"Mærker ganske lidt liv"
Hej
Jeg er i dag 34+1
Jeg har gennem hele graviditeten kun mærket ganske lidt liv. Altså et par gange om dagen, hvis jeg virkelig koncentrerer mig om det, og det er ganske svagt.. Jeg har foranliggende moderkage, så den bærer sikkert en del af skylden.
Problemet er bare, at jo længere hen jeg kommer, jo mere bange bliver jeg for at "overse" hvis den lille får problemer derinde og der er mindre liv, fordi jeg jo i forvejen mærker så lidt.. Lægerne siger at jeg ikke skal være bekymret når det hele tiden har været sådan, at det var værre hvis han før havde været meget aktiv og pludselig ikke var det længere..
Jeg er bare så bange for at jeg ikke vil lægge mærke til hvis han bevæger sig mindre.. Hvad er dine erfaringer? Skal jeg bare stole på at det nok skal gå, eller hvad skal jeg gøre??
Hilsen en lidt bekymret...
Charlottes svar
Kære du,
Jeg synes roligt du kan tro på lægerne - din moderkages placering er grunden til at du ikke kan mærke barnet så meget. Det du skal være opmærksom på er, om du synes at dit barns bevægelsesmønstre bliver meget anderledes, end du kender til.
Det er helt normalt at barnet sparker mindre hen mod slutningen af graviditeten, eller rettere sagt, de fleste gravide beskriver deres barns bevægelser som mere rullende end sparkende, hen mod slutningen af graviditeten.
Hav tillid til dit barn og nyd de sidste måneder af din graviditet
Mange hilsner,
Charlotte
En kvinde/familie der mister et barn – hvad enten det sker før eller efter fødslen – bliver ramt af et tab der implicerer alle lag af personligheden, parforholdet og troen på fremtiden.Charlotte tilbyder at give erfaren og kvalificeret støtte til at bearbejde de vanskelige følelser der er knyttet til alle tab – og især når det er et barn man mister.
Se Charlottes hjemmeside: Grumme.dk
Anmeld