Aya eller Lia....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2014

AnthonsMor

Anonym skriver:

Vi er nu nede på to navne på listen til den lille pige vi regner med kommer sidst i september: Aya og Lia.

Hvilket synes du bedst om? Jeg vil også meget gerne høre hvilke associationer giver de hver især giver?

Aya, fordi det hed den søøøøødeste lille pige i en børnehave jeg var praktikant i - hun kom ALTID til mig, selvom jeg kun var i virksomhedspraktik

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2014

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Det kommer nok an på, hvilken betydning man tillægger navnet Min datter er ikke kaldt Aya pga. den muslimske betydning, men fordi, at jeg synes, at navnet er hamrende smukt. Første gang jeg stødte på navnet var for ca. 15 år siden, hvor en dansk pige på min gamle skole hed det

Det er rigtigt aya er jo også både japansk og hebraisk...

Anmeld

2. maj 2014

Ayasmor

Anonym skriver:

Det er rigtigt aya er jo også både japansk og hebraisk...

Lige præcis

Anmeld

2. maj 2014

Anonym trådstarter

AnthonsMor skriver:

Aya, fordi det hed den søøøøødeste lille pige i en børnehave jeg var praktikant i - hun kom ALTID til mig, selvom jeg kun var i virksomhedspraktik

Anmeld

2. maj 2014

BabyMus

Anonym skriver:

Vi er nu nede på to navne på listen til den lille pige vi regner med kommer sidst i september: Aya og Lia.

Hvilket synes du bedst om? Jeg vil også meget gerne høre hvilke associationer giver de hver især giver?

Åh svært at vælge mellem lige nøjagtig disse to! De er så fine på hver deres måde.

Jeg tænker de unge mødre når jeg hører Lia (uden det er noget dårligt, bare fordi tre af dem der er med nu hedder noget med Lia) og Aya der tænker jeg på ingen måde noget fra koranen, men et smukt navn og så lige hende den pige jeg havde i børnehaven

Anmeld

3. maj 2014

BabyMus

Anonym skriver:

Så nu har jeg sovet på det, og er kommet frem til Aya! Uden at afsløre noget, så kan jeg jo næsten godt gætte hvem du er  så jeg synes det passer bedst sammen med de andre navne når jeg prøver at sige det. Jeg synes Aya er mere i samme stil, sådan lidt "det bliver i familien"-agtig når man siger det, hvorimod Lia bliver meget let og prinsesse-agtig når man siger det sammen med de andre. Ved ikke om det gav mening hehe, men bare det jeg tænker når jeg siger de to navne sammen med de andre.

Og så vil jeg også stadig sige, at jeg tror altså ikke nogle ville begynde at tænke noget med at det er et muslimsk navn og et vers fra koranen og hvad du ellers har tænkt på. Det er jo netop et navn der er kommet frem de sidste par år og flere og flere helt almindelige danske blege børn med lyst hår og blå øjne hedder det. Så synes det ville være synd at fravælge det pga. det. Og så vidt jeg husker, så var det også Aya I talte om sidste år.

Jeg synes stadig at Lia er sødt, men synes bare Aya passer bedre sammen med de andre når man siger det. Nå, men det var bare lige min mening efter jeg har sovet på det.

Anmeld

3. maj 2014

Anonym trådstarter

BabyMus skriver:

Så nu har jeg sovet på det, og er kommet frem til Aya! Uden at afsløre noget, så kan jeg jo næsten godt gætte hvem du er  så jeg synes det passer bedst sammen med de andre navne når jeg prøver at sige det. Jeg synes Aya er mere i samme stil, sådan lidt "det bliver i familien"-agtig når man siger det, hvorimod Lia bliver meget let og prinsesse-agtig når man siger det sammen med de andre. Ved ikke om det gav mening hehe, men bare det jeg tænker når jeg siger de to navne sammen med de andre.

Og så vil jeg også stadig sige, at jeg tror altså ikke nogle ville begynde at tænke noget med at det er et muslimsk navn og et vers fra koranen og hvad du ellers har tænkt på. Det er jo netop et navn der er kommet frem de sidste par år og flere og flere helt almindelige danske blege børn med lyst hår og blå øjne hedder det. Så synes det ville være synd at fravælge det pga. det. Og så vidt jeg husker, så var det også Aya I talte om sidste år.

Jeg synes stadig at Lia er sødt, men synes bare Aya passer bedre sammen med de andre når man siger det. Nå, men det var bare lige min mening efter jeg har sovet på det.

Hehe - tænkte godt du måske ville være en af dem der gættede mig da du har været dejligt aktiv i mine navnetråde

Du har ret i det mere er samme stil! Det er jo også hebraisk lige som de andres
Må dog så gå på kompromis med mit "det skal staves som det siges, da jeg synes det er grim med j (Aja)... Men det må jeg så komme over

Min mand er klart mest til Aya og jeg er lige vild med de to navne, så det bliver jo nok Aya

Anmeld

3. maj 2014

lineog4

Jeg kan rigtig godt lide begge navne, foreslog Aya en gang for min mand men det gik slet ikke da det på italiensk betyder av - og på hans dialekt noget mere jeg ikke kan huske
Jeg må så indrømme jeg efterhånden synes der er rigtig mange der hedder det og jeg har det med Aya som med Vigga at det var "anderledes" de første par gange og nu er et modenavn.

Lia har jeg jo selv, og har både rigtig svært ved folk vælger det, men er samtidig også: dejligt andre kan lide det. For da vi valgte det i tidernes morgen havde jeg ikke hørt det overhovedet her i DK (i Italien er det ikke normalt men alligevel - det er den latinske udgave af Lea, og er forresten Dinas mor i Biblen).
Jeg synes stadig Lia er et af de smukkeste pigenavne (selvsagt sammen med Dina () og ville uden tøven vælge det.

og tror nu også jeg ved hvem du er og synes anderledes nemlig at Aya bliver for prinsesse sammen med de andre - skægt som man er forskellige  Ig mærkeligt nok tænker jeg arabisk prinsesse alla Jasmin, for forbinder ellers ikke Aya med arabisk, men lige i sammensætning med de andre navne (hvis jeg har gættet rigtigt) gør jeg

Anmeld

3. maj 2014

Vik

Jeg synes at begge navne er fine, er dog mest til Lia vores datter hedder Angelia og bliver tit kaldt for Lia

Anmeld

3. maj 2014

lineog4

Og hov du spurgte om associationer der er begge navne for mig i samme kasse i hovedet.
Det er søde piger, lidt stille og rolige. I de afdæmpede farver og kjoler, lidt drømmende. Men på den gode måde, den rummelige, ikke krukkede måde.

Men de er ikke de kreative, skøre, mærkelige alla Yrsa (som jeg i denne tid er faldet fuldstændig for). De er mere sociale, rummelige, gode venner og rolige....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.