Video af fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.460 visninger
24 svar
25 synes godt om
28. april 2014

Kalua

Hejsa..

Jeg skal føde til september og overvejer for og imod at få min fødsel optaget på digital video. Vi har en videofotograf i vores netværk, som har tilbudt at stå stand by og dukke op når jeg skal føde.. Dag eller nat! ;-) Min mand og jeg syntes det ville være fantastisk at have den oplevelse for evig tid.. Men det er lidt dyrt og man har jo 'tilskuer' på! ;-) 

Hvad er Jeres holdning til at have en fotograf med til fødslen? Og syntes I at 5000 er mange penge for at forevige denne oplevelse? 

Jeg er ret så meget i tvivl... 

Kalua

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2014

FruStolpe

Kalua skriver:

Hejsa..

Jeg skal føde til september og overvejer for og imod at få min fødsel optaget på digital video. Vi har en videofotograf i vores netværk, som har tilbudt at stå stand by og dukke op når jeg skal føde.. Dag eller nat! ;-) Min mand og jeg syntes det ville være fantastisk at have den oplevelse for evig tid.. Men det er lidt dyrt og man har jo 'tilskuer' på! ;-) 

Hvad er Jeres holdning til at have en fotograf med til fødslen? Og syntes I at 5000 er mange penge for at forevige denne oplevelse? 

Kalua

Alene prisen havde fået mig til at slå den tanke ud af hoved.

Men nu er en fødsel for mig også noget meget privat, jeg kunne ikke engang have min mor med. For slet ikke at tale om en man nærmest ikke kender som står med et kamera oppe i *bib* på en

Anmeld

28. april 2014

StudPsyk

Kalua skriver:

Hejsa..

Kalua

Det ville jeg aldrig betale 5000 for.. Så ville jeg hellere bare medbringe fx min mor og få hende til at filme molevitten gratis.. 

Anmeld

28. april 2014

Kalua

Jeg er nu ikke så skræmt af at have en med til at filme.. Og i øvrigt er det en kvindelig fotograf.. 

Og er 5000 kr mange penge for sådan en forevigelse? Min 3D scanning kostede 1800 kr.. For 40 sekunder! Det her er jo hele fødslen hvor både jeg og min mand er med... 

Men ja... 5000 er jo 5000.. Det er også det jeg overvejer mest... 

Anmeld

28. april 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Nej, aldrig. Det er en oplevelse for min mand og jeg - som man godt kan huske. Ville aldrig betale 5.000 kr. for, at der var en jeg ikke kendte til, at filme (selvom det var en kvinde).

Jeg ville iøvrigt heller aldrig betale 1.800 kr. for en scanning.

Men heldigvis er vi så forskellige

Anmeld

28. april 2014

Karina84

Nope never ever! Baade pga. prisen, som der er fuldstædig crazy 

OG saa maa jeg indrømme at jeg ikke bryder eller nogen sinde har brudt mig om at se en fødsel... 

Jeg har været igennem det to gange, og jo det er en fantastisk oplevelse og jeg elsker at snakke om det, især med manden som jeg jo har delt denne fantastiske oplevelse med. Men at se hvad der skete for neden, Nej tak!

Saa jeg ville aldrig faa set den video er jeg ret sikker paa, bare billederne manden har taget af mig med veer og halvspredte ben i timerne op til presseveerne gik i gang, synes jeg ikke er særlig pæne at kigge paa 

Anmeld

28. april 2014

Ciss

Min X-mand arbejdede meget med foto og havde stort set altid et kamera inden for rækkevidde.

Jeg nedlagde forbud mod fotografering på fødestuen. Han kunne sikkert have taget nogle glimrende babybilleder, men det var der jo rig anledning til bagefter.

Det er en stor oplevelse, men det opleves annerledes, end det ser ud, og så er det vel det mest private og intense øjeblik i ens liv, som jeg ser det. Jeg ville slet ikke være komfortabel med at dele den slags billeder med andre mennesker, og jeg ville heller ikke bryde mig om at have en fotograf med på oplevelsen. I tillæg er det for mig noget med, at nogle øjeblikke ikke skal opleves gennem en linse.

Jeg ved godt, at mange tænker annerledes, men for mig var dette vigtig.

Anmeld

28. april 2014

Ciss

Forresten: Dette er en oplevelse, du kommer med garanti kommer til at huske i detaljer resten af dit liv - også uden videodokumentation.

Anmeld

28. april 2014

Anonymo

Kalua skriver:

Hejsa..

Kalua

5000?!

Ej, det havde jeg godt nok ikke gjort - men jeg havde nok heller ikke valgt at lade mig filme mens jeg skulle presse mit barn ud hihi 

Anmeld

28. april 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP
Kalua skriver:

Hejsa..

Kalua

Ville aldrig ha' mig selv foreviget på video i den situation  Som min kæreste sagde bagefter (da der var gået noget tid ) "Du har aldrig været så grim, som under fødslen..." Og jeg må give ham ret, selvom jeg jo ikke så det - men jeg følte mig grim !!  Vi har billeder fra lige efter hun er ankommet og det er så fint for os 

//Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.