Besøgte I børnehaven inden opskrivning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2014

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Jeg er pædagog i en integreret institution, hvor jeg er i børnehaven. 

Vi anbefaler altid at komme ned og se stedet, og tag gerne den lille med, især hvis det er et børnehavebarn. Mærk stedet, stemningen og personalet. Kan du se om børnene er i højsædet, i huset, og er det et sted du fornemmer du har lyst til at aflevere dine børn hver dag med en god mavefornemmelse..

Vi plejer at sige at børnene trives allerbedst hvis der er TRYGGE forældre :-) 

Hos os foregår det sådan at vi bliver ringet op og så er det en af os pædagoger der aftaler en tid om rundvisning. Vi viser rundt og fortæller om virksomhedsplan, dagligdagen i huset og hvad der ellers måtte være. Vi sætter en halv time af, men har også tid til lidt mere hvis der er interesse for det. 

Forældrene er gerne "tidligt" ude, og når man så får selve pladsen, ja så kommer man på et besøg mere, og denne gang vil det være godt hvis barnet er med.. :-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2014

M &.I

Ja som overskriften siger, var du/I ude at se på børnehaven, inden jeres barn blev skrevet op til børnehaven?

Hvis I var derude, hvordan foregik besøget?

Og hvis der er pædagoger herinde, er det noget I oplever tit, at blive kontaktet langt inden opstart?

Der er stadig 6 måneder til vores datter skal i børnehave og hun er faktisk allerede skrevet på venteliste de nærmeste. Men jeg er meget i tvivl om, vi har valgt den rigtige som første prioritet. Jeg synes det hele lyder meget fint, når jeg læser om stederne på nettet og besøger deres legepladser efter lukketid, men jeg kan jo ikke fornemme stemningen på stuerne, personalet osv.

Ja det har jeg, det var med gruppe man kan stille spørgesmål, men da jeg skulle se anden fik jeg lov til at komme alene i stede for gruppe, da hun kunne se jeg var bekymre... så ja det er bedst se forskellig og se hvad der er derind og hvordan de ser ud, før du skrive pladsanvisning

Anmeld

30. april 2014

LilleMie

Inger skriver:

Jeg er pædagog i en integreret institution, hvor jeg er i børnehaven. 

Vi anbefaler altid at komme ned og se stedet, og tag gerne den lille med, især hvis det er et børnehavebarn. Mærk stedet, stemningen og personalet. Kan du se om børnene er i højsædet, i huset, og er det et sted du fornemmer du har lyst til at aflevere dine børn hver dag med en god mavefornemmelse..

Vi plejer at sige at børnene trives allerbedst hvis der er TRYGGE forældre :-) 

Hos os foregår det sådan at vi bliver ringet op og så er det en af os pædagoger der aftaler en tid om rundvisning. Vi viser rundt og fortæller om virksomhedsplan, dagligdagen i huset og hvad der ellers måtte være. Vi sætter en halv time af, men har også tid til lidt mere hvis der er interesse for det. 

Forældrene er gerne "tidligt" ude, og når man så får selve pladsen, ja så kommer man på et besøg mere, og denne gang vil det være godt hvis barnet er med.. :-) 

1000 tak for svar  Dejligt at høre lidt mere om det i detaljer! Jeg har aftalt med den ene institution nu, at vi tager derned en formiddag i næste uge 

Jeg kan mærke, at det bliver rart at se stedet indefra og få en føling med stedet 

Anmeld

30. april 2014

MorDk

Da vi flyttede til anden kommune skrev vi vores søn op i 2 inst. Heldigvis fik han den tættest på. Vi havde ikke besøgt nogle af dem. Vi tog chancen og var heldigvis MEGET heldige. Det er bare verdens bedste instituition 

Anmeld

1. maj 2014

Nadia&Daniel

LilleMie skriver:

Ja som overskriften siger, var du/I ude at se på børnehaven, inden jeres barn blev skrevet op til børnehaven?

Og hvis der er pædagoger herinde, er det noget I oplever tit, at blive kontaktet langt inden opstart?

Der er stadig 6 måneder til vores datter skal i børnehave og hun er faktisk allerede skrevet på venteliste de nærmeste. Men jeg er meget i tvivl om, vi har valgt den rigtige som første prioritet. Jeg synes det hele lyder meget fint, når jeg læser om stederne på nettet og besøger deres legepladser efter lukketid, men jeg kan jo ikke fornemme stemningen på stuerne, personalet osv.

Nej - for vi kendte huset/pædagogerne (både min mand og min svigerinde har gået der - det er både vs og bh - og det er de samme pædagoger som har passet manden/svigerinden)

Anmeld

1. maj 2014

B&J

det her er lidt anderledes men

Daniel havde set børnehaven inden vi besluttede os fordi når de er på tur osv. så får dagplejen lov at være der så på den måde havde han set den og været der og kendte den.

så vi skrev os op også kom vi på besøg 3 gange inden han skulle starte vi skulle bare lade ham lege og være med og de tog ham i hånden og sagde skal vi ikke det mens vi sad og fik en snak et andet sted... men vi holder meget af børnehaven og de er sååå søde

Anmeld

1. maj 2014

Clisolka

Nej det var jeg ikke 

Min datter gik i vuggestue i samme hus, så jeg kendte samtlige pædagoger inden hun startede 

Nu skal hun starte i en ny børnehave 1/8 (hendes børnehave lukker), så der vil jeg gerne lige se den inden første dag. Men lillebror skal muligvis indkøres i vuggestuen i samme hus, så jeg venter lige og ser (han skal starte vuggestue 1/6)  Uanset hvad bliver han rykket med 1/8 

Hvad med at ringe og høre, om du må komme forbi en dag og kigge? Det ved jeg at man kan her i min kommune med de forskellige institutioner 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.