Hvad får jeres børn til morgenmad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2014

Dinsen

Havregrød med frisk frugt i tern er et hit her. Måske med lidt rosiner.

Hjemmelavet frugtgrød, med havregryn samt mælk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2014

Maja_4000

Havregryn/cornflakes med mælk, sukker og evt. rosiner, havregrød med smørklat og syltetøj eller en bolle med ost.. Og det får hun også i bh :p

Anmeld

28. april 2014

Ciss

Den yngste her gidder ikke almindeligt brød/havregryn og ligenende. Så han spiser knækkebrød hver morgen.

Den ældste spiser enten havregryn, müsli eller det vi kalder "krønsj" med mælk på (En samlebetegnelse for noget, som knaser. Jeg Køber lidt forskelligt, men aldrig ting med chokolade i eller f eks cornflakes. Går efter fiberindhold og lav sukkermængde).

Nogle gange får de yoghurt, nogle gange koger jeg æg, nogle gange laver vi ristet brød (en favorit!) og enkelte gange får de lov til at starte dagen med diverse frukt. Det er enormt vigtigt at få lidt variation ind, ellers falder appetitten - i hvert fald her i huset.

Anmeld

28. april 2014

Mille82

Jeg har to rugbrøds elskende børn, de er ikke til yougurt, havregryn o lign, men rugrød.. De er 3 og 4 år, og det har været deres foretrukne siden de måtte spise rugbrød.

Anmeld

28. april 2014

Pcokate

Anonym skriver:

Her plejer de mindste at få:

Havregrød, yogurt med havregryn og havregryn med mælk.

Men den lille (3 år) er kørt kort i de retter og vil ikke længere spise andet end 2 skefulde morgenmad 

Han kan ikke lide Øllebrød.

Han må ikke få brød med pålæg til morgenmad, og jeg vil heller ikke have at han får pakke-mad (cocopops mm.)

Har i nogle idéer? vi behøver virkelig flere ting at vælge imellem som ikke indeholder havregryn! 

Her spiser vi alle ristet hj. Bagt rugbrød med div. Pålæg som ost, laks eller lign

Anmeld

28. april 2014

Zelinasmor

Havregryn med mælk, ristet grovtoast med ost, knækbrød eller cornflakes 

Lige pt. vil Zelina rigtig gerne have skyrboller med ost på 

Anmeld

28. april 2014

modesty

Men den lille (3 år) er kørt kort i de retter og vil ikke længere spise andet end 2 skefulde morgenmad 

Han må ikke få brød med pålæg til morgenmad, og jeg vil heller ikke have at han får pakke-mad (cocopops mm.)

Har i nogle idéer? vi behøver virkelig flere ting at vælge imellem som ikke indeholder havregryn! 

Hvorfor må han ikke få rugbrød til morgenmad?

Frugtsalat med nødder kunne være en idé.

Knækbrød med diverse pålæg, f.eks hytteost og/eller avocado med cherrytomater eller stænger af agurk/gulerod ved siden af. Men hvis han ikke må få rugbrød giver det nok heller ingen mening med knækbrød.

Røræg.

Anmeld

28. april 2014

MorDk

Havregryn med rosiner, mælk

Havregrød med smørklat, mælk og kanel

Yoghurt

Boller med smør/pålæg

Øllebrød 

Anmeld

28. april 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Total ravnemor jeg er, men de får boller med chokolade og havergryn, hvis de vil engang imellem.

Jeg ved, at de får varieret sund mad udover morgenmaden, så de "overlever" nok

Anmeld

28. april 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

hmm...

altså Havrefras er faktisk godt for maven fik vi af vide på hospitalets børneafdeling.. det står også som anbefalet morgenmad på vores liste over ting han kan spise uden risiko for forstoppelse...

Ellers er hittet her Yoghurt med cornflakes, Yoghurt med Fiberkost, Cornflakes med mælk, Hjemmebagte boller med smør....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.