Aya eller Lia....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2014

tarkoflen

Anonym skriver:

Var det et dansk barn?

Altså hendes mor er fra Columbia, men adopteret og har intet med sine biologiske forældre eller fædreland at gøre, så ja helt dansk er hun ikke af udseende, men hun er meget lys og Aya ville du ikke vide havde en mor der ikke er af dansk oprindelse. Hun har brunt hår, men det er der jo mange børn der har

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2014

Ayasmor

Helt klart Aya Jeg er selv helt tosset med navnet og derfor hedder min datter også Aya

Anmeld

2. maj 2014

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Altså hendes mor er fra Columbia, men adopteret og har intet med sine biologiske forældre eller fædreland at gøre, så ja helt dansk er hun ikke af udseende, men hun er meget lys og Aya ville du ikke vide havde en mor der ikke er af dansk oprindelse. Hun har brunt hår, men det er der jo mange børn der har

Så er hun dansk

Det er bare fordi den eneste Ayah jeg selv har kendt var halvt muslim og jeg ved det (bl.a.) er et muslimsk navn, så jeg tænker jo på om folk vil synes det er mærkeligt et pæredansk barn hedder det

Men altså et navn som yasmin/jasmin er også for mig et navn til muslimske piger, men det er jo ikke unormalt til et dansk barn i dag

Anmeld

2. maj 2014

A&F

Anonym skriver:

Det ved jeg godt ayat eller Ayah....
det er også et hebraisk og japansk navn...

Men det er faktisk mest det der gør at jeg har mine "forbehold" for det bliver formentligt en lille bleg, blåøjet blond pige der kommer ud

Hahaha , ja min niece hedder Ayat. Held og lykke med navngivning

Anmeld

2. maj 2014

Anonym trådstarter

A&F skriver:

Hahaha , ja min niece hedder Ayat. Held og lykke med navngivning

tak

Anmeld

2. maj 2014

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Helt klart Aya Jeg er selv helt tosset med navnet og derfor hedder min datter også Aya

Det er også smukt

Kan bare ikke finde ud af om det er for "muslimsk"

Anmeld

2. maj 2014

tarkoflen

Anonym skriver:

Så er hun dansk

Det er bare fordi den eneste Ayah jeg selv har kendt var halvt muslim og jeg ved det (bl.a.) er et muslimsk navn, så jeg tænker jo på om folk vil synes det er mærkeligt et pæredansk barn hedder det

Men altså et navn som yasmin/jasmin er også for mig et navn til muslimske piger, men det er jo ikke unormalt til et dansk barn i dag

Nå på den måde dansk, ja det er hun jeg tænkte på udseendet

Jeg tænker det ikke som et muslimsk navn og har faktisk også tænkt på det som en mulighed hvis vi får en pige mere! Synes det passer ret fint med Thea, selvom det er knap så eksotisk

Anmeld

2. maj 2014

Anonym trådstarter

majba skriver:

Jeg ved ikke hvad det er med Lia, men jeg syntes bare ikke det er godt. Det mindre midt lidt for mig om en pige fra et socialt udsat område. 

Aya forbinder jeg med en rigtigt bog om på den gode måde! Følger en blog hvor de har de smukkeste pige der hedder aya! Så stemmer helt sikker for aya!��

Den association har jeg aldrig hørt til Lia før - og har den naturligvis heller ikke selv

Men tak for svar

Anmeld

2. maj 2014

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Nå på den måde dansk, ja det er hun jeg tænkte på udseendet

Jeg tænker det ikke som et muslimsk navn og har faktisk også tænkt på det som en mulighed hvis vi får en pige mere! Synes det passer ret fint med Thea, selvom det er knap så eksotisk

Anmeld

2. maj 2014

Ayasmor

Anonym skriver:

Det er også smukt

Kan bare ikke finde ud af om det er for "muslimsk"

Det kommer nok an på, hvilken betydning man tillægger navnet Min datter er ikke kaldt Aya pga. den muslimske betydning, men fordi, at jeg synes, at navnet er hamrende smukt. Første gang jeg stødte på navnet var for ca. 15 år siden, hvor en dansk pige på min gamle skole hed det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.