Besøgte I børnehaven inden opskrivning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2014

BabyMus

LilleMie skriver:

Ja som overskriften siger, var du/I ude at se på børnehaven, inden jeres barn blev skrevet op til børnehaven?

Hvis I var derude, hvordan foregik besøget?

Og hvis der er pædagoger herinde, er det noget I oplever tit, at blive kontaktet langt inden opstart?

Der er stadig 6 måneder til vores datter skal i børnehave og hun er faktisk allerede skrevet på venteliste de nærmeste. Men jeg er meget i tvivl om, vi har valgt den rigtige som første prioritet. Jeg synes det hele lyder meget fint, når jeg læser om stederne på nettet og besøger deres legepladser efter lukketid, men jeg kan jo ikke fornemme stemningen på stuerne, personalet osv.

Da jeg arbejde i børnehave, der var der tit nogle forældre der kom på besøg og blev vist rundt. De havde aftalt tid i forvejen så de kunne blive vist rundt af lederen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2014

LilleMie

Carina:-) skriver:

En halv times tid tog det - Vi kom om formiddagen ,der er der bedst tid og man får et godt indblik i deres rutiner

Mange tak for svar  Jeg må ringe og høre, hvornår det passer dem!

Anmeld

30. april 2014

LilleMie

BabyMus skriver:

Da jeg arbejde i børnehave, der var der tit nogle forældre der kom på besøg og blev vist rundt. De havde aftalt tid i forvejen så de kunne blive vist rundt af lederen.

Fedt med et svar fra en "in-sider"  Jeg prøver at ringe, når de lige har frokosten overstået og hører, hvordan det kan passe dem med et besøg 

Anmeld

30. april 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

På hjemmesiden for vores Børnehus står der alle er velkommen til at kigge forbi

Dog vil de gerne man lige siger det i forvejen for så sørger de for at sætte en halv times tid af til rundvisningen

jeg ville ikke sende ham afsted et sted uden at have mødte pædagoger og set stedet aktivt...

Anmeld

30. april 2014

Aabye

LilleMie skriver:

Tak for svar  

Blev I vist rundt at en pædagog og hvor lang tid tog besøget, hvis du kan huske det?

Vi bor i Odense, så der er en del institutioner. Bare i inden for  en radius af 1 km fra vores hus er der ca. 7 institutioner  

Jeg tænker også, at vi kunne se dem i den rækkefølge, som vi har prioriteret. Men vil heller ikke bare komme masende, tænker det nok er vigtigere, at de bruger tiden, på at passe de nuværende børn end at vise potentielle rundt, som måske slet ikke starter 

Vi blev vist rundt af den daglige leder
Og så fik vi lov til at gå lidt rundt på egen hånd bag efter.. 

Jeg har så været i praktik deroppe inden, så jeg kendte jo stedet ret godt..

Du skal bare ringe og aftale en tid med dem.. De vil jo gerne give jer som forældre og dit barn den bedste oplevelse. I skal alligevel have et samarbejde de næste knap 3 år, så det er vigtigt at i føler jer trygge ved at aflevere der hver dag..

Anmeld

30. april 2014

BabyMus

LilleMie skriver:

Fedt med et svar fra en "in-sider"  Jeg prøver at ringe, når de lige har frokosten overstået og hører, hvordan det kan passe dem med et besøg 

Det lyder som en god idé.  Tror også det er bedst man har set stedet, talt med dem osv. så man er helt sikker på at det skal være dér og man går derfra med en god fornemmelse.

Anmeld

30. april 2014

LilleMie

Wampires skriver:

På hjemmesiden for vores Børnehus står der alle er velkommen til at kigge forbi

Dog vil de gerne man lige siger det i forvejen for så sørger de for at sætte en halv times tid af til rundvisningen

jeg ville ikke sende ham afsted et sted uden at have mødte pædagoger og set stedet aktivt...

Tak for svar  Jeg er slet ikke i tvivl mere, jeg ringer inden længe og aftaler et besøg. Har hele tiden gerne villet på besøg, men ville på den anden side heller ikke være til besvær 

Anmeld

30. april 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
LilleMie skriver:

Tak for svar  Jeg er slet ikke i tvivl mere, jeg ringer inden længe og aftaler et besøg. Har hele tiden gerne villet på besøg, men ville på den anden side heller ikke være til besvær 

haha....

Sådan er jeg også

men når det kommer til sønnen er jeg blevet bedre til at sige det er ham der er vigtigst og så må folk bare blive sure...

hvis de gør det så er det nok ikke det rigtige sted for så er der måske for meget pres og stress på og så er det kun spørgsmål om tid førend det ender galt...

Anmeld

30. april 2014

LilleMie

Wampires skriver:

haha....

Sådan er jeg også

men når det kommer til sønnen er jeg blevet bedre til at sige det er ham der er vigtigst og så må folk bare blive sure...

hvis de gør det så er det nok ikke det rigtige sted for så er der måske for meget pres og stress på og så er det kun spørgsmål om tid førend det ender galt...

Du har helt ret! Jeg er også bedre med datteren end mig selv, og med alle de positive kommentarer herinde, så er jeg ikke så bange for at være til besvær længere 

Anmeld

30. april 2014

L&V

LilleMie skriver:

Ja som overskriften siger, var du/I ude at se på børnehaven, inden jeres barn blev skrevet op til børnehaven?

Hvis I var derude, hvordan foregik besøget?

Og hvis der er pædagoger herinde, er det noget I oplever tit, at blive kontaktet langt inden opstart?

Der er stadig 6 måneder til vores datter skal i børnehave og hun er faktisk allerede skrevet på venteliste de nærmeste. Men jeg er meget i tvivl om, vi har valgt den rigtige som første prioritet. Jeg synes det hele lyder meget fint, når jeg læser om stederne på nettet og besøger deres legepladser efter lukketid, men jeg kan jo ikke fornemme stemningen på stuerne, personalet osv.

Vores børn blev skrevet op da de fik deres cpr nr. Jeg har selv arbejdet og et godt kendskab til de institutioner vi har i vores by så vi har ik rigtig været i tvivl. Vi var på besøg her inden lillebror ska starte i samme institution.

Med mindre det er privat institution har det ik noget at sige om man skriver dem op før eller siden for det går efter alder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.