser- den ryster og vil ikke ud, så er det ikke pjat at give den dækken på. 

Anmeld

7. maj 2014

Savannah

Havde samme problem da min var hvalp, også en chihuahua blanding. Jeg købte en lille jakke til hende og det hjalp en del. Tror også det hjalp at hun blev større, hun virkede bevidst og usikker omkring hendes størrelse.

Hun fryser stadig somme tider, og får jakke på når det regner også. Jeg købte en Buster jakke til hende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.