Jeg har ikke læst alle svar, så undskyld hvis jeg svarer noget der er foreslået.
Herhjemme havde vi en periode hvor Felix var VIRKELIG morsyg. Det er forsåvidt ok, men jeg var ved at være slidt op af, at det kun var mig der kunne bruges! Mig der skulle hjælpe ved aftensmaden, skulle putte, skifte alle bleer, bade, hente/bringe, lege, læse, børste tænder, klippe negle osv. Min mand vil rigtig gerne deltage så det er ikke fordi han skubbede det over på mig.
Vi besluttede os for, at vi skiftes til at putte. Hveranden aften er det mig og de andre far. I starten protesterede Felix HELT vildt. Som i virkelig meget! Min mand holdt fast, og da vi efter et par aftener ikke havde haft held med at bakke op om at "i dag er det fars tur", "nu skal i læse en hyggelig bog sammen" osv., begyndte jeg at gå en tur når putteriet stod på. Det var en lettelse for os alle (også at have muligheden, den har alle selvfølgelig ikke), for Felix vidste jeg ikke kunne træde til, min mand vidste at jeg ikke stod på spirng for at blande mig, og jeg fik en halv til en hel times frisk luft og let motion som lige klarede tankerne efter en lang arbejdsdag.
Edit:
Det er nogle måneder siden, men vi holder fast i hveranden aften. Felix vil som regel helst puttes af mig, men hygger sig nu også de aftener det er far. Min mand siger altid (når Felix spørger hvem der putter) "I dag er det mig, jeg har glædet mig hele dagen - hvad skal vi læse?!" og så finder de to en bog og hygger sig om det. Det hænder selvfølgelig at vi bytter dage, men det er vores behov der afgører det..)
Anmeld