CroQuis skriver:
Det er vigtigt at der er stort liggemål i barnevognen, og synes det er smart hvis den kan laves om til klapvogn, når hun bliver større. Men tror ikke jeg er så meget til "klapvogn hvor liften kan sættes i" (hvis du forstår), for de virker generelt ret små og bare uhandy at have med at gøre - men det er måske bare mig. 
Vil gerne kunne gå en tur i skoven, uden det er helt umuligt 
Den må gerne være stabil, altså ikke sådan ledløs og vakkelvoren at gå med.
Den må ikke koste en formue (7-10.000)
men giver gerne 3-4000 kr for en nyere brugt vogn.
Den behøver ikke at fylde heeeele bagagerummet i vores stationcar, når vi skal have den med, og må gerne være relativ nem at klappe sammen, hvis vi fx skal en tur i et center eller lign.
Jah også skal den selvfølgelig være behagelig at ligge i for tøsen, og god at gå med. Går primært i by, og en sjælden gang imellem i skov når jeg er på længere gåture.
Hmm tror nogenlunde at det var det 
ved det fleste combi vogne ligger liggemålet omkring de 80 cm. Hvilket vil sige, selvfølgelig afhængig af barnet at de er fine indtil barnet er mellem 9-11 måneder..
Det lækre ved combi vogne som stokke og emmaljunga er at de er super med klapvognsmodulet på bagefter.. hvis du er mest til en traditionel vogn vil jeg helt klart anbefale en emmeljunga duo edge, der har du en rigtig fin barnevogns del, samt en traditionel klapvognsdel hvor du kan ligge ryggen helt ned og hæve ben støtten så den bliver plan med ryggen.. på den måde virker det ikke som det store skift..
Ved en vogn som stokke er klapvognsdelen ergonomisk, hvilket gør at den er form støbt, hvilket afholder mange fra at købe den, da barnet så ligger med rumpen lidt nede og benene hævet når den kommer i ligge position.. men grunden til dette er faktisk at det er bedst for blodomløbet, ligesom når man bruger elevations senge og man hæver hoved og ben lidt
Både emmaljunga og stokke har mulighed for at låse forhjulene (stokke crusi) hvilket er til stor fordel hvis du gerne vil gå tur i skoven, emmaljunga'en kan også fåes med 4 faste hjul istedet for drejbare.
syntes begge vogne er meget stabile
begge fylder ikke specielt meget, så de vil stadig give en del plads i jeres station car..
Emmaljungaen kan i hvertfald findes til en 2500-4000 kr brugt ved ikke lige med stokken, men de to kan jeg klart anbefale..
husk at når du køber brugt vogn at købe en ny madras
lige med hensyn til støvmider osv.
Ved ikke om det hjalp dig lidt eller forvirrede men syntes ihvertfald begge vogne jeg snakker om er lækre vogne som er holdbare