Video af fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2014

LilleChelle

Kunne aldrig finde på at få mine fødsler filmet - Det er vores oplevelse, dem der var så priviligeret at have fået lov at komme med. Og jeg er ret sikker på at mine børn heller ikke har lyst til at se det når de bliver store, eller at jeg har lyst til at vise dem den. 

Jeg har billeder fra efter fødslen, og der skinner al glæden ud af - og det synes jeg er guld værd. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2014

lineog4

Jeg tænker mere hvem skulle se den video? Jeg tror faktisk ikke jeg selv ville ønske at se den, synes det er dejligt at jeg har selektiv hukommelse fra mine fødsler så jeg fik mere end et barn 

Og andre skulle sørme heller ikke se da jeg pludselig stod der og seks på gulvet fordi de havde givet mig klyx for sent eller da jeg kastede op i lattergasmasken men tog den på alligevel igen  Synes det var nok jeg undskyldte over for min kære mand og jordemoder, skulle jeg også have undskyldt på video.

Nej selvsagt er alle fødsler ikke sådan og det var da også kun den ene af mine, de andre var mere "pæne" men stadig ikke nogen jeg ville vise andre og bagefter spise middag med dem med fint tøj på 

Og derudover husker jeg faktisk rimelig meget, kan endda når jeg tænker godt efter huske følelsen af hovedet der bliver presset ud, så har ikke brug for at forevige

Anmeld

28. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
lineog4 skriver:

Jeg tænker mere hvem skulle se den video? Jeg tror faktisk ikke jeg selv ville ønske at se den, synes det er dejligt at jeg har selektiv hukommelse fra mine fødsler så jeg fik mere end et barn 

Og andre skulle sørme heller ikke se da jeg pludselig stod der og seks på gulvet fordi de havde givet mig klyx for sent eller da jeg kastede op i lattergasmasken men tog den på alligevel igen  Synes det var nok jeg undskyldte over for min kære mand og jordemoder, skulle jeg også have undskyldt på video.

Nej selvsagt er alle fødsler ikke sådan og det var da også kun den ene af mine, de andre var mere "pæne" men stadig ikke nogen jeg ville vise andre og bagefter spise middag med dem med fint tøj på 

Og derudover husker jeg faktisk rimelig meget, kan endda når jeg tænker godt efter huske følelsen af hovedet der bliver presset ud, så har ikke brug for at forevige

Enig! Der kan være SÅ mange lettere klamme episoder i løbet af en fødsel som man nok mest har lyst til at glemme  Og ja, hvem hulan skulle se den video? Jeg ville i hvertfald ikke selv sidde og se min. Og ville da absolut ikke vise den til andre. Barnet tror jeg sgu heller ikk vil se den, når de bliver store. 

Ej, en fødsel er SÅ stor en ting at den bliver ætset ind i hukommelsen og det synes jeg er nok plus, jeg tror nogen kvinder vil få svært ved at skulle have nummer 2 hvis de genså den skinbarlige sandhed om deres tidligere fødsel/fødsler  Vores hjerner har det jo (heldigvis) med at bilde os ind at det da ikke var så slemt 

Anmeld

28. april 2014

L&V

Ej det ville jeg godt nok ik ha. Prisen er mig ligegyldigt da folk bruger mange penge på alt muligt som jeg syntes er crasy, men ku heller ik tænke mig at se mig selv føde, kaste op, besvime og hva jeg ellers gjorde. Tror sku os det bliver en noget langtrukken film. Jeg har minderne i hovedet og de knap så klamme ting på billede. Det er langt rigeligt

Anmeld

28. april 2014

Ciss

Mor11 skriver:

Enig! Der kan være SÅ mange lettere klamme episoder i løbet af en fødsel som man nok mest har lyst til at glemme  Og ja, hvem hulan skulle se den video? Jeg ville i hvertfald ikke selv sidde og se min. Og ville da absolut ikke vise den til andre. Barnet tror jeg sgu heller ikk vil se den, når de bliver store. 

Ej, en fødsel er SÅ stor en ting at den bliver ætset ind i hukommelsen og det synes jeg er nok plus, jeg tror nogen kvinder vil få svært ved at skulle have nummer 2 hvis de genså den skinbarlige sandhed om deres tidligere fødsel/fødsler  Vores hjerner har det jo (heldigvis) med at bilde os ind at det da ikke var så slemt 

Nu fik jeg lige et festligt billede i hovedet af børn og børnebørn, som rydder op i mormors gamle kasser og finder en film, de da lige skal se, hvad er....

Anmeld

28. april 2014

Trekløver(:

Kalua skriver:

Hejsa..

Jeg skal føde til september og overvejer for og imod at få min fødsel optaget på digital video. Vi har en videofotograf i vores netværk, som har tilbudt at stå stand by og dukke op når jeg skal føde.. Dag eller nat! ;-) Min mand og jeg syntes det ville være fantastisk at have den oplevelse for evig tid.. Men det er lidt dyrt og man har jo 'tilskuer' på! ;-) 

Hvad er Jeres holdning til at have en fotograf med til fødslen? Og syntes I at 5000 er mange penge for at forevige denne oplevelse? 

Jeg er ret så meget i tvivl... 

Kalua

5000 er alt for dyrt

Jeg har min fødsel på video. det vil sige ikke den hele men selve fødslen kun. Det var min mor, som var med der optog efter ønske fra min kæreste og jeg

Jeg kan på det kraftigste anbefale at have sin fødsel på video. Jeg har set den igen og igen og hver gang tuder jeg af bare rørelse og glæde

Anmeld

29. april 2014

Kalua

Jeg fornemmer at jeg er lidt alene om at syntes det er en god ide... :-)

Men tak for at I delte Jeres holdninger.. :-)

Anmeld

29. april 2014

Leonora

Begge mine fødsler er filmet men det er min mor der førte kameraet
Jeg synes 5000 er mange penge.
Men det er jo bedøvende ligemeget om vi andre synes det er mange penge.
Man skal bruge sine penge på det man vil.

Jeg er meget glad for at have mine fødsler på film. Det bliver også sjovt for mine børn at se når de engang selv skal have børn

Knus Louise

Anmeld

29. april 2014

Mumto3

Vi har den sidste fødsel på video og det er bare SÅ fedt at have.

Min mand har aldrig haft lyst til at se den, og det skal han heller ikke. Jeg har selv set den et par gange og min mor har set den en gang. Det er SÅ vildt at se, og af gode grunde ser man jo ikke selv fødslen når man føder.

Vi havde en privat jordemoder med, som optog, mens jordemoderen fra det offentlige stod for selve fødslen. Jordemoderen jeg fødte med var godt til lige at holde en klud for, så man f.eks. ikke ser anus.

For mig betød det meget at fotografen var helt afslappet med fødsler (og det er en jordmoder jo ) hun havde på forhånd spurgt ind til hvad jeg ville have med og hvad jeg ikke ville have med. F.eks optog hun ikke at jeg blev syet, men tog nogle smukke billeder af min mand og mig og den lille baby. Hun var også rigtig godt til at komme med små fine kommentarere undervejs uden at det blev for meget.

Jeg synes det har været vildt at kunne sammenligne MIN oplevelse af fødslen, med det der rent faktisk skete! Det ændre ikke på MIN oplevelse, den har jeg stadig i mig, men det var en stor glæde for mig at se fødslen 'udefra', og jeg må sige at det er meget MINDRE voldsomt ud end det føles!!! Når jeg ser min fødevideo, tænker jeg piece of cake, jeg kan sagtens føde 10 børn mere. Men det er ikke sådan jeg husker den

Jeg tænker 5000kr er mange penge, men over et helt liv er det jo ingen ting, og det kan aldrig gøres om. Jeg ville gerne have haft video af min andre fødsler også.

Anmeld

29. april 2014

Frk.S

Det er jo en smagssag, men jeg ville aldrig aldrig have en til at filme under min fødsel. Jeg ville ikke engang have taget billeder. Og så vil jeg kun have min mand med ind.

Det er ikke så meget pga prisen men mere fordi jeg bare virkelig ikke ville have lyst til det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.