Hvornår fødte du ? Førstegangs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2014

mommy1991

Maja91 skriver:

Hej førstegangs kvinder der har født

Nu jeg lidt nys omkring hvor tæt på termin i fødte :-) svar endelig på spørge skema. 

Mig giv gerne en beskrivelse af forløbet og hvordan i havde det omkring termin ?

Jeg fødte 39+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2014

lineog4

4 dage over 1., 2 og 3. Gang - præcis som et urværk
men 4. Gang måtte jeg blive sat i gang en uge over

Anmeld

3. maj 2014

Katia Juul Skovgaard

Maja91 skriver:

Nu jeg lidt nys omkring hvor tæt på termin i fødte :-) svar endelig på spørge skema. 

Mig giv gerne en beskrivelse af forløbet og hvordan i havde det omkring termin ?

Er du sikker på du vil høre hvordan man havde det?

Jeg havde det elendigt. 20 liter væske i kroppen, 33 kg ekstra i det hele og højgravid i sommeren (juli sidste år)

De sidste 5 uger før termin var jeg til tjek en gang om ugen da mit blodtryk var helt i vejret, dog ikke højt nok til at de ville gøre noget og baby i maven havde det godt. 

Alle omkring mig havde tegnblødning, slimpropper der gik og endda veer, jeg havde minus tegn til noget som helst.. Var så misundelig på hende Kate der er gift med Prins Wlliam, hun fødte en uge før mig

Jeg var meget slemt ramt, så det er jo heldigvis ikke alle der har det som jeg. Er så overhovedet ikke blevet skræmt af det

Sjovt nok glemte man alt elendighed da han endelig var kommet til verden

Held og lykke med det hele 

Anmeld

3. maj 2014

BigHope13

Maja91 skriver:

Har stemt blankt. Blev sat igang 41+3 og fødte senere samme dag

Anmeld

3. maj 2014

Anna2706

Jeg fødte 40+5 :0) 

Anmeld

3. maj 2014

Jj1709

Jeg fødte 5 uger før termin 

Havde ingen tegn til det som sådan, min slimprop gik sent aftenen inden.. 

Anmeld

3. maj 2014

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

har stemt blank.

Havde det fint i hele graviditeten, blev sat i gang 41 + 4 og fødte 42 + 0 altså 2 uger over termin. En meget lang fødsel på 34 timer, fra første ve, der endte  med 3 grads bristning og stor stor pige på 4500 g og 56 cm. Har i dag knap 7 mdr efter en dejlig stor basse pige på 13 kg ;-) 

Anmeld

3. maj 2014

Kamulla

4dage over

havde sovet længe den dag jeg fødte.. Men havde også undladt at gå på toilettet da jeg bare var såååå træt... Så havde ondt i blæren følte jeg... Tissede men havde stadig øm blærer.. Gik i bad og havde bare sådan en doven dag.. Gad ikke ligge makeup og heller ej rTørre mit hår som jeg ellers havde gjort hver morgen under graviditeten... Omkring  kl 14:30 får jeg første ve ogd er går få min før næste igen kommer og så er der ellers ve storm... Hane r født 17:35

Anmeld

4. maj 2014

Taco78

Profilbillede for Taco78
Maja91 skriver:

Første gang (i 2004) fødte jeg 19 dage (42+5) over termin - blev sat i gang og det tog 3 dage.. Hun ville bare ikke ud

/ Taco78 

Anmeld

4. maj 2014

Bak

Maja91 skriver:

Har ikke stemt. Fødte 40+6. Efter en omgang "hygge" gik plukveerne i gang og holdt så slet ikke op Det var om formiddagen. Havde så plukveer med 10-15 minutters interval gennem hele dagen. Ved 18-19-tiden var det rigtige veer, hvor jeg skulle koncentrere mig om vejrtrækningen. Ved 2-tiden fik jeg vestorm efter vandet var gået. Kl 3:10 var jeg på fødegangen og 4 cm åben. Kl 4:42 var Lillepigen født. Så det gik meget stærkt til sidst. Fra 4-10 cm på omkring 1 time.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.