Besøgte I børnehaven inden opskrivning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.402 visninger
26 svar
15 synes godt om
30. april 2014

LilleMie

Ja som overskriften siger, var du/I ude at se på børnehaven, inden jeres barn blev skrevet op til børnehaven?

Hvis I var derude, hvordan foregik besøget?

Og hvis der er pædagoger herinde, er det noget I oplever tit, at blive kontaktet langt inden opstart?

Der er stadig 6 måneder til vores datter skal i børnehave og hun er faktisk allerede skrevet på venteliste de nærmeste. Men jeg er meget i tvivl om, vi har valgt den rigtige som første prioritet. Jeg synes det hele lyder meget fint, når jeg læser om stederne på nettet og besøger deres legepladser efter lukketid, men jeg kan jo ikke fornemme stemningen på stuerne, personalet osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2014

Aabye

LilleMie skriver:

Ja som overskriften siger, var du/I ude at se på børnehaven, inden jeres barn blev skrevet op til børnehaven?

Og hvis der er pædagoger herinde, er det noget I oplever tit, at blive kontaktet langt inden opstart?

Der er stadig 6 måneder til vores datter skal i børnehave og hun er faktisk allerede skrevet på venteliste de nærmeste. Men jeg er meget i tvivl om, vi har valgt den rigtige som første prioritet. Jeg synes det hele lyder meget fint, når jeg læser om stederne på nettet og besøger deres legepladser efter lukketid, men jeg kan jo ikke fornemme stemningen på stuerne, personalet osv.

I vores by er man mere end velkommen til at komme og se børnehaven inden opstart..

Vi har 3 børnehaver her i vores by (Billund) så min dreng var skrevet op til dem alle sammen.. Vi nåede kun at besøge den ene, som var vores første prioritet, og vi valgte ikke at besøge de andre fordi at mavefornemmelsen omkring stedet var rigtig god

Anmeld

30. april 2014

LilleMie

Aabye skriver:

I vores by er man mere end velkommen til at komme og se børnehaven inden opstart..

Vi har 3 børnehaver her i vores by (Billund) så min dreng var skrevet op til dem alle sammen.. Vi nåede kun at besøge den ene, som var vores første prioritet, og vi valgte ikke at besøge de andre fordi at mavefornemmelsen omkring stedet var rigtig god

Tak for svar  

Blev I vist rundt at en pædagog og hvor lang tid tog besøget, hvis du kan huske det?

Vi bor i Odense, så der er en del institutioner. Bare i inden for  en radius af 1 km fra vores hus er der ca. 7 institutioner  

Jeg tænker også, at vi kunne se dem i den rækkefølge, som vi har prioriteret. Men vil heller ikke bare komme masende, tænker det nok er vigtigere, at de bruger tiden, på at passe de nuværende børn end at vise potentielle rundt, som måske slet ikke starter 

Anmeld

30. april 2014

-Sigrid-

LilleMie skriver:

Ja, var oppe for at hente en venindes tvillinger

Anmeld

30. april 2014

Rockertand

LilleMie skriver:

Selvfølgelig.

-og her er vores blevet skrevet op før 1 års fødselsdagen, og det var kun med nød og næppe nr. 2 kom ind, så nr. 3 blev skrevet op få måneder gammel.

Anmeld

30. april 2014

LilleMie

-Sigrid- skriver:

Ja, var oppe for at hente en venindes tvillinger

Smart, jeg kender desværre ingen børn i institutionerne

Anmeld

30. april 2014

LilleMie

Rockertand skriver:

Selvfølgelig.

-og her er vores blevet skrevet op før 1 års fødselsdagen, og det var kun med nød og næppe nr. 2 kom ind, så nr. 3 blev skrevet op få måneder gammel.

Tak for svar  Vildt, at det er nødvendigt at skrive op så tidligt, det har jeg ikke indtryk af, er nødvendigt her - men jeg kan jo blive klogere 

Hvordan foregik besøget og hvor bor du henne?

Anmeld

30. april 2014

Carina:-)

Ja vi besogte -og vi ringede bare inden så der var nogen der havde tid til sporgsmål og til at vise rundt

Anmeld

30. april 2014

LilleMie

Carina:-) skriver:

Ja vi besogte -og vi ringede bare inden så der var nogen der havde tid til sporgsmål og til at vise rundt

Tak for svar  Kan se, at det ikke er helt unormalt at besøge inden. Tror jeg vil ringe, når deres frokost er slut og høre om vi må komme i morgen 

Hvor lang tid varede jeres besøg? Jeg vil nemlig gerne besøge 2 steder (og måske 3) og vil ikke planlægge besøgene for tæt.

Anmeld

30. april 2014

Carina:-)

LilleMie skriver:

Tak for svar  Kan se, at det ikke er helt unormalt at besøge inden. Tror jeg vil ringe, når deres frokost er slut og høre om vi må komme i morgen 

Hvor lang tid varede jeres besøg? Jeg vil nemlig gerne besøge 2 steder (og måske 3) og vil ikke planlægge besøgene for tæt.

En halv times tid tog det - Vi kom om formiddagen ,der er der bedst tid og man får et godt indblik i deres rutiner

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.