Vi har den sidste fødsel på video og det er bare SÅ fedt at have.
Min mand har aldrig haft lyst til at se den, og det skal han heller ikke. Jeg har selv set den et par gange og min mor har set den en gang. Det er SÅ vildt at se, og af gode grunde ser man jo ikke selv fødslen når man føder.
Vi havde en privat jordemoder med, som optog, mens jordemoderen fra det offentlige stod for selve fødslen. Jordemoderen jeg fødte med var godt til lige at holde en klud for, så man f.eks. ikke ser anus.
For mig betød det meget at fotografen var helt afslappet med fødsler (og det er en jordmoder jo
) hun havde på forhånd spurgt ind til hvad jeg ville have med og hvad jeg ikke ville have med. F.eks optog hun ikke at jeg blev syet, men tog nogle smukke billeder af min mand og mig og den lille baby. Hun var også rigtig godt til at komme med små fine kommentarere undervejs uden at det blev for meget.
Jeg synes det har været vildt at kunne sammenligne MIN oplevelse af fødslen, med det der rent faktisk skete! Det ændre ikke på MIN oplevelse, den har jeg stadig i mig, men det var en stor glæde for mig at se fødslen 'udefra', og jeg må sige at det er meget MINDRE voldsomt ud end det føles!!! Når jeg ser min fødevideo, tænker jeg piece of cake, jeg kan sagtens føde 10 børn mere. Men det er ikke sådan jeg husker den 
Jeg tænker 5000kr er mange penge, men over et helt liv er det jo ingen ting, og det kan aldrig gøres om. Jeg ville gerne have haft video af min andre fødsler også.
Anmeld