Mathilde skriver:
Ja det var ikke rart, selvom selve fødslen forløb helt ukompliceret. Det at jordemoderen ikke troede på jeg havde så hyppige veer og bare forlød mig uden at undersøge mig pga. travlhed, var virkelig ubehageligt
Frygten for kun at være i starten af fødslen og så have så ondt. Troede jo jeg skulle dø, men led nok for meget i stilhed... Har jo været 8-9 cm der, for 45 min senere da hun kom tilbage, havde jeg presseveer og 20 min. senere er Celina født. Men sikke jeg gik i panik
Jeg er tilknyttet Thisted fødeafdeling, så der skal komme en ud, når jeg går i fødsel. Min egen jordemoder har så noteret, at de kan kontakte hende dag og nat, hvis der skulle være travl på fødegangen og så kommer hun med ekspres fart
Jeg er slet ikke i tvivl om, at man ikke føder smertefrit, men det at føle sig tryg undervejs er alfa og omega i min verden.
Jeg har selv læst til jordemoder, men sprang fra bl.a. efter en oplevelse på fg med travlhed, hvor jeg måtte gå fra en førstegangsfødende i pressefasen. Ikke rart og det kom tæt på min egen oplevelse
de vilkår ville jeg ikke arbejde under!

Nej, det må så absolut heller ikke være sjov at stå som jordemoder og have for travlt til at yde den støtte og omsorg som man gerne ville (og burde give)... Jeg kender en enkelt jordemoder, der også var nødt til at finde andet erhverv fordi hun var ved at drukne i procedurer og alm travlhed

Altid noget din fødsel foregik ukompliceret... man kan jo kun gisne om hvilke ting der kan ske, når en kvinde kan være så langt i sin fødsel og have så ondt uden at blive ordentligt undersøgt....
Lyder som en god ordning du er kommet ind under denne gang og jeg er helt sikker på at du vil få en fantastisk oplevelse

Tryghed er vigtigere end noget andet - og så troen på sig selv og kroppens evne til at klare fødslen... og så går det jo oftest væsentlig nemmere 2. gang!
Glæd dig