Anonym skriver:
hej
jeg er blevet gravid ved et uheld.
er på piller men den må jo være smuttet alligevel.
problemet er at min kæreste ikke vil ha flere bør. han har 2 fra et tidligere forhold.
hvordan får jeg fortalt ham det? og hvad gør jeg hvis han beder mig få en abort? det kan jeg simpelthen ikke..
jeg har ingen børn selv..
hilsen en meget fortvivlet pige
Du siger det lige ud... Og så må du gøre op med dig selv hvad du vil...
jeg venter selv en upser lavet på piller. Jeg bor sammen med min mand og vores datter. Min mand har siden vi fik vores datter meldt ud han ikke ville have flere, og jeg har mobbet ham lidt/ presset lidt på for en nummer 2. Men jeg har alligevel respekteret at han ikke ville have flere. Og når andre spurgte om vi ikke skulle have en til, var svaret bare nej. Selvom jeg har mobbet ham kærligt med en lille ny slog det benene væk under os begge at jeg var blevet gravid.
vi fandt ud af det sidst i november (har termin om 3 måneder) og i december var det ved at koste os forholdet. Min mand havde meget svært ved det, og jeg forstår ham godt, for han havde sagt stop.
jeg måtte til sidst banke i bordet, at nu tog han sig sammen (han var utrolig sur og gnaven både overfor mig, og vores datter) ellers smuttede jeg med vores datter, og han ville blive weekendfar.
han hankede op i sig selv, valgte at han ville blive steriliseret (og jeg sagde ham absolut ikke imod) og 4 dage før vi skulle til NF i januar var han afsted for at på klippet snorene. Derfor, havde der været noget galt med lillebror, jamen så var vores datter blevet enebarn.
nogen dage har han stadig svært ved at jeg er gravid, men de fleste dage er han lykkelig over vi skal have en lillebror, og vores datter glæder sig til at blive storesøster.
mit bedste råd er at springe ud, sige som det er, og så skal du finde ud af om du er klar til at stå alene med det (det er en rigtig svær tanke, men muligheden for at han smutter er der altså, og man skal heller ikke blive sammen kun for barnets skyld).
snak med din læge, det gjorde jeg da jeg var små 8 uger henne, fordi det hele gik af ht, men hun var enig med mig, jeg ville heller ikke kunne klare en abort, og hvis det skulle være ville jeg nok være bedre stillet som enlig mor, hvis manden ikke ændrede sig...