Vi havde samme problem med min datter, men hun var også vant til at jeg altid puttede fordi hun fik en godnat tår indtil hun var 1,5 år.
Jeg synes også det var fint at putte hende altid, men da lillebror kom (da var hun 2,5 år) blev det bare alt for hårdt, at det altid var mig der skulle putte begge unger. Så vi tog kampen op og sagde til hende, at mor og far skiftes til at putte i dag er det far og i morgen er det mor. Hun blev også vildt sur og græd i starten, men efter et par aftener havde hun vænnet sig til det og nu hvor hun er 4 er det stadigvæk sådan. Nu kan hun dog godt få lov til, at vælge hvem der skal putte en gang imellem.
Her handlede det også om, at far blev ked af det, at han kunne bruges lige ind til sengetid også skulle han bare holde sig væk.
Jeg gjorde det, at jeg de første par gange sagde godnat også gik jeg væk (ud i køkkenet eller noget) så jeg ikke var til syne for hende. Men det var enormt hårdt for mig, at hun bare græd og græd jeg vil have mor.
Men hold ud, det skal nok ændre sig når de finder ud af, at far også er god til at putte
Anmeld